ΠΑΜΕ ΣΙΝΕΜΑ: Οι πέντε καλύτερες ταινίες της εβδομάδας

«Το Δίχτυ» (The Net / Geumul – 2016) του Κιμ Κι-ντουκ (Νότια Κορέα)

Ένας φτωχός ψαράς από τη Βόρεια Κορέα ξεκινά όπως κάθε πρωί για ψάρεμα. Το δίχτυ του πιάνεται στη μηχανή και η βάρκα του παρασύρεται στα ύδατα της Νότιας Κορέας. Το πόσο επικίνδυνο μπορεί να είναι αυτό το ατυχές γεγονός στην κορεατική χερσόνησο θα φανεί αμέσως μετά, όταν στην ελεύθερη πλευρά της, στη Νότια Κορέα, καλοθελητές αξιωματικοί κάνουν τα πάντα για να τον χρίσουν κατάσκοπο του καθεστώτος της Βόρειας Κορέας.

Ανακρίσεις και βασανιστήρια θα κάνουν έναν αγράμματο ψαρά να αναζητά το νόημα στον πολιτισμό και την ελευθερία που διατείνονται και οι δύο πλευρές ότι κυριαρχούν στη χώρα τους. Ο σπουδαίος Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης Κιμ Κι-ντουκ, επιστρέφει δυναμικά με τη νέα του ταινία «Το Δίχτυ» (The Net / Geumul – 2016) και παρουσιάζει ένα δυνατό πολιτικό θρίλερ, αλλά ταυτόχρονα κι ένα τολμηρό κοινωνικό σχόλιο πάνω στον κορεάτικο ιδεολογικό διχασμό.

«Δύο Καρδιές» (Réparer les vivants / Heal the living – (2016) της Κατέλ Κιγιεβερέ (Γαλλία, Βέλγιο)

Όλα ξεκινούν την αυγή. Τρεις νεαροί σέρφερ δαμάζουν τα θηριώδη κύματα. Μερικές ώρες μετά, στην επιστροφή τους, συμβαίνει ένα ατύχημα. Πλέον συνδεδεμένος στα μηχανήματα ενός νοσοκομείου, η ύπαρξη του Σιμόν μοιάζει περισσότερο με παραίσθηση. Στο μεταξύ στο Παρίσι, μια γυναίκα αναμένει μια μεταμόσχευση που θα της δώσει μια νέα ευκαιρία στη ζωή.

Η Κατέλ Κιγιεβερέ (Suzanne, Un Poison Violent), υπογράφει την τρίτη και πιο ώριμη ταινία της, με τον τίτλο «Δύο Καρδιές», μεταφέροντας το μυθιστόρημα της Μαϊλίς ντε Κερανγκάλ στην μεγάλη οθόνη. Η ιστορία πλέκει τρεις φαινομενικά ασύνδετες ιστορίες για να μιλήσει για εκείνες τις στιγμές στη ζωή όπου η τραγωδία συναντά την ελπίδα και ο θάνατος μεταμορφώνεται σε ζωή. Πρόκειται για μία ευαίσθητη και συγκινητική δημιουργία, με εξαιρετικό καστ ηθοποιών στη διάθεσή της. Πρωταγωνιστούν: Ταχάρ Ραχίμ, Εμανουέλ Σενιέ, Αν Ντορβάλ, Μπουλί Λανέρ, Φίνεγκαν Όλντφιλντ.

«Ο Μαθητευόμενος» (Apprentice – 2016) του Μπου Τζανφένγκ (Σιγκαπούρη)

Ο Αϊμάν είναι ένας 28χρονος σωφρονιστικός υπάλληλος, που πρόσφατα μεταφέρθηκε στη μεγαλύτερη φυλακή της περιοχής. Ζει με τη μεγαλύτερη αδελφή του σ’ ένα μικρό συγκρότημα κατοικιών. Στο νέο χώρο εργασίας του, γίνεται φίλος με τον 65χρονο Ραχίμ, που, όπως αποδεικνύεται, είναι ο επικεφαλής των δημίων της φυλακής κι ένας από τους πιο δραστήριους εκτελεστές στον κόσμο. Όταν ξαφνικά ο βοηθός του Ραχίμ παραιτείται, ο Ραχίμ προτείνει στον νέο του φίλο να γίνει ο μαθητευόμενος του. Αυτό ταράζει τον Άιμαν, αφού ο Ραχίμ ήταν ο εκτελεστής του πατέρα του. Μπορεί ο Αϊμάν να αγνοήσει τη συνείδησή του και το παρελθόν που τον στοιχειώνει και να γίνει ο μαθητής του δημίου;

Ο «Μαθητευόμενος» σηματοδοτεί την τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία, του ανερχόμενου σκηνοθέτη από την Σιγκαπούρη, Μπου Τζανφένγκ. Το φιλμ είχε επίσημη συμμετοχή στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» του Φεστιβάλ Καννών το 2016, ενώ παράλληλα αποτέλεσε και την πρόταση της Σιγκαπούρης για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Πρωταγωνιστούν: Φιρ Ραχμάν, Γουάν Χανάφι Σου.

