Γ.ΕΔΙΡΝΕΛΗΣ Α.ΘΕΜΕΛΗΣ

Η πολιτική αντιπαράθεση δεν λύνεται ούτε στις αίθουσες των δικαστηρίων, ούτε στα γραφεία των εισαγγελέων

16/05/2020

Ο ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΛΥΝΟΥΝ ΤΙΣ ΑΝΤΙΠΡΑΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

του Γρηγόρη Εδιρνέλη*

Ο πυρήνας της άσκησης κάθε εξουσίας και πολύ περισσότερο αυτός της τοπικής αυτοδιοίκησης (που συμπλέκεται άμεσα με την καθημερινότητα κάθε πολίτη) ΠΡΕΠΕΙ να είναι ασφαλώς η προσπάθεια για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της τοπικής κοινωνίας καθώς και η άμεση παροχή σαφών απαντήσεων σε κάθε θέμα που τίθεται από τους δημότες.

Για αυτό το λόγο κάθε φωνή (αιχμηρή, οξεία ή και καυστική) και ιδιαίτερα ενεργών πολιτών μέσα από ιστοσελίδες ή και blogs που αναγνωρίζουν στον εαυτό τους το δικαίωμα της καλόπιστης συμμετοχικής παρέμβασης στα πεπραγμένα για τα ζητήματα της πόλης και του Δήμου, οφείλει να είναι όχι απλά ευπρόσδεκτη αλλά αναγκαία για την προώθηση απαντήσεων και επίλυσης των προβλημάτων και για την άσκηση χρηστής διοίκησης.

Η πολιτική αντιπαράθεση δεν λύνεται ούτε στις αίθουσες των δικαστηρίων, ούτε στα γραφεία των εισαγγελέων, εκτός της εξαιρετικής περίπτωσης που τα χτυπήματα είναι «κάτω από την ζώνη» και αφορούν τα ευαίσθητα δεδομένα της προσωπικής ζωής και της ιδιωτικής σφαίρας κάθε πολίτη, οπότε η καταφυγή στη δικαιοσύνη, για να υπερασπιστεί κάποιος τα ατομικά του δικαιώματα, είναι πλέον μονόδρομος για ένα δημόσιο ιδίως πρόσωπο.

Η ποινικοποίηση όμως της ανάπτυξης του δημοκρατικού διαλόγου, της κριτικής ακόμη και των αιχμηρών ερωτημάτων, δυναμιτίζει τη θεσμικά και νομικά κατοχυρωμένη άσκηση ελέγχου σε πρόσωπα και φορείς της δημόσιας ζωής του τόπου ως αναγκαίο μέσο για την λειτουργία του δημοκρατικού μας πολιτεύματος.

Η απόπειρα ή και η δικαστική επίθεση όπως και απειλή αυτής, με όποια μορφή κι αν πραγματώνεται (εξώδικα, αγωγές, εγκλήσεις, κ.λ.π), με έβρισκε και με βρίσκει πάντα απέναντι. (βλ. Γρηγόρης Εδιρνέλης: MME, Blogs & Sites δημοτικό συμβούλιο 27-11-2014) για τον απλούστατο λόγο πως κάθε δημόσιο πρόσωπο που αυτοβούλως εκτίθεται στην πολιτική σκηνή είτε αυτή είναι η κεντρική πολιτική σκηνή είτε η αυτοδιοίκηση, οφείλει να αποδέχεται κάθε κριτική, ερώτηση ή και πολιτική επίθεση και να απαντά με επιχειρήματα, πράξεις και διάλογο, πόσο μάλλον όταν γίνεται από μέσο ενημέρωσης.

Γι αυτό θεωρώ πως η επίδοση εξωδίκου από τον αντιδήμαρχο του δήμου μας κ. Καζαντζίδη στον εκπρόσωπο του ενημερωτικού blog SARKAZO NEA έγινε παρορμητικά, κάτω από ψυχική φόρτιση και συναισθηματική πίεση της στιγμής, σε ερώτημα που του τέθηκε από το blog και με τον τρόπο που του τέθηκε. Είμαι βέβαιος πως εάν άφηνε να παρέλθουν λίγες μέρες δεν θα επέδιδε την περί ης ο λόγος εξώδικο.

Εκτιμώ πως μια τεκμηριωμένη και καθαρή απάντηση του κ. αντιδημάρχου μέσα από ένα δελτίο τύπου, θα ξεκαθάριζε το τοπίο και θα έλυνε όλες τις απορίες καλόπιστων και μη, και δεν θα άφηνε αιωρούμενα ερωτήματα που μολύνουν την τοπική πολιτική σκηνή και τους εκπροσώπους της.

Σημειωτέον πως ο γράφων από την ημέρα της έκθεσης του στα κοινά, έχει πέσει αρκετές φορές «θύμα» παρόμοιων κριτικών ακόμη και κακόβουλων οπότε δικαιούται καλόπιστα ως «παθών» να εκφέρει άποψη για σχετικά «προβλήματα» με το αναφερόμενο.

Ο Γρηγόρης Εδιρνέλης είναι δικηγόρος, δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της ΔΚΠΩ ΑΛΗΛΛΕΓΓΥΗ – ΑΝΑΤΡΟΠΗ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΙΛΗ ΝΕΟΥ ΛΑΤΟΜΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

15/05/2020

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ «ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ» ΣΤΗΝ ΕΚΤΑΚΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Η ΜΗ ΤΟΥ ΑΓΡΟΚΤΗΜΑΤΟΣ ΚΑΜΑΡΑΣ ΔΡΥΜΟΥ ΓΙΑ ΧΡΗΣΗ ΔΑΝΕΙΟΘΑΛΑΜΟΥ

Η «ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΨΗΦΙΖΕΙ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΛΟΓΟΥΣ:

Πρώτον: Στην Απόφαση 198/22-12-15 της Μητροπολιτικής Επιτροπής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΚΜ) αναφέρεται ως 15ο Θέμα η «Γνωμοδότηση …. ως προς την περιβαλλοντική αδειοδότηση λατομείου – δανειοθαλάμου στη θέση Καμάρα Μυγδονίας του Δήμου Ωραιοκάστρου.».

Ο τότε αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών του δήμου μας, ο κ. Καραστερίου Ευάγγελος δήλωσε στην Επιτροπή: «Η έκταση …. είναι δημοτική και το Δημοτικό Συμβούλιο δεν συμφώνησε με την παραχώρησή της για τη χρήση αυτή.».

Αντί να σταματήσει κάθε παραπέρα ενέργεια … το θέμα αναβλήθηκε για να πάρει νέα απόφαση ο Δήμος Ωραιοκάστρου.

Δεύτερον: Παρότι υπήρχαν ήδη δύο αρνητικές Αποφάσεις του Δήμου μας (293/2013 και 29/2016), η Περιφερειακή Διοίκηση επανέρχεται στο θέμα το 2018. Καταφέρνει να εκμαιεύσει την 272/30-8-2018 Απόφαση της πλειοψηφίας του Δημοτικού μας Συμβουλίου με την οποία, παρά την τεκμηριωμένη αρνητική εισήγηση του κ. Καραστερίου, παραχωρείται η χρήση του αγροκτήματος Καμάρας ως δανειοθαλάμου …. με ποσότητα υλικού μέχρι 400.000 μ3.

Η παραπάνω Απόφαση, μετά από τις έντονες αντιδράσεις του Τοπικού Συμβουλίου Δρυμού, κατοίκων και άλλων φορέων, με πρόσχημα την εκκρεμοδικεία προσφυγής του Δήμου στο ΣτΕ, για ακύρωση της σχετικής Περιβαλλοντικής Μελέτης, ακυρώνεται. Με την Απόφαση 311/16-10-2018 το Δ.Σ. επανέρχεται στις παλιότερες αρνητικές του αποφάσεις, ομόφωνα. Το ήδη διαμορφωμένο προεκλογικό κλίμα διευκόλυνε να συναινέσουν και όσοι είχαν ταχθεί με την ΠΚΜ.

