
Η νέα έρευνα δείχνει πως τα social media έχουν ξεπεράσει την τηλεόραση ως πηγή ενημέρωσης στην Ελλάδα – 4 στους 10 ακολουθούν influencers ή δημιουργούς περιεχομένου τόσο στη χώρα μας όσο στην ΕΕ.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν πλέον καθιερωθεί ως η κυριότερη πηγή ενημέρωσης για τους πολίτες σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με την έρευνα flash Ευρωβαρόμετρο «Social Media 2025», που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2025 και δόθηκε στη δημοσιότητα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Eιδικότερα, η μελέτη αναδεικνύει μια καθαρή μεταστροφή των συνηθειών πληροφόρησης, με την πλειονότητα των πολιτών και ιδιαίτερα στην Ελλάδα να στρέφεται στις ψηφιακές πλατφόρμες για ενημέρωση σε πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα. Παράλληλα, το φαινόμενο της παραπληροφόρησης εξακολουθεί να αποτελεί κρίσιμο ζήτημα σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Η Ελλάδα πρώτη στην ενημέρωση μέσω social media
Περισσότεροι από έξι στους δέκα Έλληνες (56%) δηλώνουν ότι ενημερώνονται κυρίως μέσα από τα social media, με την τηλεόραση να ακολουθεί σε μικρή απόσταση (54%).
Σε αντίθεση, ο μέσος Ευρωπαίος πολίτης εξακολουθεί να προτιμά την τηλεόραση ως βασικό μέσο πληροφόρησης (71%), ενώ μόνο το 34% των Ελλήνων εμπιστεύεται τον Τύπο (εφημερίδες, περιοδικά και διαδικτυακές εκδόσεις) – ποσοστό χαμηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (41%).
Η εικόνα αυτή υπογραμμίζει τη ραγδαία ψηφιακή στροφή του ελληνικού κοινού, που επιλέγει την αμεσότητα των δικτύων έναντι των παραδοσιακών μέσων.