«Η ταινία εξετάζει δύο πλευρές μέσα από τον πρωταγωνιστή Αϊμάν, ο οποίος ζει μια εσωτερική σύγκρουση. Ο αγώνας του να συμβιβάσει την εξουσία με την ηθική παρουσιάζει κάποιες διαστάσεις στο ζήτημα που σπάνια έρχονται στο προσκήνιο. Κατά τη διάρκεια της γραφής, της έρευνας και της παραγωγής τα τελευταία τέσσερα χρόνια, πήρα συνέντευξη από πολλούς ανθρώπους των οποίων οι ιστορίες με ενέπνευσαν αλλά και με ενόχλησαν.» – Μπου Τζανφένγκ

«Ένας Δράκος Έρχεται (Ejdeha Vared Mishavad! / A Dragon Arrives! – 2016) του Μάνι Χαγκίγκι (Ιράν)

Ένας ντετέκτιβ ανακρίνεται από την αστυνομία για μια υπόθεση που είχε αναλάβει 50 χρόνια πριν. Στις 23 Ιανουαρίου του 1965, μία μέρα μετά τη δολοφονία του Ιρανού πρωθυπουργού, ένας πολιτικός κρατούμενος βρέθηκε κρεμασμένος μέσα σ’ ένα μισοχτισμένο πλοίο, δίπλα σ’ ένα νεκροταφείο στη μέση ενός έρημου νησιού. Ο θρύλος έλεγε πως κάθε φορά που θαβόταν κάποιος στο νεκροταφείο γινόταν σεισμός, κι έτσι ο ντετέκτιβ έπιασε δουλειά έχοντας στο πλευρό του έναν μηχανικό ήχου κι έναν γεωλόγο. Τι έχει απομείνει από εκείνη την έρευνα όταν ο φάκελος ξανανοίγει; Οι αναμνήσεις σαρώνουν το παρόν με την ορμή μιας πορτοκαλί Σεβρολέ που διασχίζει την έρημο…

Μια πολύχρωμη, ευφάνταστη, ποπ ταινία για την (ανα)κατασκευή της αλήθειας και της ιστορικής μνήμης έρχεται από το Ιράν. Μία εντυπωσιακή κινηματογραφική ιστορία από τον σκηνοθέτη Μάνι Χαγκίγκι, η οποία πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, το 2016. Ένα εξαιρετικά πρωτότυπο φιλμ, με σουρεαλιστικά στοιχεία νέο νουάρ, το οποίο μας εξέπληξε ευχάριστα στην πανελλήνια πρεμιέρα του, στο 57ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης.

«Όταν Τελειώσει ο Έρωτας» (L’économie du couple / After Love – 2016) του Γιοακίμ Λαφός (Γαλλία, Βέλγιο)

Μετά από 15 χρόνια συμβίωσης, η Μαρί και ο Μπορίς αποφασίζουν να πάρουν διαζύγιο. Η Μαρί είχε αγοράσει το σπίτι στο οποίο ζουν με τις δύο κόρες τους, αλλά ο Μπορίς υπήρξε εκείνος που το είχε ανακαινίσει πλήρως. Καθώς δεν έχει δουλειά και δεν μπορεί να νοικιάσει κάποιο άλλο σπίτι για να ζήσει, πρέπει να συνεχίσουν να συγκατοικούν. Ακόμα και όταν όλα έχουν ειπωθεί, κανένας δεν είναι πρόθυμος να κάνει πίσω.

Μετά την ταινία «Λευκοί Ιππότες» του 2015, ο ταλαντούχος Βέλγος σκηνοθέτης Γιοακίμ Λαφός, επιστρέφει με τη νέα του δημιουργία: «Όταν Τελειώσει ο Έρωτας». Πρωταγωνιστούν: Μπερενίς Μπεζό, Σεντρίκ Καν, Μαρτ Κέλερ.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΟΥΣΟΣ

Μοίρασε το άρθρο!