Τρίτον: Το σκεπτικό όλων των αρνητικών Αποφάσεων αποτελούσαν οι λόγοι:

Α) Καταστροφή και αλλοίωση του φυσικού περιβάλλοντος, της χλωρίδας και πανίδας της περιοχής. Β) Επειδή η περιοχή του Δρυμού είναι ήδη επιβαρυμένη από τη λειτουργία ενεργών λατομείων. Γ) Επειδή θα δημιουργηθούν προβλήματα στους κτηνοτρόφους της περιοχής και Δ) Η παραχώρηση της έκτασης, δεν θα αξιοποιούσε, δεν θα αναβάθμιζε και δεν θα προστάτευε την περιοχή που είναι καθαρά γεωργική και κτηνοτροφική.

Παρά ταύτα, η Περιφέρεια επιμένει για τη διάνοιξη του επανειλημμένα χαρακτηρισμένου από αυτή νέου λατομείου.

Τέταρτον: Σύμφωνα με το Τ.Σ. Δρυμού (Απόφαση 8/2020), η παραχώρηση ή μη αφορά σε 339 στρέμματα από τα 2.000 στρέμματα της περιοχής αυτής. Δηλαδή σε μεταγενέστερη φάση ανοίγουν ασκοί του Αιόλου για ανασκαφή – αλλοίωση του χώρου που θα εξυπηρετήσει και άλλα έργα, κατά πάσα πιθανότητα ιδιωτικής εκμετάλλευσης.

Ειδικότερα, άμεσα βλάπτονται εκτός του Δρυμού και τα χωριά Μελισσοχώρι, Μονόλοφος και Πετρωτό. Σε μία περιοχή που θα έπρεπε να έχει οικολογικό περιεχόμενο και προορισμό.

Πέμπτον: Παρά τις υποσχέσεις των αστικών κομμάτων για ισόρροπη «ανάπτυξη», παρατηρούμε μία απόλυτα ανισόρροπη επιβάρυνση των δυτικών περιοχών του νομού μας. ΕΛΠΕ, ΧΥΤΑ Μαυροράχης, ΜΕΑ, επαπειλούμενη καύση απορριμμάτων στο ΤΙΤΑΝ, λατομεία κλπ. Η επιβάρυνση αυτή πρέπει να έχει όρια και οφείλουμε να εμποδίσουμε τη συνέχισή της. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να αφήσουμε να καταστρέφονται δυσανάλογα ή μη, άλλες περιοχές.

Εκτον: Με τη μέχρι τώρα εμπειρία μας και ιδιαίτερα του τελευταίου περιβαλλοντοκτόνου νόμου της ΝΔ, ως συνέχεια της πολιτικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, συστηματικά απαξιώνεται και κατεδαφίζεται η όποια περιβαλλοντική προστασία, μετατρέπεται το περιβάλλον σε εμπόρευμα. Δεν είναι τυχαίο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, με πρόσχημα τη διαφωνία του επί της διαδικασίας της ψηφοφορίας, επέλεξε το δρόμο της αποχώρησης για να μην ψηφίσει και δυσαρεστήσει τον ΣΕΒ. Η εμπειρία μας τώρα εμπλουτίζεται και από τη δράση τοπικών και περιφερειακών βραχιόνων της εκάστοτε κυβέρνησης. Από τη σχέση τους με επιχειρηματικούς ομίλους και με τα συμφέροντά τους.

Εβδομον: Η κρίση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του λατομείου – δανειοθαλάμου, έγινε στη βάση της Οδηγίας 2011/92 ΕΚ, δηλαδή της Ε.Ε. Η Οδηγία αυτή, όπως και μία σειρά άλλων, προβλέπουν ότι οι ΜΠΕ που απαιτούνται για την αδειοδότηση του έργου, εκπονούνται από τον κύριο του έργου. Οι ίδιες οι «ελεγχόμενες» υποτίθεται επιχειρήσεις «ελέγχουν» τον εαυτό τους, αναθέτοντας και πληρώνοντας τη σύνταξη των ΜΠΕ. Γι αυτό άλλωστε καμία από αυτές τις μελέτες δεν βγάζει ανεπαρκές ή επικίνδυνο περιβαλλοντικά το υπό μελέτη έργο.

Όπως είναι γνωστό, όλα τα αστικά κόμματα και οι τοπικοί συνδυασμοί τους, προσκυνούν στα γενικά σημεία την Ε.Ε.

Κατά συνέπεια, η σημερινή Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου πρέπει ρητά και κατηγορηματικά να δηλώνει την άρνηση παραχώρησης της Καμάρας του Δρυμού για τη λειτουργία νέου λατομείου – επονομαζόμενου δανειοθαλάμου.

Για τους παραπάνω λόγους και για την προστασία της δημοτικής περιουσίας, θα πρέπει να ληφθούν όλα τα διοικητικά, νομικά και προπαντός πολιτικά μέτρα από τη δημοτική αρχή στο σύνολό της (όλες οι παρατάξεις και οι μηχανισμοί του δήμου). Κυρίως όμως να οργανωθεί η κινητοποίηση των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, με επιτροπές αγώνα και συντονιστικό των επιτροπών, με συμπαράσταση των συλλογικών φορέων όλου του δήμου αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Κ. Μακεδονίας.–

Ωραιόκαστρο 15-5-2020

Θεμελής Αγγελος

Σημείωση μετά τη λήξη της δια

Περιφοράς συνεδρίασης του Δ.Σ.:

Δεν συμφωνούμε με την τυπική και άνευρη απόφαση της πλειοψηφίας που συγκαλύπτει ευθύνες και αγνοεί την προσφυγή στο λαό του Ωραιοκάστρου. Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε μέχρι στιγμής τις θέσεις των άλλων συνδυασμών, γιατί το συμβούλιο παρά τη θέλησή μας, έγινε χωρίς τηλεδιάσκεψη.–

Αντιπροσωπεία της ”ΑΛΗΛΛΕΓΓΥΗΣ–ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ” συναντήθηκε με τον πρόεδρο του τοπικού Δρυμού

12/05/2020

Με τον πρόεδρο του τοπικού συμβουλίου του Δρυμού Κ. Πατσιαλά και του τοπικούς συμβούλους κ.κ. Διαμέλα Όλγα και Πίχλιαβα Θεόδωρου, συναντήθηκε χθες το απόγευμα στις 18.00 στα γραφεία της κοινότητας Δρυμού αντιπροσωπεία της ΑΛΗΛΛΕΓΓΥΗΣ–ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ αποτελούμενη από τον επικεφαλής της, Γρηγόρη Εδιρνέλη, τον δημοτικό σύμβουλο Χατζηευαγγέλου Πασχάλη και ένα μέλος της κ.Παπαγεωργίου Δημήτριο για να συζητήσουν την πορεία του θέματος του δανειοθαλάμου της Καμάρας.

Οι σύμβουλοι της ΑΛΗΛΛΕΓΓΥΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ τάχθηκαν κατηγορηματικά ΚΑΤΑ της λειτουργίας του δανειοθαλάμου τονίζοντας ότι σε καμία περίπτωση η έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών όρων από το ΣτΕ δεν θίγει και το ιδιοκτησιακό καθεστώς της τοποθεσίας Καμάρα που είναι ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΉ ΈΚΤΑΣΗ με δημοσιευμένη την απόφαση σε ΦΕΚ.

Τόνισαν επίσης πως δεν θα δεχθούν οποιαδήποτε πραξικοπηματική επέμβαση στο χώρο είτε ευθέως είτε δια της πλαγίας από κεντρική διοίκηση ή την Περιφέρεια η οποία πρέπει επιτέλους να αναλάβει τις ευθύνες της και να προχωρήσει αυτός ο σημαντικός οδικός άξονας Ν. Σάντας – Ασσήρου. Σε καμία όμως περίπτωση σε βάρος του περιβάλλοντος και ζωής των κατοίκων της περιοχής. Περιοχή που είναι ήδη αρκετά επιβαρυμένη από την νόμιμη λειτουργία άλλου λατομείου.

