Τα αποτελέσματα των κυρώσεων: Η Ευρώπη θα ζήσει ή όχι «σιβηρικό χειμώνα» ανάλογα με τον καιρό στην… Ασία!

Η Δύση φαίνεται όχι απλά να έπαιξε με την “φωτιά” με τις κυρώσεις αλλά και με τις ζωές των πολιτών καθώς για πρώτη φορά στην ιστορία μπορεί απλά να ζήσουμε στο κρύο το χειμώνα απλά αν κάνει βαρύ χειμώνα στην… Ασία.

Καθώς προσπαθεί να απεξαρτηθεί από τη ρωσική ενέργεια και ψάχνει εναλλακτικές πηγές καυσίμων, η Ευρώπη κινδυνεύει αυτόν τον χειμώνα να ζήσει «σιβηρικό χειμώνα».

Οι προσπάθειές της θα ενταθούν τους επόμενους μήνες ώστε να διασφαλίσει ότι οι πολίτες της θα μπορέσουν να ζεσταθούν. Ωστόσο η επιτυχία της προσπάθειας θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τι θα συμβαίνει στην Ασία και συγκεκριμένα στην Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και την Κίνα, όπως αναφέρει ανάλυση του Bloomberg. 

Οι ασιατικές χώρες, μεταξύ των μεγαλύτερων εισαγωγέων υγροποιημένου φυσικού αερίου ( LNG ) και άνθρακα στον κόσμο, βλέπουν, όπως και η Ευρώπη, τη ζήτηση να κορυφώνεται κατά τον χειμώνα, όταν τα νοικοκυριά έχουν ανάγκη από θέρμανση. 

Είναι πολύς νωρίς ακόμη να γίνουν μετεωρολογικές προγνώσεις για τον χειμώνα που έρχεται, αλλά σε περίπτωση που θα έχουμε απότομη πτώση της θερμοκρασίας, θα υποφέρουν και οι Ευρωπαίοι. 

Ο διεθνής ανταγωνισμός για την διασφάλιση καυσίμων έχει ενταθεί μετά την επέμβαση της Ρωσίας στην Ουκρανία και τις κυρώσεις κατά της Μόσχας. Στην Ευρώπη η πίεση εντείνεται μετά και τη ραγδαία μείωση των ροών από τον Nord Stream.

Από την επόμενη εβδομάδα τα πράγματα θα γίνουν ακόμη πιο δύσκολα θα τεθεί σε ισχύ και η απαγόρευση των ειαγωγών ρωσικού άνθρακα. 

«Ο καιρός είναι βεβαίως κάτι το απρόβλεπτο, ειδικά για την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα» σχολιάζει ο Abhishek Rohatgi, αναλυτής του BloombergNEF.

«Ένας πιο ψυχρός του αναμενομένου χειμώνας θα μπορούσε να πυροδοτήσει άλμα στις τιμές, αν οι ρωσικές προμήθειες στην Ευρώπη παραμείνουν χαμηλές, καθώς θα είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν επιπλέον ποσότητες LNG.

Μέχρι στιγμής πάντως οι ευρωπαϊκές χώρες επωφελούνται σε κάποιον βαθμό από τις μειωμένες εισαγωγές άνθρακα και LNG της Κίνας, αλλά και από τα lockdown που κατεβάζουν απότομα την ταχύτητα της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας του πλανήτη.

Μοίρασε το άρθρο!