1.000 θέσεις εργασίες σε πέντε νέα εργοτάξια στο μετρό Θεσσαλονίκης

himages

14/03/2016

Μέχρι το καλοκαίρι θα δημιουργηθούν 1.000 θέσεις εργασίας στα έργα του μετρό σε Θεσσαλονίκη και Καλαμαριά.
Το οριστικό χρονοδιάγραμμα εργασιών θα συμφωνηθεί μετά την έκδοση των αποφάσεων των διαιτητικών δικαστηρίων όπου έχουν προσφύγει οι δύο πλευρές (δημόσιο, εργολάβος), η οποία αναμένεται εντός Απριλίου και αφορά διαφορές ύψους 317 εκατ. ευρώ. Εν τω μεταξύ, καθυστέρηση σημειώνεται στην πρόσληψη προσωπικού για την έναρξη του υπολειπόμενων αρχαιολογικών ανασκαφών. Η συμπληρωματική σύμβαση των 25 εκατ. ευρώ για το ανασκαφικό έργο υπογράφηκε πριν από τρεις εβδομάδες, αλλά μέχρι χθες προσελήφθησαν μόνο δύο αρχαιολόγοι για την επίβλεψη των εργοταξίων.
Στον αρχαιολογικό τομέα υπολογίζεται ότι θα απασχοληθούν σταδιακά 400 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων. Οι πρώην εργαζόμενοι στον αρχαιολογικό τομέα -οι τελευταίοι απομακρύνθηκαν την 1η Δεκεμβρίου 2015- αναμένουν την επαναπρόσληψή τους και βρίσκονται το τελευταίο διάστημα σε διαπραγμάτευση με τον εργολάβο για τους όρους επιστροφής τους στην εργασία. Σημειώνεται ότι οι αρχαιολόγοι δεν πήραν αποζημίωση από την κοινοπραξία, αν και είχαν συμβάσεις αορίστου χρόνου, και προσέφυγαν στα δικαστήρια. Η εκδίκαση αυτών των υποθέσεων εκκρεμεί. Από την επανέναρξη του έργου, στα μέσα Ιανουαρίου, μέχρι σήμερα, έχουν προσληφθεί 157 άτομα μόνο στον κατασκευαστικό τομέα, ενώ μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των εργαζομένων στους συνεργαζόμενους υπεργολάβους.
Τα πέντε νέα εργοτάξια που θα ενεργοποιηθούν είναι στους σταθμούς Παπάφειο, Δημοκρατίας, Αγία Σοφία, Σιντριβάνι και η διασταύρωση Δημοκρατίας στο Βαρδάρι, απ’ όπου θα ξεκινά μελλοντικά η επέκταση προς τη Σταυρούπολη.

Τα εργοτάξια του έργου
Όσον αφορά τις εργασίες που είναι σε εξέλιξη:
1. Στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, όπου είναι το τέλος της βασικής γραμμής, θα κατασκευαστούν τρία κτίρια. Ένα (μεταλλικό) κτίριο συνεργείων, ένα κτίριο στάθμευσης και γραφείων και το κέντρο ελέγχου. Σήμερα έχει ξεκινήσει η κατασκευή του πρώτου κτιρίου (σκυροδέτηση) και οι προπαρασκευαστικές εργασίες για το τρίτο κτίριο.
2. Γίνονται προπαρασκευαστικές εργασίες για την κατασκευή με τη μέθοδο ανοιχτού ορύγματος της σήραγγας μήκους 1,1 χλμ., η οποία συνδέει το αμαξοστάσιο με τη βασική γραμμή του μετρό (Νέα Ελβετία). Ειδικότερα, έχει ξεκινήσει η τοποθέτηση στη γη των πασσάλων που θα αποτελέσουν το πλαϊνό τοίχωμα της σήραγγας και η εκσκαφή (με παράλληλη ενίσχυση).
3. Στη Νέα Ελβετία συναρμολογούνται οι δύο μετροπόντικες (ΤΒΜ) προκειμένου να διανοίξουν τα τελευταία 1,9 χλμ. των δίδυμων σηράγγων που απομένουν από το σύνολο των 7,8 χλμ., δηλαδή από τη Νέα Ελβετία μέχρι τον σταθμό Ανάληψη.
4. Στον σταθμό Βούλγαρη ολοκληρώθηκε η μετατόπιση δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας και άρχισε η κατασκευή του σταθμού, με την τοποθέτηση διαφραγματικών τοίχων. Για την διευκόλυνση των εργασιών, από την προηγούμενη Πέμπτη διακόπηκε η κυκλοφορία των οχημάτων στο τμήμα της οδού Παπαδάκη, από τη συμβολή της με την οδό Βούλγαρη έως το ύψος της οδού Υψηλάντου, και μονοδρομήθηκε το τμήμα της Υψηλάντου μεταξύ των οδών Πολέμη και Βούλγαρη με φορά κίνησης προς την οδό Βούλγαρη. Για την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών κατά μήκος της οδού Παπαδάκη η Αττικό Μετρό δημιούργησε προσωρινές οδούς πλάτους 2,75 μ. εκατέρωθεν της εργοταξιακής κατάληψης.
5. Στο σταθμό και τη διακλάδωση Πατρικίου έχει ξεκινήσει η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων και τον Απρίλιο αναμένεται να αρχίσουν οι υπόγειες αντιστηρίξεις με τη μέθοδο jet grouting.