Η επίκληση (από ορισμένους) λόγων εθνικής και μείζονος σημασίας για την συνέχιση και ολοκλήρωση του οδικού άξονα σε καμία περίπτωση δεν αναφέρονται σε παραβίαση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της περιοχής αλλά απλώς στην παράκαμψη του χαρακτηρισμού της περιοχής ως μη λατομικής.

Η ΑΛΗΛΛΕΓΓΥΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ στηρίζει απερίφραστα την απόφαση 5/2018 του τοπικού συμβουλίου του Δρυμού και την 311/2018 απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Ωραιοκάστρου για την μη παραχώρηση δανειοθαλάμου στην Καμάρα και καλεί την Περιφέρεια να ανταποκριθεί στις συμβατικές υποχρεώσεις της απέναντι στον ανάδοχο του έργου ώστε να ολοκληρωθεί επιτέλους αυτό το σημαντικό οδικό έργο με την αγορά των απαιτούμενων αδρανών υλικών από το λατομείο του ΤΙΤΑΝΑ. Κάθε άλλη «λύση» θα μας βρει δυναμικά απέναντι.

Το γραφείο τύπου της Δ.Κ.Π.Ω ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ

ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (ΣΒΑΚ) ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

13/05/2020

Σ.Β.Α.Κ.

Στο επιδιωκόμενο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης ο Δήμος Ωραιόκαστρου από μόνος του διαφημίζεται ως προσβάσιμος, φιλικός και βιώσιμος – επιπλέον λέγεται ότι το σχέδιο έγινε με συμμετοχή τοπικών φορέων και με διαδικτυακές έρευνες. Ότι Συντάχθηκε από Ομάδα ΄Εργου του Δήμου. Ωστόσο, υπάρχει μόνο μία αναφορά στη Β΄ και στη Γ΄ Διαβούλευση στις 13-12-19 στο Δημαρχείο και στις 12-3-20 (τηλεδιάσκεψη), για τις οποίες δεν ειδοποιηθήκαμε ως παράταξη. Από ότι μάθαμε δεν υπήρξε συμμετοχή ούτε των Τοπικών Συμβουλίων των κοινοτήτων.

Στο Σχέδιο προβλέπονται μεταξύ άλλων: Δίκτυο πεζοδρομίων κεντρικά με απαιτούμενες προδιαγραφές ασφάλειας. Οδοφωτισμό, έργα πρασίνου, εξοπλισμό ανάπαυσης.

Ποδήλατα και ποδηλατόδρομοι. Πράσινες διαδρομές, πεζοδρομήσεις. Αυτά θα ολοκληρωθούν σε αρκετά χρόνια ….

Προβλέπονται Σταθμοί ηλεκτροκίνητων ποδήλατων του δήμου – για ενοικίαση.

Σταθμοί φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Οδική ασφάλεια και διασταυρώσεις. Όμως χωρίς καίριες παρεμβάσεις λ.χ. στις γωνίες των δρόμων – απαγόρευση στάθμευσης, διάνοιξη οπτικού πεδίου κλπ.

Δημόσιες συγκοινωνίες:

  • Ευέλικτο σύστημα αστικής συγκοινωνίας που θα συνδέει το Ωραιόκαστρο με τους γύρω οικισμούς – αλλά και τοπικής εμβέλειας, με κανονικά ή μικρά ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ιδιοκτησίας του δήμου, με αντίτιμο.

  • Στάσεις με κατάλληλο εξοπλισμό (δες Φίλυρο που έχει μέχρι και βιβλιοθήκες στις στάσεις). Καμία πρόταση για συγκεκριμένη ασφάλεια της κάθε στάσης, σε όλο το μήκος των διαδρομών.

  • Στάθμευση – πάρκινγκ / κόμβοι – αυτοί οι πανάκριβοι (θα γίνει στη Γαλήνη;). Κατά τη δική μας άποψη δεν χρειάζεται πάρκινγκ στο κέντρο του δήμου, το οποίο θα πρέπει να είναι προσβάσιμο με εσωτερική συγκοινωνία. Αντίθετα, χρειάζονται πάρκινγκ περιφερειακά σε ανοιχτούς ή διαμορφωμένους κλειστούς χώρους – υπόγεια, δωρεάν για κάποιο χρονικό διάστημα λ.χ. 2 ώρες. Για να απελευθερωθεί και η εντός του οικισμού οδός Θεσσαλονίκης στην οποία απαγορεύεται το παρκάρισμα αλλά μόνον τυπικά. Παράλληλα να γίνουν έργα για την ικανοποίηση ειδικών κατηγοριών οχημάτων άμεσης επέμβασης (ασθενοφόρα, πυροσβεστική) αλλά και των ταξί, των δίκυκλων και των επαγγελμάτων με απρόβλεπτες διαδρομές (γιατροί, τεχνίτες, οχήματα ειδικών αναγκών).

  • Προβλέπεται μόνο μία ανισόπεδη διάβαση πεζών στη Γαλήνη, ενώ θα έπρεπε να γίνει και ανισόπεδος κόμβος για τα αυτοκίνητα.

  • Κάμερες παρακολούθησης που για μας, θα πρέπει να είναι μόνο στους σηματοδότες οι οποίοι εξάλλου είναι πυκνότατοι.

  • Δεν υπάρχει καμία πρόταση διαπλάτυνσης της οδού Θεσσαλονίκης, ιδιαίτερα στην περιοχή της Γαλήνης.

  • Δεν υπάρχει πρόταση ολικής διασύνδεσης της Μυγδονίας με την Εγνατία οδό. Όπως και δεν υπάρχουν προτάσεις για βελτίωση του δρόμου Ωραιόκαστρου – Μελισσοχωρίου, Παλαιόκαστρου – Νεοχωρούδας κλπ. Δεν υπάρχει καμία παρατήρηση για την κατάσταση της Π.Ε.Ο. προς Κιλκίς.

Το ΣΒΑΚ αναφέρει ότι δίνει προτεραιότητα στη βελτίωση και αναβάθμιση της εξυπηρέτησης από τις δημόσιες συγκοινωνίες, με την παράλληλη δημιουργία των απαιτούμενων υποστηρικτικών δομών. Δεν καθορίζεται τι ακριβώς εννοούμε λέγοντας «δημόσιες συγκοινωνίες». Εκείνο που εννοείται είναι ότι πάντα θα είναι στην ιδιωτική εκμετάλλευση. Αυτά παρότι οι πολίτες στη μεγάλη τους πλειοψηφία δηλώνουν ότι προτεραιότητα πρέπει να είναι η Δημόσια Συγκοινωνία. Και σίγουρα την εννοούν ως τέτοια και όχι ως όργανο κερδοσκοπίας.

Ως ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ, διαφωνούμε με τη στρατηγική της «Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης», στην οποία εντάσσεται και το ΣΒΑΚ στο σύνολό του, θέτοντας ως προτεραιότητες τις ιεραρχήσεις του Κεφαλαίου.

Δεν διαφωνούμε γενικά με τη χρήση οχημάτων «αντιρρυπαντικής τεχνολογίας» και ηλεκτροκίνητων, όπως και υποδομών για τη χρήση τους. Ωστόσο σημειώνουμε τα παρακάτω:

Η τεχνολογία των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν είναι πάντοτε αντιρρυπαντική, σύμφωνα με τις δικές τους (πολλές φορές μη ακριβείς) προδιαγραφές. Οι συσσωρευτές – μπαταρίες επιβαρύνουν και αυτοί το περιβάλλον όπως και οι καταλύτες. Για μας δεν προέχει η ενίσχυση των αυτοκινητοβιομηχανιών. Προέχει η μαζική μεταφορά με σύγχρονες συνθήκες, κύρια με μέσα σταθερής τροχιάς. Να θυμίσουμε ότι έναν αιώνα πριν, υπήρξε σχεδιασμός και χάραξη σιδηροδρομικής γραμμής από τη Νεοχωρούδα προς Ωραιόκαστρο και στη συνέχεια την πεδιάδα Λαγκαδά.

