Squid game: 10 πράγματα που δεν γνωρίζετε για τη σειρά-φαινόμενο που σαρώνει στο Netflix

Το Squid Game ή Παιχνίδι του Καλαμαριού έφτασε στο Netflix στα μέσα Σεπτέμβρη και είναι η σειρά που ήδη σαρώνει στην πλατφόρμα, κατατάσσοντάς την ως τη μεγαλύτερη ξενόγλωσση επιτυχία στην ιστορία της. Βρίσκεται στην πρώτη θέση του Netflix στην κατηγορία των πιο δημοφιλών σειρών σε πάνω από 90 χώρες, ήδη από τις πρώτες 10 μέρες και ετοιμάζεται να ξεπεράσει το φράγμα του Bridgerton, το οποίο είδαν πάνω από 82 εκατομμύρια χρήστες και προς το παρόν κρατά τα σκήπτρα της πιο προβεβλημένης σειράς του Netflix.

Το Παιχνίδι του Καλαμαριού είναι μια κορεάτικη σειρά, παραγωγής 2021, με δημιουργό τον Hwang Dong-Hyuk και πρωταγωνιστές τους Lee Jung-jae, Park Hae-soo, Jung Ho-yeon και Wi Ha-Joon. Έκανε πρεμιέρα στις 17 Σεπτεμβρίου στο Netflix και αποτελείται από 9 επεισόδια μίας ώρας. Πρόκειται για ένα δυστοπικό δράμα, όπου εκατοντάδες άνθρωποι, εγκλωβισμένοι στα χρέη, καλούνται να παίξουν ένα παιδικό αλλά θανατηφόρο παιχνίδι επιβίωσης με έπαθλο 45.6 δισεκατομμύρια Won (δηλαδή σχεδόν 33 εκατομμύρια ευρώ).

10 πράγματα που δεν ξέρατε για το Squid Game

1.Η ιδέα είναι πάνω από 10 ετών

Ο Hwang Dong-Hyuk ξεκίνησε να γράφει το σενάριο το 2008 και το 2009 ολοκλήρωσε το πρώτο προσχέδιο. Ο ίδιος δήλωσε σε συνέντευξή του ότι του φαινόταν «ασυνήθιστο και βίαιο» και φοβόταν ότι ήταν πολύ αφηρημένο για να προσελκύσει κοινό ενώ συμπλήρωσε ότι όλα αυτά τα χρόνια συνάντησε πολλές δυσκολίες για να βρει χρηματοδότηση και καστ.  Το Netflix αγόρασε την ιδέα δέκα χρόνια μετά, δηλαδή το 2019.

2.To Squid Game είναι πραγματικό παιδικό παιχνίδι

Ο αρχικός τίτλος της σειράς ήταν Round Six, μέχρι τον Σεπτέμβρη του 2019 όταν και μετονομάστηκε σε Squid Game. Ο τίτλος αναφέρεται σε ένα πραγματικό παιδικό κορεάτικο παιχνίδι και είναι στην πραγματικότητα ομαδικό. Δύο ομάδες, μία επιθετική και μία αμυντική, προσπαθούν να εξολοθρεύσουν η μία την άλλη.

Ο Hwang Dong-Hyuk σε μία δήλωσή του αναφέρει ότι «το Squid Game είναι ένα παιχνίδι που έπαιζα ως παιδί στην αυλή του σχολείου ή στους δρόμους της γειτονιάς. Αυτή είναι μια ιστορία για ανθρώπους που έπαιζαν αυτό το παιχνίδι ως παιδιά και επέστρεψαν για να το παίξουν ως ενήλικες. Ήταν ένα από τα πιο φυσικά και ήταν επίσης ένα από τα αγαπημένα μου παιχνίδια. Ένιωσα ότι είναι το πιο συμβολικό παιδικό παιχνίδι που θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει το είδος της κοινωνίας που ζούμε σήμερα».

