Κανείς δεν μπορεί και δεν δικαιούται να στερεί από τη Θεσσαλονίκη την κυκλοφορία των αστικών λεωφορείων

images

21/08/2016

Η ιστορία είναι λίγο – πολύ γνωστή: ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης είναι μια ιδιωτική, πολυμετοχική εταιρεία, που από τη δεκαετία του 1950 εξυπηρετεί τις αστικές συγκοινωνίες στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας. Φυσικά επιδοτείται από το δημόσιο, ώστε η τιμή του εισιτηρίου να είναι προσιτή για τους πολίτες. Η σύμβαση ΟΑΣΘ – δημοσίου έχει ανανεωθεί αρκετές φορές, παρά την κριτική που κατά καιρούς ακούγεται και αφορά αφενός την εγγύηση των κερδών των μετόχων και αφετέρου τη διαχείριση του Οργανισμού.
Ο κ. Χρήστος Σπίρτζης ανήκει σε αυτούς που έχουν άποψη για τον ΟΑΣΘ. Η κριτική που έχει ασκήσει –δίκαιη ή άδικη- είναι σκληρή. Με μία διαφορά: ο κ. Σπίρτζης είναι υπουργός Μεταφορών. Με την ιδιότητα αυτή είναι ο μοναδικός άνθρωπος στην Ελλάδα που για το συγκεκριμένο θέμα εκτός από το να διατυπώνει κριτική, μπορεί να πράξει. Να διεξάγει -για παράδειγμα- διαχειριστικό έλεγχο στον ΟΑΣΘ και να ανακοινώσει τα αποτελέσματα. Ή να επαναδιαπραγματευθεί τη σύμβαση δημοσίου – ΟΑΣΘ προς την κατεύθυνση που ο ίδιος νομίζει ότι εξυπηρετεί καλύτερα το δημόσιο συμφέρον. Ή, αφού δεν του αρέσει να ανακατεύονται ιδιώτες στα πόδια του, να συστήσει έναν δημόσιο οργανισμό, που θα αντικαταστήσει ή θα ανταγωνίζεται τον ΟΑΣΘ. Όλα αυτά μπορεί ο κ. Σπίρτζης να τα κάνει. Να πάρει την πρωτοβουλία, να αναλάβει την ευθύνη και να αξιολογηθεί από το αποτέλεσμα. Είναι θέμα βούλησης. Δικής του και της κυβέρνησης γενικότερα. Εκείνο, όμως, που δεν μπορεί και δεν δικαιούται να κάνει ο υπουργός είναι να στερεί από τη Θεσσαλονίκη την κυκλοφορία των αστικών λεωφορείων. Ούτε για μία ημέρα. Διότι η πόλη –μια πόλη του ενός εκατομμυρίου και παραπάνω κατοίκων- δεν διαθέτει άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς, ούτε μετρό, ούτε τραμ, ούτε τρόλεϊ.
Ένα αστικό συγκρότημα, είναι δύο βασικά πράγματα: Κοινωνία και οικονομία. Όταν δεν υπάρχει εξυπηρέτηση σε αυτά τα δύο πεδία, τότε δημιουργούνται μεγάλα προβλήματα. Αν, για παράδειγμα, οι μαθητές, οι σπουδαστές και οι φοιτητές δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους, υπάρχει πρόβλημα. Αν κάποιος πολίτης βρίσκεται σε αδιέξοδο γιατί δεν μπορεί να πάει στη δουλειά του ή δεν έχει τη δυνατότητα να επισκεφθεί την άλλη πλευρά της πόλης για να δει τους φίλους, τους συγγενείς ή την αγαπημένη του ομάδα, τότε υπάρχει πρόβλημα. Αν οι καταναλωτές δε μπορούν να κατέβουν στην αγορά και ως εκ τούτου οι έμποροι βλέπουν άδεια όχι μόνο τα μαγαζιά τους, αλλά και τα πεζοδρόμια μπροστά από τα μαγαζιά τους, τότε υπάρχει πρόβλημα. Αν –εν ολίγοις- κάποιος δεν μπορεί να κάνει αυτό που πρέπει ή αυτό που θέλει εξαιτίας της έλλειψης συγκοινωνίας είναι πρόβλημα, που κανονικά δεν μπορεί να υπάρχει. Αυτό, δηλαδή, που συνέβη χθες Παρασκευή και κάποιες προηγούμενες ημέρες στη Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να συνεχιστεί. Κανείς –ούτε ο υπουργός, ούτε η διοίκηση και οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ-, δεν έχει δικαίωμα να συμβάλλει στην απονέκρωση της ζωής της πόλης. Τελεία και παύλα. Εκείνο που πρέπει να γίνει είναι να τηρηθούν οι νόμοι και οι συμβάσεις, μέχρι να αντικατασταθούν από άλλους νόμους και άλλες συμβάσεις, εάν και εφόσον πρέπει να αντικατασταθούν…
Η Θεσσαλονίκη των χιλίων προβλημάτων δεν αντέχει περισσότερα. Η κοινωνία δεν (μπορεί να) ανέχεται ούτε υπουργούς που κάνουν επίδειξη δύναμης εις βάρος της από ασφαλή απόσταση 504 χιλιομέτρων, ούτε εργαζομένους οι οποίοι –επίσης εκ του ασφαλούς- φέρνουν τους πολίτες στα όρια τους. Ήδη στα λεωφορεία κατεγράφησαν την Πέμπτη σκηνικά απείρου κάλους, με επιβάτες να αρνούνται να πληρώσουν εισιτήριο και να διαπληκτίζονται με ελεγκτές, επειδή -όπως υποστήριζαν- τις προηγούμενες ημέρες των κινητοποιήσεων έφαγαν τα λεφτά τους στα ταξί! Ας αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους και ας απέχουν από παιχνίδια και… παιχνιδάκια.
Η αγορά της πόλης εισέρχεται στο καταληκτικό δεκαήμερο της θερινής εκπτωτικής περιόδου με προσδοκίες. Οι τελευταίες ημέρες των εκπτώσεων είναι παραδοσιακά οι καλύτερες, μετά από τις πρώτες. Οι προσδοκίες αυτές, όμως, ψαλλιδίζονται λόγω της αναστάτωσης στις αστικές συγκοινωνίες, το μόνο μαζικό μέσον για να κινηθεί κανείς στην ασφυκτική περιοχή του κέντρου. Ο Εμπορικός Σύλλογος ανησυχεί. Το έδειξε αυτό με την προ μηνός επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα για το θέμα. Το δείχνει και πάλι τώρα με επιστολή προς τον κ. Σπίρτζη, από τον οποίο ζητά να δώσει λύση. Αυτό επιτάσσουν η κοινή αίσθηση και η απλή λογική.
Πηγή:voria.gr

Διαβάστε επίσης στο RealOraiokastro

Όταν θα πάψεις να συντροφεύεις την μιζέρια, όταν θα στέκεσαι όρθιος και όχι πια γονατιστός

10 Κουβέντες που κάνουν καλό στα παιδιά

Δεν έχει πόδια αλλά κάθε μέρα μεταφέρει ασήκωτα σακιά για να ταΐσει τα παιδιά του

Μοίρασε το άρθρο!