Με νέο, σύγχρονο «πρόσωπο» από το 2021 η Κεντρική Αγορά της Θεσσαλονίκης

Το αργότερο στις αρχές Ιουνίου φέτος, πρόκειται να είναι έτοιμο το Master plan για τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων εγκαταστάσεων και των υποδομών της Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης (ΚΑΘ), που ανέλαβε να εκπονήσει για λογαριασμό της η Εγνατία Οδός ΑΕ. Η προγραμματική σύμβαση για την υλοποίηση του έργου, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2021, υπογράφηκε σήμερα, από τους επικεφαλής των δύο φορέων, Δημήτρη Χαμπίδη και Απόστολο Αντωνούδη αντίστοιχα.

Ο κ. Αντωνούδης, στη διάρκεια συνέντευξης τύπου, σημείωσε ότι το 2019 αναμένεται να δημοπρατηθούν τα πρώτα έργα, ενώ τόνισε ότι η Εγνατία Οδός ΑΕ αναλαμβάνει τεχνικός σύμβουλος της ΚΑΘ, αλλά και φορέας υλοποίησης μεγάλων Project και παρεμβάσεων που έχουν δρομολογηθεί για τα επόμενα χρόνια. Η Εγνατίας Οδός ΑΕ, αναλαμβάνει, πέραν του Master plan και την εκπόνηση των παραίτητων μελετών, αλλά και την κατασκευή των έργων εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων της νέας αγοράς.

Το κόστος υλοποίησης του έργου εκτιμάται στα 20-30 εκατ. ευρώ, θα χρηματοδοτηθεί από πόρους το ΕΣΠΑ 2012-2020 και σύμφωνα με τον κ. Χαμπίδη, η δημόσια δαπάνη θα αφορά σε 10 εκατ. ευρώ και το υπόλοιπο ποσό που θα απαιτηθεί θα καλυφθεί από ιδία κεφάλαια της ΚΑΘ, που έχει αποθεματικό 8 εκατ. ευρώ, αλλά και από τραπεζικό δανεισμό. Μάλιστα, ο ίδιος, διευκρίνισε, ότι βάσει της αρχικής συμφωνίας με τους επικεφαλής των συνααρμόδιων υπουργείων – Ανάπτυξης, Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων – τα έργα που αφορούν σε πάγιες ανάγκες θα χρηματοδοτηθούν, σε ποσοστό 100%, ενώ εκείνα που θα έχουν ανταποδοτικό όφελος, θα επιδοτηθούν.

Οι εκπρόσωποι των δύο φορέων σημείωσαν την πολιτική βούληση που υπάρχει για τον εκσυγχρονισμό των δύο κεντρικών αγορών της χώρας, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τον κ. Χαμπίδη να σημειώνει χαρακτηριστικά ότι το εγχείρημα “εντάσσεται στο πλαίσιο της βαρύτητας που δίνει η κυβέρνηση στον αγροδιατροφικό τομέα της χώρας μας”.

Σε ό,τι αφορά τα έργα που απαιτούνται στην ΚΑΘ (έχουν ήδη κληθεί να καταθέσουν τη γνώμη τους και οι έμποροι μέσα σε αυτήν), στοχεύουν, κυρίως, –  σύμφωνα με τον κ. Χαμπίδη – στο να απακτήσουν Brand name τα διακινούμενα προϊόντα. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η δημιουργία νέας πτέρυγας για την διακίνηση προϊόντων πρώτης μεταποίησης, όπως κρασιά, λάδια και όσπρια, ηλεκτρονική αναβάθμιση, επέκταση των κτιριακών της εγκαταστάσεων, δημιουργία ψυκτικών εγκαταστάσεων για νωπά προϊόντα, έργα για τη διαχείριση των ομβρίων υδάτων, δημιουργία εργαστηρίου υπολειμμάτων,κ.α.

Εξάλλου, ο κ. Χαμπίδης, ανέφερε ότι μέσω των Κεντρικών Αγορών Θεσσαλονίκης και Αθηνών διακινείται το 25% των αγροτικών προϊόντων, το 35% μέσω των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και το υπόλοιπο ποσοστό αφορά σε διάθεση που γίνεται από τις λαϊκές αγορές, αλλά και την απευθείας πώλησή τους από τους παραγωγούς. Υπενθύμισε, ότι η ΚΑΘ εξάγει σε ποσοστό, άνω του 50%, σε χώρες των Βαλκανίων, ενώ σημείωσε ότι βασικό ζητούμενο αποτελεί η δημιουργία agrologistics στην αγορά “έργο το οποίο δουλεύουμε”, υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Χαμπίδης.

“Η τροφοδοσία των τουριστικών μονάδων, των κρουζιερόπλοιων, η αύξηση των εξαγωγών, προϋποθέτει agrologistics. Φέτος σπάσαμε ρεκόρ εξαγωγών στο επιτραπέζιο ροδάκινο και αρνητικό ρεκόρ σε μειωμένες τιμές στο συγκεκριμένο προϊόν, εξέλιξη που θα είχε αποτραπεί αν είχαμε agrologistics”, τόνισε ο κ. Χαμπίδης, προσθέτοντας ότι καταγράφεται σημαντικά μικρό το ποσοστό των τουριστών στη χώρα μας που καταναλώνει ελληνικά αγροτικά προϊόντα. “Όχι επειδή δεν τα εμπιστεύονται. Αντίθετα μάλιστα. Αλλά δεν τα βρίσκουν”, σημείωσε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μοίρασε το άρθρο!