3.Το τηλεφωνικό νούμερο ήταν αληθινό

Οι διαγωνιζόμενοι μπαίνουν στο παιχνίδι καλώντας έναν 8ψήφιο αριθμό που βρίσκεται πάνω σε μυστηριώδεις κάρτες. Το νούμερο όμως ήταν αληθινό και ο κάτοχος του δήλωσε ότι λάμβανε 4,000 κλήσεις την ημέρα από τη στιγμή έκανε πρεμιέρα η σειρά ενώ κινήθηκε νομικά απέναντι στο Netflix, το οποίο δήλωσε ότι θα προχωρήσει στην αλλαγή του αριθμού στη σειρά.

4.Δε μοιάζει με τα υπόλοιπα παιχνίδια επιβίωσης

Παρά τις αντιληπτές ομοιότητες με άλλα παιχνίδια επιβίωσης, το Squid Game έχει μοναδικά χαρακτηριστικά που το ξεχωρίζουν. Ο Hwang Dong-hyuk δήλωσε πως «η ουσία των παιχνιδιών επιβίωσης είναι το επίπεδο ψυχαγωγίας που φαίνεται μέσα από το πώς βλέπουν τον τρόπο με τον οποίο οι συμμετέχοντες αγωνίζονται να κερδίσουν αυτά τα παιχνίδια. Κοιτάζοντας τους διαφοροποιητικούς παράγοντες, θα έλεγα την απλότητα των κανόνων. Δεν υπάρχει πολύς χρόνος ή ενέργεια που δαπανάται για την κατανόηση των κανόνων, είναι πολύ απλό. Αντί για το ίδιο το παιχνίδι, το Squid Game επικεντρώνεται στο πώς ενεργούν και πώς ανταποκρίνονται οι χαρακτήρες, το ίδιο και οι θεατές. Συνήθως, κοιτάμε τους νικητές στα παιχνίδια επιβίωσης, αλλά στο Squid Game, κοιτάμε τους ηττημένους. Χωρίς ηττημένους, δεν υπάρχουν νικητές».

5. Συμβολισμοί

Εκτός από τον παράγοντα της ψυχαγωγίας, υπάρχουν πολλοί συμβολισμοί που πρέπει να εκτιμηθούν. Όλη η σειρά είναι μια αλληγορία που συμβολίζει την ανταγωνιστική σύγχρονη κοινωνία στην οποία ζούμε. Ο τρόπος με τον οποίο αλλάζουν οι άνθρωποι ως ενήλικες μέσω της κοινωνίας αντικατοπτρίζεται στο πώς τα αθώα παιδικά παιχνίδια μετατρέπονται σε κάτι τρομακτικό και θανατηφόρο. Ο σκηνοθέτης βασίστηκε σε πολύ μικρό βαθμό στα γραφικά υπολογιστών, επιλέγοντας ρεαλιστικά και μεγάλης κλίμακας σκηνικά. Επιπλέον, η μουσική αντανακλά αυτό που άκουγαν τα παιδιά στη δεκαετία του ’70 και του ’80 με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια νοσταλγική αίσθηση.

6. Αρχικά θα ήταν ταινία

To προσχέδιο του Squid Game αρχικά προοριζόταν για ταινία. Όταν αποφασίστηκε να γίνει σειρά, ο Hwang Dong-Hyuk έκανε κάποιες μικροαλλαγές στο σενάριο: πρόσθεσε τον χαρακτήρα του ντετέκτιβ Jun-ho ο οποίος αρχικά δεν υπήρχε και άλλαξε την Jun-ho, τη γυναίκα που θυσιάστηκε για την Sae-byeok, από αρσενικό χαρακτήρα που ήταν σε θηλυκό γιατί «ένας δεσμός μεταξύ γυναικών θα έβγαζε περισσότερο νόημα».

7. Από το Next Top Model στο Squid Game

H Jung Ho-yeon, η οποία ενσάρκωσε τον ρόλο της Sae-byeok είναι στην πραγματικότητα μοντέλο και στο Squid Game έκανε το υποκριτικό της ντεμπούτο. Το 27χρονο μοντέλο ξεκίνησε την καριέρα της από το Korea’s Next Top Model και έχει συνεργαστεί με μεγάλους οίκους μόδας. Μετά την εμφάνισή της στο Squid Game, η Jung Ho-yeon έγινε η Νοτιοκορεάτισσα με τον πιο δημοφιλή λογαριασμό στο Instagram με πάνω από 18 εκατομμύρια ακολούθους.

