Ποιά είναι η ιδανική ταχύτητα για να κάνω οικονομία χωρίς να βαρεθώ;

Ηλίου φαεινότερο είναι πως όσο πιο αργά πηγαίνει κανείς με το αυτοκίνητο, τόσο χαμηλότερη θα είναι και η κατανάλωση καύσιμου. Πέρα όμως από τις κλισέ συμβουλές υπάρχει τρόπος να οδηγήσουμε οικονομικά χωρίς να χάσουμε κάθε ίχνος οδηγικής απόλαυσης. What Car ? Μη ψαχνεις καλό και οικονομικό ΙΧ – Θα σε ψάξει αυτό Με αυτό δεν… κολλάς με τίποτα!
Η πιο οικονομική μετακίνηση είναι εδω! Οδήγησε δωρεάν ένα απίθανο, μοναδικό SUV! Υβριδικό Land Rover, πιο οικονομικά απο ποτέ! Ο ανθρώπινος εγκέφαλος έχει μέσα του την τάση να δίνει την εντολή που πρέπει ώστε να νιώσουμε κάθε φορά πιο ευχάριστα. Να φας εκείνο το γλυκό παρόλο που μέσα σου ξέρεις ότι θα σε επιβαρύνει, να πηδήξεις από εκείνο τον ψηλό βράχο στη θάλασσα χωρίς ιδιαίτερο λόγο και να βυθίσεις το γκάζι στο αυτοκίνητο όσο περισσότερο πάει για να νιώσεις την ταχύτητα. Σε αυτές τις περιπτώσεις αψηφάς τη στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου που μπορεί να ξεπεράσει έστω και για ένα βλεφάρισμα τα… 99 λίτρα/100 χλμ. -που είναι το μέγιστο όριο της μέτρησης- αψηφάς ακόμη και τα όρια ταχύτητας στο βωμό του να νιώσεις λίγο καλύτερα για μερικά δευτερόλεπτα.
Με την τιμή της αμόλυβδης βέβαια να έχει πλησιάσει αριθμούς ρεκόρ το σκέφτεσαι λίγο παραπάνω και αναζητάς λύσεις ώστε να κάνεις οικονομία χωρίς να σε προσπερνούν μέχρι και τα ηλεκτρικά σκούτερ. Υπάρχει τρόπος, λοιπόν, να συνδυάσεις αξιοπρεπή ταχύτητα (κυρίως στο ταξίδι) χωρίς να επιβαρύνεις το πορτοφόλι και να νιώθεις και μία λογική ευχαρίστηση πίσω από το τιμόνι. Αυτό μπορεί να συμβεί εφόσον είσαι πολύ παρατηρητικός με τη στιγμιαία κατανάλωση και έχεις φυσικά και νορμάλ απαιτήσεις από πλευράς ταχύτητας. Αν έπρεπε να ορίσουμε μία ιδανική τελική ταχύτητα που αποτελεί κόκκινη γραμμή ανάμεσα σε απόλαυση και οικονομία τότε αυτή θα λέγαμε πως είναι τα 120 χλμ./ώρα. Σαφώς και αυτό θα μπορούσε να αλλάξει ανάλογα με το αυτοκίνητο που έχουμε στη διάθεση μας. Άλλη η πίεση σε ένα 1.000άρη τρικύλινδρο μοτέρ που ταξιδεύει με 120 χλμ./ώρα και άλλη η άνεση σε ένα δίλιτρο TFSI που το κάνει στο χαλαρό.
Εφόσον το αυτοκίνητο ρολάρει και πηγαίνεις σταθερά με αυτή την ταχύτητα χωρίς αλλαγές στη λωρίδα και προπαντώς χωρίς προσπεράσματα, τότε θα δεις ότι πιθανότατα μία μέση κατανάλωση 7-8 λίτρα/100 χλ. είναι η μέγιστη μέχρι να φθάσεις στον τελικό προορισμό σου. Αντίθετα, ειδικά σε περιπτώσεις SUV με μέτρια αεροδυναμική σχεδίαση (λόγω της αυξημένης μετωπικής επιφάνειας) θα παρατηρήσεις πως για να κερδίσεις επιπλέον 10 χλμ./ώρα σε τελική ταχύτητα μπορεί να θυσιάσεις ακόμη και 30% υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Με την ίδια λογική μπορεί να «παίξει» κανείς με το αυτοκίνητο του χαζεύοντας τη στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου. Αν δείτε πως με 130 χλμ./ώρα η κατανάλωση «τσιμπάει» από 7 λίτρα/100 χλμ μόλις ένα επιπλέον λίτρο, τότε είναι μία ανεκτή αύξηση. Αν όμως αυτή πάει στα 10-11 λίτρα/100 χλμ. τότε καλύτερα να κρατήσουμε τη σταθερά μας και ακόμη καλύτερα με τη βοήθεια του cruise control εφόσον υπάρχει. Σε αυτούς του αριθμούς μπορείτε να υπολογίσετε μία μέτρηση της τάξης του -20% εφόσον έχετε αυτοκινήτου με κινητήρα diesel, ενώ αν είστε κάτοχος ηλεκτροκίνητου ξεχάστε όλα τα παραπάνω και πηγαίνετε καλύτερα από το δρόμο που έχει την περισσότερη κίνηση.
Με λίγα λόγια και πέρα από το αστείο του θέματος μπορείτε να διατηρήσετε μία σταθερή υψηλή ταχύτητα στο ταξίδι σας, όχι πάνω από τα 120 χλμ./ώρα και όχι λιγότερα από 100 χλμ./ώρα για να δείτε τη λιγότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου και να μην σας κολλάνε και τα φορτηγά πίσω από τον προφυλακτήρα.

Μοίρασε το άρθρο!