Ο ΟΑΣΘ βάζει “stop” στην εισιτηριοδιαφυγή: Έρχονται τον Δεκέμβριο οι “Στάσιμοι Ελεγκτές”

 

Σε μια προσπάθεια να μπει «stop» στην εισιτηριοδιαφυγή έρχονται οι «Στάσιμοι Ελεγκτές» στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ.

Οι «Στάσιμοι Ελεγκτές», οι οποίοι θα φορούν  στολή με διακριτικά του ΟΑΣΘ, θα βρίσκονται εντός των οχημάτων σε όλο το μήκος της διαδρομής με εμφανή παρουσία και θα ελέγχουν κατά την επιβίβαση στους τερματικούς σταθμούς την επικύρωση των εισιτηρίων. Θα προτρέπουν την επικύρωση των εισιτηρίων ή θα ζητούν από τους πολίτες να ελέγξουν την κάρτα απεριορίστων διαδρομών τους. Οι «Στάσιμοι ελεγκτές» θα πραγματοποιούν ελέγχους από 1ης Δεκεμβρίου.

Ταυτόχρονα, θα υπάρχει ελεγκτική συνδρομή από τον οδηγό. Συγκεκριμένα, θα «ανοίγει» η μπροστινή πόρτα των λεωφορείων (μετά από την τοποθέτηση ειδικού, διάφανου διαχωριστικού) και ο οδηγός πραγματοποιεί οπτικό έλεγχο. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, η εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου έφερε καθυστερήσεις, οπότε θα εξεταστεί σε πρώτη φάση σε γραμμές περιφερειακά της πόλης.

Ακόμα, θα υπάρχει και αιφνιδιαστικός έλεγχος από ελεγκτές, όπως συνηθίζεται μέχρι τώρα.

«Θέλουμε να δώσουμε την αίσθηση ότι ελέγχεται η επικύρωση των εισιτηρίων ώστε να προλάβουμε το πρόστιμο. Δεν θέλουμε να επιβάλουμε πρόστιμο», τόνισε σε συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας και απηύθυνε έκκληση στους πολίτες να στηρίξουν τις αστικές συγκοινωνίες επικυρώνοντας το εισιτήριο τους.

Διπλασιάζεται ο αριθμός των ελεγκτών

Σύμφωνα με τον Διευθυντή Διασφάλισης Εσόδων, Χρήστος Χατζηγεωργίου, θα διπλασιαστεί ο αριθμός των ελεγκτών, οι οποίοι θα αξιοποιηθούν. Τον Αύγουστο υπήρχαν 47 άτομα, ενώ τώρα θα φτάσουν τους 90.

«Το επόμενο βήμα ήταν η εκπαίδευση των παλαιότερων και των νεότερων ελεγκτών. Από το νέο έτος θα «τρέξει» καμπάνια ευαισθητοποίησης του επιβατικού κοινού με έμφαση στις νεαρότερες ηλικίες. Μας ενδιαφέρει να κατανοήσουν τον λόγο που πρέπει να επικυρώσουν το εισιτήριο τους», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο κ. Χατζηγεωργίου.

Όσον αφορά τους ελέγχους και τα πρόστιμα, ο ΟΑΣΘ προχωρά σε μια σειρά από δράσεις. Συγκεκριμένα, η έκδοση των προστίμων θα γίνεται ηλεκτρονικά, με τη χρήση «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων και φορητών εκτυπωτών. Θα υπάρχει καθολική εφαρμογή ειδικού λογισμικού για την διασύνδεση σε πραγματικό χρόνο των ελεγκτών με το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα του ΟΑΣΘ και χρήση της λειτουργικής εφαρμογής του ελεγκτή ώστε να μπορεί να ελέγχει τα άυλα εισιτήρια που θα αγοράζουν οι επιβάτες μέσω της mobile εφαρμογής κινητού.

Έρχονται «έξυπνη κάρτα» και «ηλεκτρονικό εισιτήριο»

Στο σχεδιασμό του ΟΑΣΘ περιλαμβάνεται η «έξυπνη κάρτα» πολλαπλών διαδρομών (smarThess) και η εισαγωγή του «ηλεκτρονικού εισιτήριου» με διασφάλιση της «διαλειτουργικότητας» με τα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς (πχ μετρό) καθώς και ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) πώλησης προϊόντων κομίστρου.

