Θα σε δω στην κόλαση γλυκιά μου (Φεστιβάλ Ραδιοφωνικού Θεάτρου Αθηνών και Επιδαύρου)

Θα σε δω στην κόλαση γλυκιά μου (Φεστιβάλ Ραδιοφωνικού Θεάτρου Αθηνών και Επιδαύρου.) Γράφει ο Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Ωραιοκάστρου Παύλος Παπαδόπουλος.

Αγαπητοί φίλοι καλησπέρα σας και καλές γιορτές.  Απόψε θα σας μεταφέρω στη σκοτεινή ατμόσφαιρα του μπαρ-τζαζ “Blue Hell” και θα σας παρουσιάσω το έργο του Βασίλη Δανέλλη “Θα σε δω στην κόλαση γλυκιά μου” σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά. Πρόκειται για ένα από τα πέντε έργα που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ (μεταξύ άλλων) επανεκκίνησης ραδιοφωνικού θεάτρου, “Αθηνών και Επιδαύρου” το 2020.

Το έργο αποτελεί ραδιοφωνική διασκευή ενός νουάρ διηγήματος του συγγραφέα έργων αστυνομικής λογοτεχνίας Βασίλη Δανέλλη, του οποίου ο αρχικός τίτλος ήταν “Εις το επανειδείν γλυκιά μου” και δημοσιεύθηκε στη σειρά “Ελληνικά εγκλήματα” των εκδόσεων Καστανιώτη. Είναι μια ιστορία που διαδραματίζεται στη σημερινή Αθήνα. 

Τι είναι όμως το φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου; Θέατρο, χορός, μουσική, εικαστικά, δράσεις σε όλη την πόλη, συνθέτουν ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα, που περιλαμβάνει ελληνικές και διεθνείς παρουσίες. (culturenow).

Η υπόθεση:

Η ακαταμάχητη Αλεξάνδρα, που εργάζεται στην υποδοχή του μαγαζιού, ακροβατεί ανάμεσα στο φλερτ του επιχειρηματία Δημήτρη Σίμογλου και του συνεσταλμένου νεαρού Μάριου. Και οι δύο τη διεκδικούν και συγκρούονται για να την κατακτήσουν. 

Μόνο αφού η Αλεξάνδρα υποκύψει στο φλερτ του Σίμογλου, αποκαλύπτονται και τα πραγματικά της κίνητρα. Η συμπαθής, κατά τα άλλα, ηρωίδα δεν είναι παρά μια συστηματική και αδίστακτη εκβιάστρια. Πολύ γρήγορα, όμως, φαίνεται πως έχει υπερεκτιμήσει τις δυνάμεις της και οδηγείται σε μια παγίδα.

  Ανακαλύπτει πως οι άνθρωποι που θεωρούσε συμμάχους της είναι τελικά εχθροί και παλεύοντας αγωνιωδώς να ξεφύγει, έρχεται αντιμέτωπη με την απόλυτη φρίκη. (lifo.gr)

Και άλλα στοιχεία για το έργο:

Το έργο είναι βασισμένο σε ένα διήγημα που σαφώς κινείται στη σφαίρα της αμερικάνικης εγκληματολογικής λογοτεχνίας, με έμφαση στην ατμόσφαιρα και τον αφηγητή. Η ατμόσφαιρα είναι αυτή που τελικά καθηλώνει τον ακροατή ή αναγνώστη, μια ατμόσφαιρα που συνδυάζει με επιτυχία την τζαζ μουσική με το έργο (κάτι που σίγουρα δεν είδαμε στο προηγούμενο έργο που παρουσιάσαμε το Σεπτέμβριο, στον Ξένο Αθηνάς Κακούρη), με  φόντο, το σκοτεινό περιβάλλον του τζαζ κλαμπ Bar Hell. Η πρωτότυπη  και όχι συνηθισμένη σε εμάς τζαζ μουσική δένει απόλυτα με αυτό το σκοτεινό και τρομακτικό έργο.

Όπως σημειώνει ο Γρηγόρης Ιωαννίδης για το έργο: “Είναι μια κάπως αυστηρή φορμαλιστική λογοτεχνία με λίγα -μα και γι’ αυτό άκρως ενδιαφέροντα- περιθώρια ευελιξίας εκ των έσω. Όπως γίνεται για παράδειγμα εδώ, στο «Καλωσόρισες», όπου ο τυπικός αφηγητής μετατρέπεται σταδιακά από ντετέκτιβ στον θύτη και το θύμα της ίδιας πλοκής, πάντα εντός του δεδομένου πλαισίου του είδους, που επιβάλλει αισθησιασμό, άφθονο κυνισμό και την περιρρέουσα μέθη της παρακμής”.