8. Η γιγαντιαία κούκλα είναι αληθινή

Η γιγαντιαία κούκλα από το “Κόκκινο φως – Πράσινο φως” βασίζεται σε εμβληματικές εικονογραφήσεις χαρακτήρων από παιδικά σχολικά βιβλία της δεκαετίας του ’70 και του ’80. Η κούκλα είναι πραγματική και βρίσκεται στην είσοδο ενός μουσείου στο Jincheon, μια αγροτική περιοχή περίπου τρεις ώρες βόρεια της Σεούλ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η παραγωγή δανείστηκε την κούκλα για τα γυρίσματα.

9. Ένα από τα παιχνίδια αποτελεί «πρόκληση» στο TikTok

Στο τρίτο επεισόδιο, οι συμμετέχοντες πρέπει να σκαλίσουν τις καραμέλες τύπου Dalgona σε συγκεκριμένα σχέδια για να αποφύγουν τις θανατηφόρες συνέπειες. Αν η καραμέλα σπάσει, ο διαγωνιζόμενος χάνει (και πεθαίνει). Οι εν λόγω καραμέλες είναι στην πραγματικότητα παραδοσιακό γλύκισμα στη Νότιο Κορέα και αποτελούνται από μόνο δύο υλικά: ζάχαρη και μαγειρική σόδα.

Εκατομμύρια χρήστες του TikTok έχουν δεχθεί την πρόκληση να φτιάξουν τις δικές τους καραμέλες και να τις κόψουν σε συγκεκριμένα σχήματα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τα hashtags  “dalgona challenge” και “honeycomb challenge” έχουν πάνω από 82.8 εκατομμύρια προβολές στο TikTok.

Φτιάξτε κι εσείς τα δικά σας σε 5 λεπτά!

10. Δεν υπάρχει πλάνο για δεύτερη σεζόν… ακόμα

Ο Hwang Dong-Hyuk δήλωσε ότι αρχικά θέλει να ασχοληθεί με ταινίες πριν προχωρήσει σε μία δεύτερη σεζόν. Όμως ούτε ο ίδιος ούτε φυσικά το Netflix δεν είναι αρνητικοί σε μια τέτοια προοπτική. «Δεν έχω στο μυαλό μου σχέδια για δεύτερη σεζόν στο Squid Game», είπε στο Variety. «Είναι πολύ κουραστικό και μόνο που το σκέφτομαι. Αλλά αν το έκανα, σίγουρα δεν θα το έκανα μόνος μου. Θα σκεφτόμουν να χρησιμοποιήσω μια ομάδα συγγραφέων και θα ήθελα πολλούς έμπειρους σκηνοθέτες» και συμπλήρωσε: «Μου πήρε έξι μήνες για να γράψω και να ξαναγράψω τα δύο πρώτα επεισόδια. Στη συνέχεια, συμβουλεύτηκα τους φίλους μου και πήρα στοιχεία για βελτιώσεις μέσω των δικών μου προτάσεων και από τις απαντήσεις τους.»

Σε άλλη συνέντευξη στο The Times δήλωσε ότι όσο έγραφε την πρώτη σεζόν σκεφτόταν τις ιστορίες που θα μπορούσαν να είναι στη δεύτερη, και αν θα κατάφερνε να κάνει έστω μία – αυτή που θα έκανε θα ήταν η ιστορία του Frontman. «Νομίζω ότι το ζήτημα με τους αστυνομικούς είναι δεν πρόβλημα μόνο στην Κορέα. Το βλέπω στις παγκόσμιες ειδήσεις ότι η αστυνομία μπορεί να καθυστερήσει πολύ να ενεργήσει για πράγματα – υπάρχουν περισσότερα θύματα ή η κατάσταση χειροτερεύει επειδή δεν ενεργούν αρκετά γρήγορα. Αυτό ήταν ένα θέμα για το οποίο θα μπορούσα να μιλήσω περισσότερο στη δεύτερη σεζόν».

Μοίρασε το άρθρο!