Βλάβη με το καλημέρα για το «λευκό βέλος»

Βλάβη στο δρομολόγιο 61 της υπερταχείας ETR καταγράφηκε έξω από τη Θεσσαλονίκη, στο Πλατύ, το απόγευμα της Παρασκευής. Το αποκαλούμενο «λευκό βέλος», συνέχισε το δρομολόγιό του προς Αθήνα με χαμηλή ταχύτητα και αναμενόταν να φτάσει στον προορισμό του αργά το βράδυ.

Εκτελούσε το βραδινό δρομολόγιο από τη Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα. Τα δρομολόγια με την υπερταχεία, που κάνουν τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη-Αθήνα σε λιγότερο από 4 ώρες, ξεκίνησαν μόλις την Κυριακή 16 Μαΐου. 

Ωστόσο, έρευνα δημοσιογράφων από 13 χώρες έχει αναδείξει τα προβλήματα που παρουσιάζουν οι υπερταχείες ETR-470. Έπειτα όμως από διαβεβαιώσεις ότι έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι, μέσα σε λιγότερο από μία εβδομάδα καταγράφεται η πρώτη βλάβη.

Η εταιρεία, σε σχετική ερώτηση, παραδέχθηκε ότι το τρένο παρουσίασε μια «αστοχία» και θα αποζημιωθούν οι επιβάτες, δεν εξηγεί τους λόγους της αστοχίας αυτής. 

Ειδικότερα, ανέφερε: «Το τρένο τώρα βρίσκεται στην Τιθορέα. Ως πλήρως ανακαινισμένο, όπως όλα τα καινούργια τρένα, ενδέχεται να παρουσιάσει κάποια απροσδόκητη αστοχία. Φροντίζουμε τους επιβάτες μας και θα αποζημιωθούν πλήρως. Είμαστε σε διαρκή επικοινωνία με την τεχνική ομάδα».

Πονοκέφαλο» για τους ελβετικούς σιδηροδρόμους αποτελούσαν για χρόνια τα τρένα ETR-470, τα οποία οι Ιταλοί έφεραν στην Ελλάδα, παρουσιάζοντας τα ως «υπερσύγχρονα».

Το ιστορικό των προβλημάτων που προέκυπταν, αλλά και των βλαβών παρουσιάζει η πανευρωπαϊκή έρευνα του Investigate Europe. Συνολικά, συμμετείχαν 16 δημοσιογράφοι από 13 χώρες.

Όπως αναφέρεται λοιπόν, πριν από δύο δεκαετίες, ο ελβετικός Τύπος είχε βαφτίσει το τρένο ETR-470, που εκτελούσε τη διαδρομή Μιλάνο – Ζυρίχη, «Pannenzug», δηλαδή τρένο των βλαβών, ενώ η ιστοσελίδα που κατέγραφε τα προβλήματά του στα ιταλικά λεγόταν CessoAlpino, δηλαδή, σε κομψή μετάφραση, «αλπική τουαλέτα». Δύο από τους γνώστες του τρένου αυτού, με τους οποίους επικοινώνησαν η «Εφ.Συν.» και το Investigate Europe στο πλαίσιο πανευρωπαϊκής έρευνας για τους σιδηροδρόμους, δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι τα ETR-470 παρουσιάζονται τώρα ως το μέλλον της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

Στην Ελλάδα, οι πολίτες ενημερώθηκαν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέρνει από την Ιταλία το «Ασημένιο Βέλος», βλέποντας τελικά ένα τρένο κατασκευής 2003, το ETR-485, να διανύει δοκιμαστικά τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Κατερίνη στη διάρκεια της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης το 2019. Μετά από αυτή τη σύντομη βόλτα, το «Ασημένιο Βέλος» επέστρεψε στην Ιταλία και στη θέση του ήρθαν τρένα κατασκευής 1993-1996, τα ETR-470. «Συμβουλή από την Ελβετία: μακριά από τα τρένα αυτά», λέει στο Investigate Europe ο Βάλτερ Φίνκμπονερ, πρώην γραμματέας του Δ.Σ. της Cisalpino AG, της θυγατρικής των ιταλικών και των ελβετικών σιδηροδρόμων που τη δεκαετία του 1990 είχε προμηθευτεί τις καινούργιες τότε αμαξοστοιχίες ETR-470 από την κατασκευάστρια Fiat Ferroviaria. «Προμηθευτείτε τρένα είτε δοκιμασμένα είτε νέα. Τίποτα δεν είναι δωρεάν σε αυτή τη ζωή».

 

Μοίρασε το άρθρο!