Αρχαιολογικές εργασίες
Όσον αφορά τις αρχαιολογικές εργασίες, έχει εκτελεστεί το 82% και υπολείπεται το 18%. Οι υπολειπόμενες αρχαιολογικές εργασίες που θα εκτελεστούν είναι: στο σταθμό Βενιζέλου θα διενεργηθεί συμπληρωματική αρχαιολογική έρευνα, στην Αγία Σοφία ανασκαφές στο νότιο τμήμα του σταθμού, ανασκαφές στους χώρους για τις προσβάσεις στους σταθμούς Αγίας Σοφίας, Δημοκρατίας, Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (νότιο τμήμα) και Σιντριβανίου (νότιο τμήμα), και ολοκλήρωση ανασκαφής στο αμαξοστάσιο.

Επέκταση Καλαμαριάς
Σε αντίθεση με το έργο της βασικής γραμμής, με εντατικούς ρυθμούς γίνονται οι εργασίες για την κατασκευή της επέκτασης της γραμμής στην Καλαμαριά, σε μήκος 4,78 χλμ., με πέντε σταθμούς.
Στο σταθμό «Νομαρχία» (B. Όλγας και Μητροπολίτου Κυδωνιών) και στη διασταύρωση Νομαρχίας ολοκληρώθηκε η εκσκαφή επιπέδου -1 του σταθμού και σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες τοποθέτησης μεταλλικών αντηρίδων. Στο σταθμό «Καλαμαριά» (Πόντου με Αιγαίου και Μεταμορφώσεως) εξελίσσεται η κατασκευή περιμετρικών πασσάλων στο βόρειο τμήμα και εργασίες κατασκευής αντηρίδων. Στο σταθμό «Αρετσού» (Πόντου και Αγίου Νικολάου – γήπεδο Αριστοτέλη) σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή περιμετρικών πασσάλων και κεφαλοδέσμου προσωρινής αντιστήριξης. Στο σταθμό «Νέας Κρήνης» (Πόντου και Βρυούλων) κατασκευάζονται η πλάκα επιπέδου -1 και αγκυρία στα μέτωπα των σηράγγων μετροποντικών. Στο σταθμό «Μίκρας» (Πόντου και Παπανδρέου, γυμναστήριο Μίκρας) κατασκευάζονται οι πάσσαλοι προσωρινής αντιστήριξης του κλιμακοστασίου. Στη δεύτερη διασταύρωση Μίκρας ολοκληρώθηκε η κατασκευή περιμετρικών πασσάλων αντιστήριξης και σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή κεφαλοδέσμου περιμετρικών πασσάλων. Στον επίσταθμο «Μίκρας» κατασκευάζονται περιμετρικοί πάσσαλοι αντιστήριξης και διαμορφώνεται εργοταξιακός χώρος. Επίσης, έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις χώρων στους σταθμούς «Αρετσού», «Μίκρα», επίσταθμο «Μίκρας» και απομένει συμπληρωματική απαλλοτρίωση σε μικρό τμήμα του σταθμού «Μίκρα».

πηγή Μακεδονία της Κυριακής

Μοίρασε το άρθρο!