Το «Μητρώο Πολιτών» αλλάζει ριζικά τις συναλλαγές με το Δημόσιο

Mια νέα «ψηφιοποιημένη» εποχή εγκαινιάζεται με την αρχή του νέου έτους για πολλές δημόσιες υπηρεσίες, καθώς την ερχόμενη Δευτέρα τίθεται σε εφαρμογή το Μητρώο Πολιτών. Πρόκειται για το νέο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο έρχεται να φέρει την ηλεκτρονική διασύνδεση 1.036 υπηρεσιών Ληξιαρχείου, 325 υπηρεσιών Δημοτολογίου αλλά και του Ειδικού Ληξιαρχείου Αθηνών και θα αποτελεί την κεντρική βάση δεδομένων, στην οποία εντάσσεται το σύνολο των στοιχείων που αφορούν στις ληξιαρχικές πράξεις των Ελλήνων πολιτών.

Ως αποτέλεσμα, δε θα είναι πλέον απαραίτητο για τους συναλλασσόμενους να αναζητούν στοιχεία, όπως πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης ή ληξιαρχικές πράξεις γάμου, γέννησης ή θανάτου,  πηγαίνοντας από υπηρεσία σε υπηρεσία, καθώς όλα θα παρέχονται πλέον ηλεκτρονικά. Το μόνο που θα πρέπει να κάνουν στο εξής οι πολίτες είναι να δηλώνουν τα ληξιαρχικά γεγονότα κι αυτά θα εντάσσονται στο ψηφιοποιημένο σύστημα, αφαιρώντας έτσι ένα μεγάλο μέρος της ταλαιπωρίας για τους συναλλασσόμενους αλλά και του φόρτου εργασίας για τους υπαλλήλους των υπηρεσιών.

Επιπλέον, επισημαίνουν ότι πρόκειται για ένα σύστημα διαρκώς εξελισσόμενο, στο οποίο θα έχουν από τις 22 Ιανουαρίου αυτόματη, άμεση πρόσβαση τα ΚΕΠ, η Ελληνική Αστυνομία, το υπουργείο Παιδείας, ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), ο ΟΓΑ και το υπουργείο Εξωτερικών. Παράλληλα, όπως αναφέρουν τα ίδια στελέχη, «ημιαυτόματη» πρόσβαση θα έχουν τα υπουργεία Οικονομικών και Εθνικής Άμυνας, η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ), η ΕΛΣΤΑΤ και το ΚΕΕΛΠΝΟ, ενώ σχετικό ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει και άλλοι φορείς του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Πάσχα, όταν και θα έχουν ενταχθεί στο Μητρώο Πολιτών ψηφιοποιημένα αρχεία από το 1930 μέχρι και σήμερα, ενώ στόχος είναι η σταδιακή κατάργηση των πιστοποιητικών, κάνοντας πράξη την δέσμευση για κατάργηση του χαρτιού στις συναλλαγές με το Δημόσιο.

Σε ό,τι έχει να κάνει με την ασφάλεια του συστήματος τα στελέχη του υπουργείου Εσωτερικών τονίζουν πως «δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή, καθώς έχουμε να κάνουμε με προσωπικά δεδομένα. Γι’ αυτό το λόγο και υιοθετήσαμε και τους πιο σύγχρονους κανονισμούς ασφαλείας όσον αφορά τα πληροφοριακά συστήματα. Έτσι το Μητρώο Πολιτών πληροί όλες τις προϋποθέσεις στο συγκεκριμένο τομέα». Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως για τη διαχείριση του συστήματος υπήρξε εκπαίδευση περίπου 3000 υπαλλήλων δημοτολογίων και ληξιαρχείων, η οποία μάλιστα πραγματοποιήθηκε με μηδενικό κόστος από ομάδα εργασίας του υπουργείου Εσωτερικών.

Αλέξανδρος Ζέρβας

 

Μοίρασε το άρθρο!