Γιατί η Θεσσαλονίκη προτείνεται ως επαγγελματικός προορισμός για τους νέους

Η εταιρία ΤΙΤΑΝ σε συνεργασία με το φορέα καινοτομίας Youthnest, εμπιστεύθηκαν την ierax analytix για να έρθει σε επαφή με τον οικονομικά ενεργό πληθυσμό της πόλης και να αφουγκραστεί τις ανησυχίες και τα θέλω τους.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της πρωτοβουλίας together που σκοπό έχει να ενισχύσει 150 νέους επαγγελματίες της Θεσσαλονίκης. Αναλυτικές πληροφορίες του προγράμματος είναι διαθέσιμες εδώ και μπορείτε να εγγραφείτε μέχρι και τις 19 Νοεμβρίου, 2021.

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι όσοι εργάζονται αντιμετώπισαν αρκετές προκλήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας καθώς έφυγαν από τα γραφεία και έμειναν στο σπίτι τους. Οι κοινωνικές συναναστροφές μειώθηκαν αλλά αυξήθηκε η χρήση ηλεκτρονικών μέσων για την επικοινωνία. Το 75% των εργαζομένων νιώθει πως η πανδημία έφερε έντονη εργασιακή ανασφάλεια και το 63% νιώθει ότι έφερε μειωμένες ευκαιρίες εργασιακής εξέλιξης.

Οι περισσότεροι εργαζόμενοι έχουν περισσότερα από 3 χρόνια προϋπηρεσία και δραστηριοποιούνται κυρίως στους τομείς της Εκπαίδευσης, Μαζικής εστίασης, Πληροφορικής, Βιομηχανίας και Λιανικού εμπορίου. Οι άνεργοι έρχονται από την Εκπαίδευση, Πληροφορική, Μαζική εστίαση, Λιανικό εμπόριο, Τουρισμό και Χρηματοπιστωτικό τομέα.

Οι διαπροσωπικές (soft) και τεχνικές (hard) δεξιότητες (skills) που θα ήθελαν περισσότερο οι νέοι επαγγελματίες αφορούν κυρίως γενικές τάσεις όπως Επίλυση Προβλημάτων και Διαχείριση Έργων, παρά εξειδικευμένες κατηγορίες όπως Διαχείριση Χρηματοοικονομικών.

Πάντως ο Νομός Θεσσαλονίκης προτείνεται ως επαγγελματικός προορισμός (43%) καθώς έχει υψηλό επίπεδο ζωής, κόσμου και διασκέδασης.

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων θεωρεί πως οι περισσότερες δράσεις για την επαγγελματική ενδυνάμωση των νέων επαγγελματιών στο Νομό δεν υποστηρίζονται όσο θα έπρεπε.

Αντίστοιχα το 46% των νέων θα ήθελε υποστήριξη σε ζητήματα επαγγελματικής και προσωπικής ισορροπίας και το 44% θα ήθελε περισσότερες ευκαιρίες δικτύωσης για να νιώσουν ασφάλεια και να παραμείνουν στο Νομό ως επαγγελματίες. Τέλος σχεδόν το 90% θα επένδυε μέχρι και 4 ώρες την εβδομάδα για δράσεις επαγγελματικής ενδυνάμωσης.

Ταυτότητα της έρευνας

Στην έρευνα συμμετείχαν 556 άτομα, κάτοικοι Θεσσαλονίκης, 25-35 ετών που είναι οικονομικά ενεργοί. Η συμμετοχή στην έρευνα έγινε διαδικτυακά και με συνεντεύξεις πρόσωπο με πρόσωπο 13 με 20 Σεπτεμβρίου 2021.

Μοίρασε το άρθρο!