Η κινητικότητα αφορά τις μετακινήσεις και μεταφορές ατόμων και εμπορευμάτων, την αλληλεπίδραση αυτών με τις χρήσεις γης και τον αστικό χώρο, τις επιπτώσεις στην οικονομία και την κοινωνία, την απασχόληση κλπ.

Ελπίζουμε το σχετικό Σχέδιο να βελτιωθεί προς το συμφέρον όλων των δημοτών και να μην είναι μόνο μία ευκαιρία για χρηματοδότηση του δήμου.

ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ

Στον τομέα των μεταφορών, οι κυβερνήσεις επί δεκαετίες και εξυπηρετώντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τις εταιρίες πετρελαιοειδών, ελαστικών, εμπορίας Ι.Χ., έδωσαν πριμοδότηση στα Ι.Χ. και αποδιοργάνωσαν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ξηλώθηκε το τραμ, κατασκευάστηκαν οδικές αρτηρίες με ατελέσφορες διανοίξεις, τέθηκε στο αρχείο το θέμα της κατασκευής μετρό.

Οι προτεραιότητες που δίνονται, η ελλιπής χάραξη των γραμμών, ο τρόπος ανάθεσης και κατασκευής τους, η μεγάλη καθυστέρηση έναρξής τους και οι επανειλημμένες παρατάσεις των προθεσμιών, η διαχείρισή τους, δημιουργούν σοβαρά προβλήματα.

Με τη μέθοδο της «αυτοχρηματοδότησης», ο λαός χρυσοπληρώνει διπλά και τριπλά. Πληρώνει με τους φόρους του την κατασκευή, πληρώνει για τη χρήση τους ενώ οι κατασκευαστικές και μεταφορικές εταιρίες με διάφορους τρόπους κερδίζουν τεράστια ποσά.

Σήμερα το συγκοινωνιακό σύστημα είναι:

  • Πανάκριβο για την κοινωνία

  • Αντιπαραγωγικό

  • Αναχρονιστικό στο σχεδιασμό και τα μέσα

  • Ανεπαρκές για τις ανάγκες των εργαζόμενων και του λαού.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

  • Οι αστικές συγκοινωνίες πρέπει να υπηρετούν ευρύτερους στόχους όπως την ποιότητα ζωής, το περιβάλλον, την πολεοδομική ανασυγκρότηση, την οικονομική ανάπτυξη των περιοχών, την παραγωγή.

  • Οι υπηρεσίες τους πρέπει να έχουν κοινωνικό χαρακτήρα. Οι μεταφορές στην πόλη και στα χωριά, αποτελούν κοινωνικό δικαίωμα. Δεν μπορεί να γίνουν επιχείρηση με βάση το κέρδος.

  • Οι συγκοινωνίες πρέπει να είναι δημόσιες, χωρίς ανάμειξη του ιδιωτικού κεφαλαίου, κάτω από τον ευρύ έλεγχο και με την αποφασιστική συμμετοχή των εργαζόμενων. Δεν μιλάμε για «κρατικοποίηση» μορφής ΣΥΡΙΖΑ που στην πραγματικότητα ξεκαθαρίζει το τοπίο (χρέη) για την επαναφορά στους ιδιώτες. Μιλάμε για τη δημιουργία ενιαίου δημόσιου φορέα των υπηρεσιών αυτών, με εγγυήσεις ποιότητας και ασφάλειας.

  • Είμαστε αντίθετοι και στην ανάθεση διαχείρισής τους στην Τοπική Διοίκηση (ΤΔ), με όποια μορφή. Λόγω του ρόλου που παίζει σήμερα η ΤΔ (ιδιωτικοποιήσεις, ανταποδοτικότητα, μεταφορά του κόστους στους δημότες) αλλά και λόγω της διάσπασης του ενιαίου της διαχείρισης που είναι απαραίτητη.

  • Η χρήση του Ι.Χ. να περιοριστεί στο ελάχιστο αναγκαίο γιατί συνολικά καταλαμβάνει χώρο 30 φορές μεγαλύτερο από ένα μέσο μαζικής μεταφοράς ανά μεταφερόμενο επιβάτη. Γιατί η κατανάλωση ενέργειας ανά μεταφερόμενο επιβάτη είναι 8 φορές περισσότερη από αυτή των ΜΜΜ. Η παραγωγή καυσαερίων και η ηχορύπανση είναι αντίστοιχη.

  • Είναι μεγάλης σπουδαιότητας η σημασία των μέσων σταθερής τροχιάς και η συνεργασία τους με τα άλλα μέσα.

  • Σωστή συγκοινωνία είναι η πυκνότητα των δρομολογίων στο χώρο – στάσεις με ακτίνα 350 μέτρα και σε περιφέρειες 650 μέτρα. Η πυκνότητα στο χρόνο ιδίως τις ώρες έναρξης και λήξης της εργασίας. Η ταχύτητα με ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας. Η άνεση με αξιοπρεπή και σύγχρονα οχήματα. Η ασφάλεια και η αξιοπιστία των δρομολογίων που εξαρτώνται από τη διαχείριση της κυκλοφορίας, τον ικανό αριθμό οχημάτων, την επαρκή συντήρηση, την επάρκεια προσωπικού (οδηγών και τεχνικών).

  • Σωστή συγκοινωνία είναι το ενιαίο κόμιστρο με το οποίο μπορεί ο χρήστης να μετεπιβιβάζεται από τη μία γραμμή και μέσο στο άλλο. Το φθηνό κόμιστρο με πολλές και ειδικές κατηγορίες μειωμένου κόμιστρου ή απαλλαγής του (λχ δωρεάν χρήση 5-8 πμ, μαθητικό, φοιτητικό, στρωμάτων με χαμηλές οικονομικές δυνατότητες).

Για την ικανοποίηση των παραπάνω απαιτείται Ενιαίος Δημόσιος Φορέας Αστικών Συγκοινωνιών κατά περιοχή, με την ενοποίηση των υπαρχόντων φορέων και την ένταξη σε αυτόν όλων των ΜΜΜ. Αυτό θα εξυπηρετούσε τη χάραξη συγκοινωνιακής πολιτικής κατά πολεοδομική ενότητα, το συνολικό σχεδιασμό του δικτύου με την επιλογή των κατάλληλων μέσων, το συντονισμό μεταξύ τους, την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και τη μείωση του κόστους (οικονομίες κλίμακος).

Για τα περισσότερα αν όχι για το σύνολο των παραπάνω, απαιτείται η εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής. Απαιτείται η ενεργοποίηση, η δράση των εργαζόμενων σε κάθε περιοχή αλλά και συνολικά στην κατεύθυνση που θα βάζει σε πρώτη προτεραιότητα την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.

Θεμελής Αγγελος

Δημοτικός σύμβουλος

ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

Αντιπροσωπεία της ”ΑΛΗΛΛΕΓΓΥΗΣ–ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ” συναντήθηκε με τον πρόεδρο του τοπικού Δρυμού

12/05/2020

Με τον πρόεδρο του τοπικού συμβουλίου του Δρυμού Κ. Πατσιαλά και του τοπικούς συμβούλους κ.κ. Διαμέλα Όλγα και Πίχλιαβα Θεόδωρου, συναντήθηκε χθες το απόγευμα στις 18.00 στα γραφεία της κοινότητας Δρυμού αντιπροσωπεία της ΑΛΗΛΛΕΓΓΥΗΣ–ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ αποτελούμενη από τον επικεφαλής της, Γρηγόρη Εδιρνέλη, τον δημοτικό σύμβουλο Χατζηευαγγέλου Πασχάλη και ένα μέλος της κ.Παπαγεωργίου Δημήτριο για να συζητήσουν την πορεία του θέματος του δανειοθαλάμου της Καμάρας.

