Το «παιχνίδι» στην … διοίκηση

Απόλαυσα την 9/5/2019, το συνέδριο «Παραγωγικά Παίγνια», στον πολυχώρο Αθηναΐς (Βοτανικός, Αθήνα), που οργάνωσε το Skywalker, με στόχο να διερευνηθούν οι δυνατότητες να εισαχθούν οι παράγοντες του παιχνιδιού στην διοίκηση της παραγωγής και των υπηρεσιών, δημιουργώντας την ίδια ή παρόμοια ευτυχία και χαρά όπως όταν «παίζαμε» τόσο στους «παίκτες» όσο και στους «πελάτες». Εξαιρετικά καινοτόμες οι προσεγγίσεις, ακόμα και για έναν που έμαθε να διαπαιδαγωγεί κοινωνικά «παίζοντας» το προσκοπικό παιχνίδι.

Αντιγράφοντας τις θεματικές από το πρόγραμμα διαβάζουμε: «Τα παιδία παίζει» Κυρίαρχος το ίδιο το παιχνίδι, Εμβολιασμός της παραγωγικής διαδικασίας με τον ιό του παιχνιδιού, Αναμοντελοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας σε μορφή παιχνιδιού, Κόμβοι εμπειρίας- εργασίες στις ροτόντες, Networking ή/και εργασίες στις ροτόντες, «Παιγνίου και Εργατών γωνία» work gamification, Παρουσιάσεις κόμβων εμπειρίας και Συγκεφαλαίωση.

Το Skywalkerr διοργάνωσε για 5η συνεχή χρονιά το HR Community Conference & Awards, αυτή την χρονιά με θέμα: «Παραγωγικά Παίγνια» με βασικό ερώτημα το οποίο θα τεθεί προς προβληματισμό και συζήτηση στο συνέδριο το εξής: Είναι δυνατόν παραγωγική διαδικασία και παιχνίδι να ενωθούν, εξασφαλίζοντας βελτίωση τόσο της παραγωγικότητας (της αποδοτικότητας), όσο και της προοπτικής της ανθρώπινης ευτυχίας;

Πρόκειται για μια καινούργια οπτική, όπου οι ρόλοι, οι κανόνες, η πεμπτουσία του παιχνιδιού μπορούν να δημιουργήσουν εκείνες τις ικανές και αναγκαίες συνθήκες για να αλλάξει αποτελεσματικά το υφιστάμενο μοντέλο παραγωγής σε κάθε τομέα. Μπορούν, για παράδειγμα, η βαριά βιομηχανία μας, ο τουρισμός, και η παραδοσιακή ελληνική φιλοξενία να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών τους με την αξιοποίηση του παιχνιδιού στην παραγωγή αγαθών και υπηρεσιών;

Μέσα από τη συνεργασία στους κόμβους εμπειρίας (σε 8θέσιες ροτόντες) οι συμμετέχοντες προσπαθήσαμε να σκεφτούμε και να προτείνουμε, να διαψεύσουμε ή/και να επαληθεύσουμε τις αρχικές προσεγγίσεις. Μια πολλή παραγωγική εμπειρία, όαση παραγωγικών σκέψεων, ειδικά για ανθρώπους της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού ή Διαχείρισης Ανθρώπινων Πόρων.

Στην Wikipedia βρίσκουμε ότι «Παιχνίδι, παιγνίδιο ή παίγνιο» αποκαλείται η δομημένη δραστηριότητα που διεξάγεται με σκοπό την ψυχαγωγία ή ασκείται σαν εκπαιδευτικό εργαλείο. Κύριοι παράγοντες του παιχνιδιού είναι οι κανόνες, τα επιτεύγματα, η πρόκληση και η αλληλεπίδραση. Τα παιχνίδια, γενικά, υποβάλλουν τον παίκτη σε μια ψυχική ή σωματική διέγερση, ή πολλές φορές και τα δύο. Πολλά παιχνίδια βοηθάνε στην ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων, μπορεί να έχουν τη μορφή άσκησης ή να έχουν εκπαιδευτικό, προσομοιωτικό ή ψυχολογικό χαρακτήρα. Ένα παιχνίδι προϋποθέτει αλληλεπίδραση με έναν τουλάχιστον “ενεργό παράγοντα”.