Αναφορικά με τις ηλεκτρονικές εφαρμογές, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ «γίνονται διαπραγματεύσεις με τράπεζες καθώς η συναλλαγή θα πρέπει να υποστηριχθεί από τραπεζικό σύστημα. Από πλευράς του ΟΑΣΘ είναι όλα έτοιμα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Τα έσοδα του Οργανισμού έπεσαν στα 1,3 εκ. τον μήνα όταν τα έξοδα αγγίζουν τα 9 εκ. τον μήνα»

Τα έσοδα του Οργανισμού είναι περίπου 1,3 εκατ. το μήνα, ενώ προ κορωνοϊού ήταν διπλάσια, την ώρα που τα έξοδα του ΟΑΣΘ αγγίζουν τα 9 εκ. το μήνα.

«Τα έσοδα δεν πήγαιναν καλά από την πανδημία. Διαμορφώθηκε κουλτούρα δεν κληρώνω που είχε συνέπειες στα έσοδα του οργανισμού σε συνδυασμό με την απουσία ελέγχων», τόνισε ο κ. Σκόδρας και πρόσθεσε:  «Μετά την κρατικοποίηση δεν υπήρχαν έλεγχοι. Το τελευταίο 5μηνο έχουμε εντείνει τους ελέγχους». Συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο του 2021 πραγματοποιήθηκαν 9 φορές περισσότεροι έλεγχοι σε σχέση με το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2019.

Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά, ο οποίος έκανε σύντομο χαιρετισμό, οι στόχοι είναι «να γίνουμε ανταγωνιστικοί για το επιβατικό κοινό, δηλαδή οι πολίτες να επιλέγουν το λεωφορείο αντί για το αυτοκίνητό τους και να αποφεύγεται η εισιτηριοδιαφυγή».

«Έχει καλυφθεί μεγάλο κενό σε σχέση με αυτά τα οποία κληρονομήσαμε. Η ποιότητα των λεωφορείων που κυκλοφορούν δεν έχει καμία σχέση με τα λεωφορεία που κυκλοφορούσαν. Υπάρχει πολύ δρόμος ακόμη. Ζητήματα που σχετίζονται με τον συντονισμό δρομολογίων περαιτέρω αύξηση τους με την ποιότητα που παρέχουμε και ταυτόχρονα έχουμε να διασφαλίσουμε ζητήματα με την εταιρεία» σημείωσε ο κ. Ξιφαράς και πρόσθεσε:

«Υπήρχε έντονη κακοδιαχείριση, πρέπει να λύσουμε προβλήματα που αφορούν τα οικονομικά της εταιρείας. Τα 86% των εσόδων που προέρχεται από κρατικό χρήμα. Το υπόλοιπο 14% των εσόδων που προέρχονται από το κόμιστρο, πρόκειται για μικρό ποσοστό», επισήμανε ο κ. Ξιφαράς.

Όπως τονίστηκε, στόχος είναι το ποσοστό από το κόμιστρο να φτάσει το 45% των εσόδων. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, εκτιμάται ότι θα υπάρχει αύξηση στα έσοδα του Οργανισμού από το κόμιστρο το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Σύμφωνα με τον ίδιο με την εισιτηριοδιαφυγή, υπάρχει αδυναμία παρακολούθησης στις μέγιστες πληρότητες, αδυναμία παρακολούθησης των αναγκών και κακή προετοιμασία από πλευράς του Οργανισμού.

«Ο Οργανισμός τα τελευταία χρόνια έχει περάσει από 40 κύματα. Είναι το μοναδικό μέσο μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη και πρέπει να δούμε τι αστικές συγκοινωνίες θέλουν οι συμπολίτες μας. Οι πολίτες πρέπει να καταλάβουν ότι πρέπει να πληρώνουν εισιτήριο. Ο εργαζόμενος δεν είναι εχθρός του επιβάτη. Είμαστε ο πρώτος σάκος του μποξ», δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων Γιάννης Δήμκας.

Μοίρασε το άρθρο!