Οι σύμβουλοι της ΑΛΗΛΛΕΓΓΥΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ τάχθηκαν κατηγορηματικά ΚΑΤΑ της λειτουργίας του δανειοθαλάμου τονίζοντας ότι σε καμία περίπτωση η έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών όρων από το ΣτΕ δεν θίγει και το ιδιοκτησιακό καθεστώς της τοποθεσίας Καμάρα που είναι ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΉ ΈΚΤΑΣΗ με δημοσιευμένη την απόφαση σε ΦΕΚ.

Τόνισαν επίσης πως δεν θα δεχθούν οποιαδήποτε πραξικοπηματική επέμβαση στο χώρο είτε ευθέως είτε δια της πλαγίας από κεντρική διοίκηση ή την Περιφέρεια η οποία πρέπει επιτέλους να αναλάβει τις ευθύνες της και να προχωρήσει αυτός ο σημαντικός οδικός άξονας Ν. Σάντας – Ασσήρου. Σε καμία όμως περίπτωση σε βάρος του περιβάλλοντος και ζωής των κατοίκων της περιοχής. Περιοχή που είναι ήδη αρκετά επιβαρυμένη από την νόμιμη λειτουργία άλλου λατομείου.

Η επίκληση (από ορισμένους) λόγων εθνικής και μείζονος σημασίας για την συνέχιση και ολοκλήρωση του οδικού άξονα σε καμία περίπτωση δεν αναφέρονται σε παραβίαση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της περιοχής αλλά απλώς στην παράκαμψη του χαρακτηρισμού της περιοχής ως μη λατομικής.

Η ΑΛΗΛΛΕΓΓΥΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ στηρίζει απερίφραστα την απόφαση 5/2018 του τοπικού συμβουλίου του Δρυμού και την 311/2018 απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Ωραιοκάστρου για την μη παραχώρηση δανειοθαλάμου στην Καμάρα και καλεί την Περιφέρεια να ανταποκριθεί στις συμβατικές υποχρεώσεις της απέναντι στον ανάδοχο του έργου ώστε να ολοκληρωθεί επιτέλους αυτό το σημαντικό οδικό έργο με την αγορά των απαιτούμενων αδρανών υλικών από το λατομείο του ΤΙΤΑΝΑ. Κάθε άλλη «λύση» θα μας βρει δυναμικά απέναντι.

Το γραφείο τύπου της Δ.Κ.Π.Ω ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ

Δεσμεύει το ΔΗΜΟ Ωραιοκάστρου η έγκριση της Α.Ε.Π.Ο. για το ΔΑΝΕΙΟΘΑΛΑΜΟ στην ΚΑΜΑΡΑ του Δρυμού από το ΣτΕ;

08/05/2020

Δεσμεύει το ΔΗΜΟ Ωραιοκάστρου η έγκριση της Α.Ε.Π.Ο. για το ΔΑΝΕΙΟΘΑΛΑΜΟ στην ΚΑΜΑΡΑ του Δρυμού από το ΣτΕ;

του Γρηγόρη Εδιρνέλη*

Πρόσφατα δημοσιεύθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) η με αριθμ. 475/2020 απόφασή του με την οποία απέρριψε την προσφυγή του Δήμου που ζητούσε να ακυρωθεί η υποβληθείσα μελέτη για τους λόγους που αναφέρονταν σε αυτή.

Στο σημείο αυτό και προς αποφυγή παρερμηνειών θα επιθυμούσα να καταθέσω δημόσια την προσωπική νομική μου άποψη και συμβολή στο ερώτημα που τίθεται από πολλούς συνδημότες μας και συνοψίζεται στο εξής:

ΜΠΟΡΕΙ Η ΑΝΑΔΟΧΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΛΗΨΗ ΑΔΡΑΝΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΑΝΕΙΟΘΑΛΑΜΟ ΣΤΗ ΘΕΣΗ «ΚΑΜΑΡΑ» ΤΟΥ ΔΡΥΜΟΥ ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΗ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΕΡΓΕΙΑ, όπως ανακοίνωσε δημόσια ο αρμόδιος υφυπουργός κ. Γεωργαντάς;

ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

1) Σήμερα εξακολουθεί να βρίσκεται σε ισχύ η με αριθμ. 311/2018 ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου με την οποία το σώμα αντιτίθεται στη λειτουργία του δανειοθαλάμου και ουσιαστικά απαγορεύει στον ανάδοχο του έργου που ανέλαβε την υλοποίηση του οδικού άξονα Ν. Σάντας Κιλκίς με την Άσσηρο, την ανάληψη αδρανών υλικών από τον δανειοθάλαμο στη θέση ΚΑΜΑΡΕΣ.

Επίσης με την αυτή ως άνω απόφαση ανακλήθηκε και ανατράπηκε η με αριθμ. 272/2018 προγενέστερη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου με την οποία είχε επιτραπεί η λειτουργία του δανειοθαλάμου. Η απόφαση αυτή είχε ληφθεί κατά πλειοψηφία. Για την ιστορία, αρνητικοί ήταν και την καταψήφισαν οι δημοτικοί σύμβουλοι Ε. Καραστερίου, Α. Μοδίτσης, Π. Κοϊτσίδης, Χρ. Τερζής, Γρ. Εδιρνέλης, Α. Θεμελής και ο Πρόεδρος της Δ.Κ. Δρυμού κ. Κ. Πατσαλάς. Οι κ.κ. Θ. Δίγκαλης και Α. Πολυχρονίδης ψήφισαν παρών.

2) Μέχρι και αυτή τη στιγμή λοιπόν εξακολουθεί να ισχύει η με αριθμ. 311/2018 απόφαση και μέχρι την τυχούσα ανατροπή της από κάποια νέα απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Το αυτό ισχύει και με την αριθμ. 5/2018 απόφαση του Τοπικού Συμβουλίου του Δρυμού που έχει το ίδιο αρνητικό εισηγητικό περιεχόμενο με την τελευταία απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.

3) Επιπλέον, σύμφωνα με τα άρθρα 52 και 54 του ν. 4512/2018 η εκτός λατομικών περιοχών, εκμετάλλευση λατομείων αδρανών υλικών (η συγκεκριμένη θέση της ΚΑΜΑΡΑΣ είναι εκτός λατομικής περιοχής) επιτρέπεται, στις εξής περιπτώσεις:

α) ……………

β) ……………

γ) για την εκτέλεση δημόσιων, εθνικών ή περιφερειακών έργων, που χαρακτηρίζονται ως εθνικής σημασίας.

Για την ίδρυση λατομείου των περιπτώσεων α΄, β΄ και γ΄ ισχύουν οι περιορισμοί και απαγορεύσεις του άρθρου 85 του ΚΜΛΕ σε συνδυασμό με το άρθρο 49.

Επιπλέον

1α. «Η εκμίσθωση λατομείων που ανήκουν στην κυριότητα των πρωτοβάθμιων O.T.A. (βλ. Δήμοι και Κοινότητες) πραγματοποιείται από τον οικείο πρωτοβάθμιο Ο.Τ.Α, μετά από απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, με απευθείας σύμβαση ή με πλειοδοτική δημοπρασία με ενσφράγιστες προσφορές.

2β. ……………. Κατ΄ εξαίρεση εκμισθώνονται με απευθείας σύμβαση στον ανάδοχο του έργου εκτάσεις των πρωτοβάθμιων Ο.Τ.Α. για τη δημιουργία λατομείων αδρανών υλικών της περ. γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 52 και των λατομείων της παρ. 4 του άρθρου 51.

Οι διατάξεις των παραγράφων 12 και 13 του άρθρου 53 έχουν ανάλογη εφαρμογή και στα λατομεία επί δημοτικών εκτάσεων.

Όπου στις παραγράφους 2, 3, 4, 7, 8, 9, 11 και 12 του άρθρου 53 αναφέρεται το Δημόσιο ή ο Συντονιστής Aποκεντρωμένης Διοίκησης, για τα δημοτικά λατομεία νοούνται ο οικείος δήμος και ο δήμαρχος αντιστοίχως.