Οι κανόνες, γενικά, καθορίζουν τη σειρά, τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις και τα επιτεύγματα του κάθε παίκτη. Τα δικαιώματα των παικτών μπορεί να περιλαμβάνουν το πότε θα μετακινήσουν το πιόνι τους ή πότε θα κάνουν κάποια ενέργεια. Θυμάμαι όταν σαν παιδιά παίζαμε στις αλάνες (υπήρχαν αλάνες ακόμα τότε, όταν ήμουν παιδί, και παίζαμε πραγματικά με τα άλλα παιδιά, όχι με μηχανές ή οθόνες μόνοι), ότι ένα σημαντικότατο κομμάτι της συνολικής διαδικασίας του παιχνιδιού ήταν ο καθορισμός των κανόνων του παιχνιδιού.

Βέβαια ξέραμε όλοι τους γενικούς κανόνες των παιχνιδιών, αλλά μας έπαιρνε αρετές ώρες η «επικαιροποίηση» των κανόνων του συγκεκριμένου παιχνιδιού και η «επιβολή» ή έστω η αποδοχή των κανόνων από όλους. Και βέβαια η χαρά και ικανοποίηση όλων όταν «ιδρωμένοι» ή γενικότερα πλήρως εξαντλημένοι, αλλά ευτυχισμένοι τελειώναμε το «παιχνίδι». Ήταν σχεδόν όλη μας η ζωή. Και ήταν ωραία και καλά.

Η σκέψη ήταν αν με τους ίδιους παράγοντες που καθορίζουν το «παιχνίδι» δηλαδή, τους κανόνες, τα επιτεύγματα, την πρόκληση και την αλληλεπίδραση, μπορεί ο εργαζόμενος να έχει μια ψυχική ή σωματική διέγερση κατά την καθημερινή του εργασία. Και αυτό που μπορώ να καταγράψω είναι ότι ΝΑΙ, μπορεί να γίνει. Εμείς στο συνέδριο «Παραγωγικά Παίγνια» του Skywalker, στην Αθηναΐδα, 9/5/2019, το ζήσαμε, «παίζοντας» στους κόμβους εμπειρίας, έστω και για μια μόνο ημέρα, επιταχύνοντας τα αποτελέσματα με την βοήθεια εξειδικευμένων coach, της International Coach Feeration, που συνέδραμε στην επιτυχία του συνέδριου «Παραγωγικά Παίγνια».

Μεταξύ άλλων μερικές εισηγήσεις είχαν ως θέμα: «Παραγωγικότητα», «Το παιχνίδι ως κοινωνικό και πολιτισμικό αγαθό», «Παιχνιδοποίηση στις διαδικασίες προσέλκυσης και επιλογής ανθρώπινου δυναμικού», Παρουσιάσεις και συζήτηση για τη διείσδυση του παιχνιδιού σε όλους τους τομείς των ανθρώπινων δραστηριοτήτων, «Το παιχνίδι στη διάγνωση κλίσεων και δραστηριοτήτων», «Το on-line gaming στη δημιουργία νέων κοινωνικών δομών», «Το παιχνίδι στη βιωματική εκπαίδευση ενηλίκων», «Εικονική και εμπλουτισμένη πραγματικότητα» & «Η παιχνιδοποίηση του marketing και της επικοινωνίας».

Το συνέδριο «Παραγωγικά Παίγνια» του Skywalker ολοκληρώθηκε με απονομή των βραβείων και των τιμητικών διακρίσεων «HR Community Awards 2019». Η διοργάνωση του HR Community Conference & Awards 2019 πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Βιομηχανιών-ΣΕΒ και του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, ενώ όπως καταλάβαμε πολύτιμη ήταν η συμβολή των: CAREER-DESIDN, ΚΕΜΕΛ (Κέντρο Εθελοντών Μάνατζερ Ελλάδος), ISON PHYSOMETRICA, TRAPTICS, NOEMA GAMES, GAME TREE, GREAT ESCAPE, ΟΠΑ-Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, SAE INSTITUTE, ICON PLATFORMS, TÜV AUSTRIA HELLAS, ΕΥ ΖΗΝ GREECE & TAMASENCO. Για περισσότερες πληροφορίες, Μαίρη Κατσαπρίνη, Skywalker.gr, 210 9730280, εσωτ. 208, mkatsaprini@skywalker.gr. Εμείς θα συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε την συμμετοχή σε πρωτοπόρα γεγονότα και να τα καταγράφουμε για τους φίλους.

Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382, ΑγροΝέα

Στην φωτο (από αριστερά) η coach, o κ Θάνος Κελμάγερ (πρόεδρος Κεντρικής Ανθαγοράς Αθηνών, Άνω Πατήσια), η κα Αιμιλία Λυμπεράκη-Besson (Υπ. Παιδείας-ΕΚΔΔΑ) & ο κ Νίκος Κουρλουρός στον κόμβο εμπειρίας κατά την διάρκεια του Συνεδρίου «Παραγωγικά Πάιγνια».

Μοίρασε το άρθρο!