«Σβήνουν» οι οθόνες, επιστρέφουν τα μολύβια – Μαθητές μαθαίνουν να γράφουν με το χέρι

Μια γενιά παιδιών που έμαθαν να γράφουν στις οθόνες πηγαίνουν τώρα στο «παλιό» σχολείο. Από φέτος, οι μαθητές των δημοτικών σχολείων της Καλιφόρνια υποχρεούνται να μάθουν την παραδοσιακή γραφή, χειρόγραφα, αφού η δεξιότητα, είχε φύγει από τη μόδα στην εποχή των υπολογιστών.

Το νομοσχέδιο 446 της Συνέλευσης, που χρηματοδοτήθηκε από την πρώην δασκάλα του δημοτικού σχολείου Sharon Quirk-Silva και υπογράφηκε στη νομοθεσία τον Οκτώβριο, απαιτεί χειρόγραφη διδασκαλία για τα 2,6 εκατομμύρια Καλιφορνέζους, ηλικίας περίπου 6 έως 12 ετών, και περιληπτικά μαθήματα για την «κατάλληλη» τάξη, που προσδιορίζεται από την τρίτη δημοτικού και άνω.

Οι ειδικοί λένε ότι η εκμάθηση της καμπύλης βελτιώνει τη γνωστική ανάπτυξη, την κατανόηση ανάγνωσης και τις λεπτές κινητικές δεξιότητες, μεταξύ άλλων πλεονεκτημάτων. Ορισμένοι εκπαιδευτικοί βρίσκουν επίσης αξία στο να διδάσκουν στα παιδιά να διαβάζουν ιστορικά έγγραφα και οικογενειακές επιστολές από τις προηγούμενες γενιές.

Στο Δημοτικό Σχολείο Όρανγκθορπ στο Φούλερτον, περίπου 50 χλμ. από το Λος Άντζελες, η δασκάλα Πάμελα Κέλερ είπε ότι δίδασκε ήδη στα παιδιά να γράφουν χειρόγραφα, πριν τεθεί σε ισχύ ο νόμος την 1η Ιανουαρίου. Μερικά παιδιά παραπονιούνται για τη δυσκολία, στην οποία η Κέλερ έχει έτοιμη απάντηση.«Τους λέμε, καλά, θα σας κάνει πιο έξυπνους, θα δημιουργήσει κάποιες συνδέσεις στον εγκέφαλό σας και θα σας βοηθήσει να προχωρήσετε στο επόμενο επίπεδο. Και μετά ενθουσιάζονται επειδή οι μαθητές θέλουν να είναι πιο έξυπνοι. Θέλουν να μάθουν».

“Κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης επίσκεψης στη βιβλιοθήκη του σχολείου, η Κέλερ είπε ότι ένας μαθητής ενθουσιάστηκε όταν είδε μια εικόνα του Συντάγματος των ΗΠΑ, γραμμένη το 1787, λέγοντας: “Είναι κουραστικό!”Αρκετοί από τους μαθητές του Keller αναγνώρισαν ότι το θέμα ήταν δύσκολο, ειδικά το γράμμα Z, αλλά παρόλα αυτά το απόλαυσαν.

Η καλλιγραφία επιστρέφει

Καθώς τα πληκτρολόγια και οι ταμπλέτες των υπολογιστών πολλαπλασιάζονταν, τα γράμματα ξεθώριασαν. Το 2010, δημοσιεύθηκαν τα εθνικά πρότυπα εκπαίδευσης κοινού πυρήνα για να βοηθήσουν στην προετοιμασία των μαθητών για το κολέγιο. Η καλλιγραφία έμεινε εκτός.”Σταμάτησαν να διδάσκουν στα παιδιά πώς να σχηματίζουν γράμματα. Τα κολέγια δασκάλων δεν τους προετοιμάζουν να διδάξουν χειρόγραφο”, δήλωσε η Καθλίν Ράιτ, ιδρύτρια του Handwriting Collective, μιας μη κερδοσκοπικής οργάνωσης που προωθεί τη διδασκαλία χειρογράφου. Αλλά και η καλλιγραφία επιστρέφει. Η Καλιφόρνια έγινε η 22η πολιτεία που απαίτησε τη γραφή με γράμματα και η 14η που θεσπίζει νομοσχέδιο περί γραμμένων οδηγιών από το 2014. Πέντε πολιτείες έχουν εισαγάγει γραμμικούς λογαριασμούς μέχρι στιγμής.

Η Λέσλι Ζορόγια, διευθύντρια έργου για την ανάγνωση γλωσσικών τεχνών στο Γραφείο Εκπαίδευσης της Κομητείας του Λος Άντζελες, είπε ότι η έρευνα έχει δείξει ότι η εκμάθηση προωθεί πολλές δεξιότητες που συνδέονται μεταξύ τους και βελτιώνουν την ανάπτυξη της παιδικής ηλικίας.”Χρησιμοποιείτε διαφορετικά νευρωνικά δίκτυα όταν κάνετε καμπύλες αντί να εκτυπώνετε. Και έτσι δημιουργεί αυτές τις οδούς στον εγκέφαλό σας. Βοηθά επίσης στη διατήρηση των πληροφοριών, στο πώς σχηματίζονται τα γράμματα. Καθώς δημιουργείτε το γράμμα, σκέφτεστε τον ήχο που κάνει το γράμμα και πώς συνδέεται με το επόμενο γράμμα», είπε η Ζορόγια.

Η Κουίρκ-Σίλβα είπε ότι εμπνεύστηκε το νομοσχέδιο μετά από μια συνάντηση το 2016 με τον μορφωμένο σε Ιησουίτες πρώην Κυβερνήτη Τζέρι Μπράουν.

Μοίρασε το άρθρο!