Εν κατακλείδι, η απόφαση έγκρισης της Α.Ε.Π.Ο από το ΣτΕ έχει δεσμευτική ισχύ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και ΜΟΝΟ αναφορικά με τη μελέτη περιβαλλοντικών όρων που κατατέθηκε προς έγκριση στην Περιφέρεια από την ανάδοχο εταιρία του έργου.

ΣΥΝΕΠΩΣ η εταιρία για να λάβει την έγκριση ανάληψης αδρανών υλικών απαιτείται ΝΕΑ ΑΠΟΦΑΣΗ του Δημοτικού Συμβουλίου που να ανατρέψει την με αριθμ. 311/2018 ισχύουσα απόφαση αυτού. Κάθε επέμβαση της στο συγκεκριμένο χώρο θα είναι αυθαίρετη, παράνομη και καταχρηστική επισύρουσα τις συνέπειες της αδίκου αυτής πράξεως της.

Επίσης πρέπει να τονιστεί ότι δεν νομιμοποιείται ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ η κατάθεση αίτησης ασφαλιστικών μέτρων για τον απλούστατο λόγο ότι δεν έχει γίνει κάποια δραστηριότητα από την μεριά της αναδόχου ούτε καν η επίδοση της υπ’ αριθμ. 575/2020 απόφασης του ΣτΕ αλλά και ούτε πράξη ανάληψης αδρανών υλικών από τον δανειοθάλαμο ούτως ώστε να δικαιολογηθεί η κατεπείγουσα περίπτωση και ο επικείμενος κίνδυνος για τη λήψη ασφαλιστικών μέτρων ή έκδοσης προσωρινής διαταγής.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ και κατά την προσωπική μου άποψη, η Περιφέρεια οφείλει και υποχρεούται να φέρει το θέμα εκ νέου στο δημοτικό συμβούλιο εάν θέλει να ανατραπεί η τελευταία απορριπτική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και να λάβει έγκριση για την δημιουργία του δανειοθαλάμου και τότε να δούμε «πόσα απίδια χωράει ο σάκος».

Σε αντίθετη περίπτωση, να καταβάλλει από τους δικούς της κωδικούς πληρωμής το ποσό των συμφωνημένων κυβικών αδρανών υλικών που υποσχέθηκε στην ανάδοχο εταιρία, από το νόμιμο λατομείο του ΤΙΤΑΝΑ και που υπολογίζεται στο ποσό των 350.000 Ευρώ περίπου ή όσο απαιτηθεί..

Και αυτό προς γνώση και συμμόρφωση των αρμοδίων της Περιφέρειας ότι οι συμβάσεις ανάθεσης και αναδοχής έργων (όσων σημαντικά και να είναι) δεν μπορούν να γίνονται «χωρίς τον ξενοδόχο» δηλ. τον νόμιμο ιδιοκτήτη της γης που εν προκειμένω είναι ο Δήμος Ωραιοκάστρου.

Ο Γρηγόρης Εδιρνέλης είναι δικηγόρος και δημοτικός σύμβουλος, επικεφαλής της Δ.Κ.Π.Ω ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ- ΑΝΑΤΡΟΠΗ

Η ”ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΉ ΒΟΜΒΑ” ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΛΛΟΠΡΟΣΑΛΛΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ή ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΩΝ;

07/05/2020

ΔΑΝΕΙΟΘΑΛΑΜΟΣ ΚΑΜΑΡΑΣ ΔΡΥΜΟΥ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΛΛΟΠΡΟΣΑΛΛΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ή ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΩΝ;

Ο Δήμος Ωραιοκάστρου είχε ασκήσει από το 2016 αίτηση ακύρωσης της απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων (ΑΠΟ) στο Συμβούλιο της Επικρατείας με την αιτιολογία ότι απειλείται η οικολογική ισορροπία, καθώς  με τη συγκεκριμένη απόσπαση μεγάλου όγκου χώματος από την περιοχή της ΚΑΜΑΡΑΣ στο Δρυμό αναμένεται να υπάρξουν περιβαλλοντικές επιπτώσεις σε βοσκοτόπια και αγροτικές καλλιέργειες που υπάρχουν στην ήδη επιβαρυμένη από το υπάρχον λατομείο περιοχή.

Πριν την κατάθεση της προσφυγής όμως η Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης [στις συμβατικές υποχρεώσεις του αναδόχου του έργου] θεώρησε δεδομένο ότι για την κατασκευή του οδικού άξονα θα χρησιμοποιηθούν φυσικά γαιώδη υλικά για τον πυρήνα του επιχώματος. Στη συνέχεια, από έρευνα που έκανε ο ανάδοχος, θεώρησε κατάλληλη περιοχή τον εν λόγω δανειοθάλαμο.

Παρόλο όμως που ο Δήμος Ωραιοκάστρου είχε ασκήσει (όπως προείπαμε) προσφυγή στο ΣτΕ κατά της προαναφερόμενης Α.Π.Ο στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ωραιοκάστρου τέλη Αυγούστου του 2019 η πλειοψηφία των δημοτικών συμβούλων (συμπεριλαμβανομένων και κάποιων συμβούλων από την Μυγδονία) ψήφισαν υπέρ (ορισμένοι δήλωσαν παρών) αποφάσισε και γνωμοδότησε θετικά και ΣΥΜΦΩΝΗΣΕ στην παραχώρηση της χρήσης του αγροκτήματος «Καμάρας», ως δανειοθαλάμου αδρανών υλικών, στα πλαίσια υλοποίησης του έργου: «Οδικός Άξονας Θεσσαλονίκη – Κιλκίς Δοϊράνη, τμήμα από Α/Κ Ασσήρου έως Α/Κ Ν. Σάντας» παρά την σφοδρή αντίδραση της παράταξης μας, η οποία συντάχθηκε απόλυτα με την απόφαση του τοπικού συμβουλίου.

Η αποκάλυψη αυτή προκάλεσε την αντίδραση των πολιτών του Δρυμού οι οποίοι δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι η διοίκηση του δήμου αποφάσισε να εκτελεστεί ένα έργο το οποίο η ίδια έχει καταγγείλει και προσβάλλει στο ΣτΕ για περιβαλλοντικούς λόγους

Έτσι με πρωτοβουλία της παράταξης μας μπήκε ξανά το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο το οποίο αυτή τη φορά αποφάσισε ομόφωνα την μη παραχώρηση του δανειοθαλάμου, κάτω από την κατακραυγή και την πίεση όλων των δημοτών που δεν άντεχαν την λειτουργία νέου λατομείου στην περιοχή τους.

Τελικά πριν από λίγες ημέρες εκδόθηκε η με αριθμ. 475/2020 απόφαση του ΣτΕ που απέρριψε την προσφυγή του Δήμου Ωραιοκάστρου και ενέκρινε την Περιβαλλοντική Μελέτη της αναδόχου εταιρίας που ανέλαβε την κατασκευή του οδικού άξονα  που συνδέει το Κιλκίς με την «Εγνατία Οδό», στο τμήμα της εργολαβίας από τον κόμβο της Νέας Σάντας μέχρι τον αντίστοιχο της Ασσήρου ανοίγοντας διάπλατα το δρόμο για την λειτουργία ενός ακόμη λατομείου.

Καλούμε όλους τους πολίτες που νοιάζονται για το τόπο τους να ανατρέξουν στα γεγονότα εκείνων των ημερών και να βγάλουν τα συμπεράσματα τους για το ρόλο που έπαιξε η Περιφέρεια στην λειτουργία του δανειοθαλάμου της Καμάρας και η επιμονή της να μην «αγοράσει» τα απαιτούμενα αδρανή υλικά από το λατομείο του ΤΙΤΑΝΑ για τον εφοδιασμό του αναδόχου του έργου και για την τότε διοίκηση (πλην εξαιρέσεων) που αρχικά προσέβαλε νομικά την ΑΠΟ και στην συνέχεια την ενέκρινε δημιουργώντας έτσι την εντύπωση πως «έπαιζε» σε διπλό ταμπλό.

