Η ΝΔ στην «τρύπα του Κούβελα»

Μια από τις πολλές περιπτώσεις που η ΝΔ επιχειρεί να πείσει ότι το «άσπρο είναι μαύρο» είναι αυτή του μετρό της Θεσσαλονίκης. Μια υπόθεση που δείχνει παρωχημένη μικροκομματική αντίληψη και ρεβανσισμό, ιδεολογικές εμμονές και αδιαφορία για τη σπατάλη που προκαλεί.  
 
Η ΝΔ, όπως ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός στη ΔΕΘ, επέλεξε να καθυστερήσει την παράδοση του μετρό και χρησιμοποιεί ως πρόσχημα τα αρχαία του Σταθμού Βενιζέλου, επιβάλλοντας το ξήλωμά τους και την επανατοποθέτηση, μια απόσπαση καταστροφική για τα εξαιρετικής αρχαιολογικής αξίας, ευρήματα ενώ ήδη προχωρούσε η κατασκευή χωρίς να διαταραχθούν. Απέναντι στα σχέδια βρίσκεται η κοινωνία της πόλης, ο Σύλλογος των Αρχαιολόγων, ο πρώην Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης ως μέλος της σχετικής πρωτοβουλίας πολιτών και φυσικά μια σειρά από πολιτικές δυνάμεις. 

Το βασικό πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσει η ΝΔ είναι το πολιτικό κόστος από την επιβάρυνση και την ταλαιπωρία των Θεσσαλονικιών που θα συνεχιστεί για επιπλέον 2,5 χρόνια από την καθυστέρηση ενός εμβληματικού έργου. Για το λόγο αυτό ομολογεί δημόσια ότι ξεκινά ένα μέτωπο προπαγάνδας αλλά και διχασμού της τοπικής κοινωνίας, επιστρατεύοντας τόσο τα γνωστά κλισέ για την Αριστερά ή τους Αρχαιολόγους ως κάποιους γραφικούς υπερευαίσθητους για την προστασία των αρχαιολογικών θησαυρών. Το ίδιο κόμμα που στην αντίθετη περίπτωση, όταν επιθυμεί να «πουλήσει» εθνικιστικό αφήγημα όπως στην Αμφίπολη, μπορεί να βάλει ακόμη και μπουλντόζες σε αρχαιολογικό χώρο. Με εντυπωσιακή «ομοιομορφία» οι τοπικοί φορείς που πρόσκεινται στη ΝΔ, αναμασούν τα ίδια επιχειρήματα, παρότι οι υπέρμαχοι της απόσπασης των αρχαίων έχουν καταδικαστεί έμπρακτα στην κάλπη, σε όλες τις πρόσφατες εκλογές και δεν διαθέτουν πολιτική νομιμοποίηση για τα σχέδιά τους. 
 
Στη Βουλή ο αρμόδιος υπουργός και άλλα στελέχη της ΝΔ, μίλησαν υποκριτικά για μεγάλο κόστος της μεθόδου που έχει επιλεγεί, παραλείποντας ότι τα σχέδιά τους εκτινάσσουν το κόστος προς όφελος των εργολάβων και έχουν ήδη δαπανηθεί τα χρήματα για την προστασία των αρχαιοτήτων. Είναι άλλωστε κεντρική πολιτική επιλογή να ακυρώσουν όλους τους διαγωνισμούς για μεγάλα έργα υποδομής ώστε να τους επαναπροκηρύξουν. 
 
Η ΝΔ, προκειμένου να μην παραδώσει στον προβλεπόμενο χρόνο το έργο και να παραδεχθεί έμμεσα ότι «έτρεξε» από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, επιλέγει να ταλαιπωρήσει για 4 χρόνια τους πολίτες της Θεσσαλονίκης και να το παραδώσει τις παραμονές των επόμενων εκλογών. Χαμένοι εκτός από τους πολίτες και οι πολιτιστικοί θησαυροί, που θυσιάζονται στα μικροκομματικά συμφέροντα της ΝΔ και τα κέρδη των εργολάβων. Το σύνδρομο της «τρύπας του Κούβελα» ως αντίληψη και πολιτική πρακτική καταδιώκει ακόμη τη συντηρητική παράταξη. 

 

Μοίρασε το άρθρο!