Η πρωταγωνίστρια του έργου (Αλεξάνδρα) είναι η μοιραία γυναίκα που εξιστορεί τα γεγονότα από την πλευρά του θύτη-θύματος (και μάλιστα κατά τη διάρκεια μιας εξομολόγησης, που κάνει για πρώτη φορά σε ένα Ιερωμένο). Είναι η σαγηνευτική γυναίκα-δηλητήριο (δουλεύει στο μπαρ ως σερβιτόρα), το έξυπνο “πουλί” της νύχτας που τελικά μπλέκετε σε ένα επικίνδυνο δίχτυ με φρικτά αποτελέσματα. Έχει σίγουρα υπερεκτιμήσει τις δυνατότητες της με συνέπεια να οδηγηθεί σε παγίδα. Η Αλεξάνδρα όμως παρά το δολοπλόκο μυαλό της είναι συμπαθής και εν τέλει επιβιώνει πληρώνοντας το τίμημα της πράξης της μα το ίδιο νόμισμα. Το έργο είναι ένα ψυχογράφημα της Αλεξάνδρας.
Η ψυχολογική και σωματική βία καθώς και οι περιγραφές των κόσμων του θηλυκού και του αρσενικού “κυνηγού” αναπτύσσονται με επιτυχία από το συγγραφέα στο κείμενο και από τους ερμηνευτές στη σκηνή. Η εξέλιξη του έργου προκαλεί ρίγος (κυρίως όμως από την ατμόσφαιρα). Στο τέλος ο Δανέλλης ανατρέπει τα μοτίβα, με μαεστρία, σύμφωνα πάλι με το Γρηγόρη Ιωαννίδη, που μέχρι εκείνη τη στιγμή επένδυε η προσληπτική μας αφέλεια. Η αναπάντεχα μεγάλη ανατροπή στο φινάλε κόβει την ανάσα του ακροατή, που αφήνει τελικά το έργο ταραγμένος.

Κατά την άποψη μου το έργο ήταν το καλύτερο από τα πέντε που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ, η νουάρ ατμόσφαιρα, οι ερμηνείες των ηθοποιών και η τζαζ μουσική παρασύρουν και σαγηνεύουν τον ακροατή. Στο υπόγειο μπαρ τζαζ κάθε άνθρωπος μπορεί ίσως να βρει στοιχεία από το δικό του υπόγειο…

Σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς
  Με τους: Στέλλα Βογιατζάκη, Πολύδωρο Βογιατζή, Aκύλλα Καραζήση, Δημήτρη Μπίτο, Άλκηστη Πουλοπούλου, Άντα Πουράνη, Χάρη Φραγκούλη

 Μουσική σύνθεση: Θοδωρής Οικονόμου 

Παίζουν οι μουσικοί: Κίμωνας Καρούντζος (κοντραμπάσο), Θοδωρής Κότσιφας (κιθάρα), Aλέξανδρος-Δράκος Κτιστάκης (ντραμς), Θοδωρής Οικονόμου (πιάνο), Ανδρέας Πολυζωγόπουλος (τρομπέτα) Φωνητικά: Αλεξάνδρα Λέρτα 

Η πρεμιέρα έγινε την Τρίτη 22/12 στο lifo.gr και στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ Αθηνών

Το έργο μπορείτε να το ακούσετε εδώ:
https://www.lifo.gr/podcasts/radio-plays/radio-plays-kalosorises-stin-kolasi-glykia-moy

Πηγές:
https://www.culturenow.gr/tag/festival-athinon-kai-epidayroy/
https://www.culturenow.gr/stella-vogiatzaki-anakalyptontas-ti-mageia-toy-radiofonikoy-theatroy/
https://www.lifo.gr/podcasts/radio-plays/radio-plays-kalosorises-stin-kolasi-glykia-moy
https://tvxs.gr/news/theatro/radiofoniko-theatro-me-kommeni-tin-anasa-kalosorises-stin-kolasi-glykia-moy
greekfestival.gr/open-plan-radio-plays-triti-15-12-stis-17-00-kalosorises-stin-kolasi-glykia-moy/
https://www.efsyn.gr/tehnes/theatro/276292_gynaika-dilitirio-se-tzaz-istories

ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ 20223.

-Ο Παύλος Παπαδόπουλος γεννήθηκε το 1978 στη Δράμα, μεγάλωσε στις Σέρρες και έζησε στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Από το 1996 εργάζεται στο δημόσιο σε διάφορες διοικητικές θέσεις. Είναι απόφοιτος της Σχολής Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας, της Σχολής Αστυφυλάκων της Αστυνομικής Ακαδημίας, της Σχολής Επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης ΕΛ.ΑΣ., και της Σχολής Ελληνικού Πολιτισμού, του Τμήματος Ανθρωπιστικών. Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Μιλάει Αγγλικά και Γερμανικά.

Μοίρασε το άρθρο!