Μετά από όλα αυτά γιατί εξέπληξε ορισμένους η απόφαση του ΣτΕ;;;

Το γραφείο τύπου της ΔΚΠΩ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ – ΑΝΑΤΡΟΠΗ

”ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ – ΑΝΑΤΡΟΠΗ” δεν πρόκειται να συμμετάσχει σε συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ωραιοκάστρου

04/05/2020

Η Δ.Κ.Π.Ω ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ – ΑΝΑΤΡΟΠΗ πιστά συνεπής στην προ καιρού ρητά δηλωμένη θέση και στάση της ότι δεν πρόκειται να συμμετάσχει σε συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ωραιοκάστρου που θα διενεργούνται με περιφορά και ψήφιση μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενημερώνει του δημότες ότι ΘΑ ΑΠΕΧΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ του δημοτικού συμβουλίου που γίνεται στις 3 μ.μ

Η τακτική της ψηφοφορίας με περιφορά (οποιοσδήποτε κι αν είναι ο λόγος που επικαλείται η διοίκηση του Δήμου) δεν αντιστοιχεί στις δημοκρατικές διαδικασίες της αλληλεπίδρασης που οφείλουν να διέπουν τις συνεδριάσεις ενός δημοτικού συμβουλίου, πόσο μάλλον τη στιγμή που ο Δήμος Ωραιοκάστρου δαπάνησε ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για την κάλυψη των ηλεκτρονικών μέσων για συνεδριάσεις με τηλεδιασκέψεις.

Επίσης δηλώνουμε ρητά ότι δεν πρόκειται να συμμετάσχουμε σε καμία μελλοντική συνεδρίαση που θα γίνει με αυτό τον τρόπο, αρνούμενοι να νομιμοποιήσουμε με την «παρουσία μας» αποφάσεις που δεν θα τυγχάνουν αποτέλεσμα ώριμου και γόνιμου διαλόγου των συμβούλων και της διοίκησης.

Το γραφείο τύπου της Δ.Κ.Π.Ω ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ

ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ «ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ»

04/05/2020

ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ «ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ»

Με το Ν.Σ. αυτό, εν μέσω πανδημίας, η κυβέρνηση επιχειρεί να περιορίσει τα όποια εμπόδια υπήρχαν στην ασύδοτη επιχειρηματική δράση στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) και στη διαχείριση των απορριμμάτων. Επωφελείται από το ότι οι ενδιαφερόμενοι φορείς δεν μπορούν να κάνουν συγκεντρώσεις και να ενημερώσουν τον κόσμο, στηρίζεται στην ανοχή της ελεγχόμενης από αυτή Τοπικής Διοίκησης (ΤΔ).

Μεταξύ άλλων, η κυβέρνηση της Ν.Δ.:

Επιταχύνει τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και επιτρέπει την είσοδο στις σχετικές ελεγκτικές διαδικασίες σε ιδιωτικές εταιρείες … αξιολόγησης.

Με τα άρθρα 11 έως 25, καταργεί την άδεια παραγωγής για τις ΑΠΕ με μία απλή «Βεβαίωση Παραγωγού». Διευκολύνει την αλόγιστη επέκταση των ΑΠΕ και την αύξηση των τιμολογίων για τα νοικοκυριά.

Αφαιρεί αρμοδιότητες της ΤΔ στην έγκριση των σχεδίων διαχείρισης αποβλήτων και νομοθετεί την «κατ΄ εξαίρεση» λήψη απόφασης για τη διαχείριση στερεών αποβλήτων στον αντίστοιχο Γ.Γ. του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Με το άρθρο 85, καθορίζει τη διαχείριση με το πώς συμφέρει τους επιχειρηματίες.

Επιταχύνει την αναμόρφωση όλων των δασικών χαρτών, ακόμα και όσων είχαν κυρωθεί. Προβλέπει τη νομιμοποίηση όλων των παράνομων αλλαγών χρήσεων γης που είχαν γίνει έως το 1975 (και επί χούντας).

Με το άρθρο 9, εκχωρεί τον έλεγχο των χρήσεων γης Προστατευόμενων Περιοχών σε ιδιώτες.

Με το άρθρο 49, δίνει αρμοδιότητες της Δασικής Υπηρεσίας σε ιδιώτες επιθεωρητές που θα αποφασίζουν εάν μία έκταση είναι δασική ή όχι.

Παρεμβαίνει, ακόμα περισσότερο, σε ζητήματα που αφορούν τις Προστατευόμενες Περιοχές και τις περιοχές “Natura”. Στις τελευταίες, εισάγει 4 ζώνες κλιμακούμενης προστασίας με βάση τις οποίες θα καθοριστούν οι επιτρεπόμενες δραστηριότητες (άρθρα 44-46). Επιβοηθητικά, ο ΣΕΒ αξιώνει να επιτραπούν παραγωγικές και εξορυκτικές διαδικασίες ακόμα και σε περιοχές Natura.

Στο 4ο κεφάλαιο επίσης, προβλέπει τον αποχαρακτηρισμό των εθνικών δρυμών και τη μετονομασία σε εθνικά πάρκα πράγμα που σημαίνει τέλος στην προστασία τους γιατί σαν εθνικοί δρυμοί, δεν μπορούσε να γίνει καμία παρέμβαση στον πυρήνα τους και η φύση τους έμενε αδιατάρακτη.

Στα άρθρα 50 έως 55, προχωρά σε νέα ρύθμιση για τις λεγόμενες οικιστικές πυκνώσεις διαιωνίζοντας το καθεστώς της αυθαίρετης δόμησης. Νομοθετεί τη δυνατότητα τακτοποίησης έναντι τιμήματος, για 30 έτη, των κατοικιών που κτίστηκαν σε δάση και δασικές εκτάσεις.

Το άθλιο αυτό νομοσχέδιο υπηρετεί τα ζητούμενα του κεφαλαίου και τις κατευθύνσεις της Ε.Ε., συνεχίζει πάνω στα «έργα και τις ημέρες» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ που εκτός των άλλων, είχε νομοθετήσει ιδιωτικούς φορείς διαχείρισης του περιβάλλοντος. Αποτελεί έναν ακόμα κρίκο της προσαρμογής της περιβαλλοντικής νομοθεσίας στις ανάγκες της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων. Γι αυτό και αδιαφορεί για τις συνέπειες στα λαϊκά στρώματα, στο περιβάλλον, στα δασικά οικοσυστήματα. Χαράσσει το δρόμο για βουνά με ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά.

Η περιοχή μας θα απειληθεί έντονα από αυτή την εξέλιξη. Τόσο όσον αφορά την επέκταση των λατομικών χώρων, τον ορεινό όγκο στο σύνολό του, τις δασικές μας εκτάσεις και τον Γαλλικό ποταμό, την επαπειλούμενη καύση των απορριμμάτων, τις κοινωφελείς χρήσεις γης κλπ.

Χρειάζεται το λαϊκό κίνημα, με όλες του τις μορφές, να αντιδράσει.

Η λύση των προβλημάτων του τόπου δεν είναι θέμα τεχνικό. Είναι ζήτημα βαθιά πολιτικό. Η οριστική επίλυσή τους δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί ξεχωριστά από τα άλλα προβλήματα των εργαζόμενων.

