«Οδύσσεια» η μεταβίβαση ακινήτων – Απαιτείται ένας μήνας και 17 δικαιολογητικά για να ολοκληρωθεί

 

Ταλαιπωρία, καθυστερήσεις και σε ορισμένες περιπτώσεις ακύρωση της μεταβίβασης ακινήτων αντιμετωπίζουν χιλιάδες πολίτες που θέλουν να πουλήσουν ή να αγοράσουν. 

Παρά την ψηφιοποίηση ορισμένων διαδικασιών κυρίως από την πλευρά της ΑΑΔΕ, η μεταβίβαση ακινήτων εξακολουθεί να είναι μια βαριά γραφειοκρατική διαδικασία στην Ελλάδα, αφού απαιτούνται 26 εργάσιμες ημέρες και 17 δικαιολογητικά.

Και αυτό όταν τα πράγματα είναι «καθαρά», κάτι που είναι αρκετά σπάνιο στη χώρα μας. 

Είναι ενδεικτικό ότι στη Νορβηγία απαιτούνται τρεις εργάσιμες ημέρες, ενώ στην Πορτογαλία 10 εργάσιμες ημέρες για να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση, σύμφωνα με την “Καθημερινή”.

Σημειώνεται ότι το περασμένο έτος είχε δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα με τους περισσότερους δήμους της χώρας, που δεν εξέδιδαν πιστοποιητικά ΤΑΠ, με αποτέλεσμα είτε να «χαλάει» η αγοραπωλησία είτε να λήγουν άλλα πιστοποιητικά μέχρι ο υπάλληλος του Δήμου να προχωρήσει στον έλεγχο και την έκδοσή του.

Για την αγοραπωλησία ακινήτου τα τελευταία χρόνια έχουν προστεθεί έγγραφα όπως η βεβαίωση πληρωμής ΕΝΦΙΑ, το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης καθώς και το πιστοποιητικό μηχανικού ότι το ακίνητο δεν φέρει πολεοδομικές παραβάσεις.

Ο έλεγχος του μηχανικού μάλιστα μπορεί να «μπλοκάρει» μια μεταβίβαση ακινήτου. Στην περίπτωση που τα τετραγωνικά είναι περισσότερα ή λιγότερα από όσα αναγράφονται στο αρχικό συμβόλαιο θα πρέπει να γίνει έλεγχος σε όλα τα διαμερίσματα της πολυκατοικίας.

Στόχος είναι η κατάργηση της συλλογής των 17 δικαιολογητικών που απαιτούνται σήμερα για την πώληση ενός ακινήτου. Αυτό θα γίνει στα τέλη του 2023 με τη δημιουργία του Ηλεκτρονικού Φακέλου Ακινήτων, ο οποίος σε συνδυασμό με την ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων φόρου μεταβίβασης, γονικών παροχών και δωρεών στο myProperty θα διευκολύνει όλες τις μεταβιβάσεις ακινήτων.

Μοίρασε το άρθρο!