Απαιτεί την εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής, έτοιμης να συγκρουστεί με τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα και όσα άλλα διαπλέκονται με αυτά. Μια πολιτική στο πλαίσιο ενός άλλου τύπου ανάπτυξης για τους πολλούς και όχι για τους λίγους.-

Ωραιόκαστρο 4/5/2020

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ «ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ»ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

01/05/2020

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ «ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ»ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ 28-4-2020

  1. Η πανδημία του Κορωνοϊού έκανε ακόμα περισσότερο αναγκαίες τις δράσεις της δημοτικής αρχήςόπως είναι η μεταφορά τροφίμων,φαγητού στο σπίτι, η συνταγογράφηση, η παραλαβή και παράδοση φαρμάκων, η καθαριότητα ανήμπορων συμπολιτών, η νοσηλευτική, ψυχολογική και κοινωνική υποστήριξη. Σε ποιο βαθμό ανταποκρίθηκε ο δήμος μας και η υπηρεσία «Βοήθεια στο Σπίτι»; ΄Εκανε ενέργειες η δημοτική αρχή για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού λόγω της κατάστασης που προέκυψε με τις ειδικές άδειες και τη λήξη των 8μηνων συμβάσεων του ΟΑΕΔ; Αρκούν οι πρόσκαιρες προσλήψεις τετράμηνης διάρκειας;

  2. Ποιες ενέργειες κάναμε για την έκτακτη οικονομική ενίσχυση του δήμου (από τα οφειλόμενα σε αυτόν), για την αντιμετώπιση των αυξημένων αναγκών λόγω της πανδημίας; Τη στιγμή που η κυβέρνηση με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχόμενου, αποπειράθηκε να επιδοτήσει τα ιδιωτικά Κέντρα Κατάρτισης με 85 εκατομμύρια ευρώ και ενίσχυσε τους εφοπλιστές σε πρώτη φάση με 145 και τους καναλάρχεςκατ΄ αρχή με 20 εκατομμύρια ΚΛΠ;

  3. Ποιες προτάσεις έκανε η δημοτική αρχή για την ενίσχυση του δημόσιου συστήματος Υγείας, για την επίταξη του ιδιωτικού τομέα Υγείαςκαι την κοστοβόρα πολιτική σύναψης συμβολαίων με αυτόν; Σήμερα υπάρχει και η σχετική εμπειρία διασποράς του ιού σε ιδιωτικές μονάδες της Αττικής.

  4. Ποια είναι η θέση της δημοτικής αρχής για την 5η ΠΝΠ η οποία επιτρέπει την ανάθεση της καθαριότητας σε ιδιώτες, όπου δεν επαρκεί το προσωπικό;

  5. Σύμφωνα με τους ειδικούς επιστήμονες, μπορεί να υπάρξουν μέχρι και τρεις – τέσσερις αυξομειώσεις των κρουσμάτων της νόσου το επόμενο τρίμηνο. Βέλγιο και Πορτογαλία έχουν μεγάλο αριθμό νεκρών, παρότι και αυτές οι χώρες απέφυγαν τις μοιραίες καθυστερήσεις. Συνεπώς υπάρχει ο κίνδυνος τοπικών αναζωπυρώσεων. Σε αντίθεση με αυτά, παρατηρείται στο δήμο μας, όπως και γενικότερα μεγάλη αύξηση στη κυκλοφορία των πολιτών. Σε τι ενέργειες σκοπεύει να προβεί ο δήμος ώστε αυτό να γίνεται με συνθήκες ασφάλειας ιδιαίτερα σε χώρους όπως τα αλώνια;

  6. Σχετικά με τη ΠΝΠ 13/2020: Στο άρθρο 25 προβλέπει Ξενώνες άστεγων με ευθύνη των δήμων, χωρίς καμία κρατική χρηματοδότηση. Εμείς προτείνουμε αυτή η ευθύνη να δοθεί στη Περιφερειακή Διοίκηση που διαθέτει σχετικά κονδύλια.

Στο άρθρο 27 προβλέπει τη χορήγηση TABLETστα σχολεία για τους μαθητές από τις Σχολικές Επιτροπές, οι οποίες δεν έχουν χρήματα. Να γίνει με δαπάνη του Δημοσίου.

Στο άρθρο 28 προβλέπει τη διανομή υγειονομικού υλικού από τους δήμους σε επιχειρήσεις του ν.3429/05 δηλαδή στις ΔΕΚΟ (όπως η ΔΕΗ) και σε άλλα ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ (!) αντί για απευθείας κρατική ενίσχυση. Είναι απαράδεκτο.

Στο άρθρο 33 προβλέπει τη μεταφορά κονδυλίων από τα έργα του δήμου στα λειτουργικά του έξοδα, δηλαδή μία σειρά από υποδομές και συντηρήσεις θα μείνουν στο κενό. Αυτό για να μην δοθεί έκτακτη δημόσια ή ευρωενωσιακή οικονομική ενίσχυση.

Ποιες είναι οι θέσεις της δημοτικής αρχής για όλα τα παραπάνω;

  1. Για τους μικρομεσαίους αγρότες, προτείνουμε να επιτραπεί η διοχέτευση των προϊόντων τους σε ιδρύματα και σε ειδικές ομάδες συμπολιτών, με την εποπτεία του δήμου. Να γίνει αναστολή χρεών και κάθε είδους αναγκαστικής είσπραξης, διακοπών νερού και ρεύματος και αυτά να συμπεριλάβουν και τους άλλους επαγγελματίες.

  2. Σε ποιο σημείο βρίσκεται η απόπειρα της καύσης των απορριμμάτων στον Τιτάνα; Υπάρχουν απαντήσεις από τη πλευρά της κυβέρνησης και της Περιφερειακής Διοίκησης Κ. Μακεδονίας; Με ποιους δήμους αναπτύσσουμε και με ποιο τρόπο κοινές ενέργειες αντιμετώπισης του προβλήματος; ΄Εχουμε σκοπό να καταγγείλουμε τις μεθοδεύσεις των ελληνικών κυβερνήσεων;

Εμείς, σαν «ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ», ενημερώνουμε το δημοτικό συμβούλιο ότι τον Μάη του 2018 υπέρ της καύσης τοποθετήθηκαν: Ο πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Μιχάλης Γεράνης, ο οποίος αρνείται να μας ενημερώσει και για την Μονάδα Επεξεργασίας Δ. Θεσσαλονίκης. Ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κωνσταντίνος Γιουτίκας, ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ενωσης Δήμων Κ. Μακεδονίας Λάζαρος Κυρίζογλου, ο δήμαρχος Πυλαίας – Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτετζίδης και ο δήμαρχος Νεάπολης – Συκεών Σίμος Δανιηλίδης. Αυτοί ίσως πιστεύουν ότι η καύση θα συντελεστεί μακριά τους ….

Σήμερα λάβαμε υπόψη την επιστολή του βουλευτή της Ν.Δ. Δημήτρη Κούβελα που υπό προϋποθέσεις και εν μέσω πανδημίας, συμφωνεί στη συνέχιση της διαδικασίας αδειοδότησης. Πέραν αυτών, εμμέσως θέτει και τις ευθύνες της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ (Συμφωνία με την Ενωση Τσιμεντοβιομηχανιών).

ΕΜΕΙΣ ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ: ΚΑΜΙΑ ΚΑΥΣΗ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ!

Σημείωση: σήμερα παραμένουμε μόνο στα ζητήματα εξασφάλισης της υγείας με την ευρεία έννοια.

Ωραιόκαστρο 28-4-2020

Ο δημοτικός σύμβουλος

Της «ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ»

Θεμελής Αγγελος

Συμπλήρωση: Ο κ. Δήμαρχος μας δήλωσε ότι ΘΑ απαντήσει τεκμηριωμένα στις ερωτήσεις και ΘΑ το κάνει για το σύνολο του Δημοτικού Συμβουλίου, δηλαδή θα διαμοιράσει τις ευθύνες.

Από το Προεδρείο του Δ.Σ. δόθηκε απάντηση μόνο για το σημαντικό έργο της δομής «Βοήθεια στο Σπίτι».

Ο λαός του Ωραιόκαστρου, της Μυγδονίας και της Καλλιθέας ας συλλογισθεί σε ποιους πολιτικούς φορείς ανήκουν όλοι οι παραπάνω και τι πολιτικές εξυπηρετούν, παρά τις διακηρύξεις τους περί «ακομμάτιστου», ανεξαρτησίας, αυτοδιοίκησης και αγάπης στον τόπο.

Χρειάζεται εγρήγορση και κινητοποίηση για να μην κατοχυρωθούν τα νέα αντιλαϊκά μέτρα. Για να αντιμετωπίσουμε την ολοκληρωτική και μονοδιάστατη προπαγάνδα της κυβέρνησης – βολικής αντιπολίτευσης.–

Μοίρασε το άρθρο!