Γιατί δεν βρήκε κοινό η νέα Αγορά Μοδιάνο – Κλείνουν τα καταστήματα

Η επόμενη ημέρα της Αγοράς Μοδιάνο, τι λένε η ιδιοκτήτρια εταιρεία και επιχειρηματίες – Συζητήσεις με την Ergon Agora – Πώς ένα project υψηλών προδιαγραφών κόλλησε στην ασθενική εμπορική κίνηση και στα υψηλά μισθώματα.

Η είδηση πως η ιστορική Αγορά Μοδιάνο, ένα τοπόσημο της πόλης που είχε αφεθεί στη φθορά του χρόνου, θα λειτουργούσε αναγεννημένη με ένα νέο concept, βασιζόμενο στα πρότυπα αντίστοιχων αγορών του εξωτερικού, είχε ενθουσιάσει τους Θεσσαλονικείς. Το άνοιγμά της στα τέλη του 2022 αποτέλεσε πόλο έλξης για τους κατοίκους της πόλης, αλλά και τους τουρίστες. Κατά το άνοιγμά της φιλοδοξούσε να αποτελέσει το νέο γαστρονομικό προορισμό της Θεσσαλονίκης, δημιουργώντας μια γενικότερη κινητικότητα, αλλά και διάθεση για τοποθέτηση από επιχειρηματίες περιμετρικά αυτής.

Γρήγορα, όμως, το ενδιαφέρον διαδέχτηκε η αδιαφορία και η αγορά στολίδι που δημιούργησε ο όμιλος Φάις, αντί να είναι γεμάτη από καταναλωτές, έμοιαζε άδεια και έρημη.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο Όμιλος Φάις, που κατέχει το 57% των εξ αδιαιρέτου ιδιοκτησιών, επένδυσε πάνω από 10 εκατ. ευρώ, για την αγορά και την αποκατάσταση του κτιριακού συγκροτήματος.

Τώρα ο όμιλος Φάις, όπως παραδέχτηκε ο γενικός διευθυντής  Χασδάι Καπόν, μιλώντας στη Voria.gr, αναζητά ένα νέο τρόπο διαχείρισης «ώστε η αγορά να λειτουργήσει με επιτυχία».

«Δεν είναι καλή η κατάσταση που υπάρχει στην Αγορά Μοδιάνο, αυτό το αναγνωρίζουν όλοι», είπε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες υπάρχουν προχωρημένες συζητήσεις του Ομίλου Φάις για τη μίσθωση της Αγοράς Μοδιάνο στην εταιρεία Ergon Agora με τα γνωστά επιτυχημένα project στον χώρο της εστίασης και της γαστρονομίας. 

Είναι χαρακτηριστικό πως από τα 75 καταστήματα που διαθέτει η Αγορά Μοδάνο ανοιχτά είναι περίπου μόλις τα 25 κι όπως ανέφερε ο κ. Καπόν κάποιες από τις συμβάσεις αυτές λήγουν το επόμενο δίμηνο και οι περισσότεροι επιχειρηματίες δεν ενδιαφέρονται να τις ανανεώσουν.

Η σημερινή εικόνα της αγοράς είναι αποκαρδιωτική, καρέκλες και τραπεζάκια τοποθετημένα μπροστά από κατεβασμένα ρολά καταστημάτων, κάποια εκ των οποίων έκλεισαν πρόσφατα, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις χωρών που δεν μισθώθηκαν ποτέ. Το αποτέλεσμα ήταν κάποια εξ αυτών να χρησιμοποιούνται ως χώροι κατανάλωσης των εδεσμάτων, που οι διερχόμενοι της Αγοράς επιλέγουν να γευτούν. Και όλα αυτά ενώ στον επάνω όροφο υπάρχει ανοιχτός χώρος – σαλόνι, ο οποίος είναι διάσπαρτος με τραπεζάκια. 

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό στο ισόγειο της Αγοράς θα λειτουργούσαν περίπου 70 food boutiques, που θα χωρίζονται ανά ομάδες, ανάλογα με το είδος τροφίμων που θα διέθεταν, ενώ στους δύο εξώστες, στο βόρειο και νότιο τμήμα, θα λειτουργούσαν καταστήματα. Μερικά από αυτά θα παρείχαν takeaway υπηρεσίες, ενώ όλα θα διέθεταν το δικό τους σαλόνι για απόλαυση του μενού on the house.  Σημειώνεται πως όταν άνοιξε η Αγορά ο εξώστης είχε δύο ενοίκους, τώρα ωστόσο είναι άδειος και αυτός.

Πώς χάθηκε το στοίχημα της επένδυσης

«Η προσπάθεια και η επένδυση που έγινε ήταν σημαντικές, όμως πριν από εκείνες, η κίνηση στην Αγορά, ήταν διπλάσια σε σχέση με αυτή των τελευταίων ετών. Οι Θεσσαλονικείς δεν αγάπησαν την Αγορά Μοδιάνο με τη σημερινή της μορφή, οι μόνοι που έρχονται, και αυτοί περισσότερο για βόλτα, είναι τουρίστες. Ίσως γιατί μοιάζει “αποστειρωμένη”, σαν μουσειακό έκθεμα, χωρίς ζωή και μυρωδιές». Με αυτό τον γλαφυρό τρόπο περιγράφει την κατάσταση επιχειρηματίας που τον Σεπτέμβριο λήγει το μισθωτήριό του, και, όπως λέει, «δεν ήθελα να το ανανεώσω».

Το στοίχημα για πολλούς χάθηκε σχεδόν από την αρχή, καθώς η Αγορά δεν προσέλκυσε επιχειρήσεις που λειτουργούσαν για χρόνια εκεί και είχαν σταθερή πελατεία. Ο λόγος; Τα υψηλά μισθώματα που δύσκολα μπορούσαν να ανταποκριθούν.

Για τα τοπόσημα απαιτείται στρατηγικός σχεδιασμός

Την ανάγκη μετάβασης σε νέο σχήμα διαχείρισης ώστε η Αγορά Μοδιάνο να αποκτήσει ζωή και ταυτότητα, επισημαίνει ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Κυριάκος Μερελής, υπογραμμίζοντας πως όταν πρόκειται για τοπόσημα της πόλης θα πρέπει να υπάρχει ένας ανοιχτός διάλογος με τους φορείς.

«Σε αυτή την προσπάθεια θα μπορούσαν να παίξουν καθοριστικό ρόλο τα Επιμελητήρια, ποιος γνωρίζει καλύτερα το επιχειρείν και δη το μικρομεσαίο επιχειρείν;» αναφέρει ο κ.Μερελής, υπογραμμίζοντας πως για να υπάρχουν επιτυχημένα αποτελέσματα «χρειάζεται στρατηγικός σχεδιασμός και διάλογος», προσθέτοντας, ωστόσο, με νόημα «στη χώρα μας δεν έχουμε το know how της συνεργασίας».

Μάλιστα αποκάλυψε πως κατά την προεδρία Ζορπίδη, είχε τεθεί στο τραπέζι του διαλόγου η πιθανή συμμετοχή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της Αγοράς, ωστόσο ο πολυκερματισμός των ιδιοκτησιών, που υπήρχε αρχικά, λειτούργησε αποτρεπτικά. «Σήμερα αν άνοιγε μια τέτοια συζήτηση τα δεδομένα θα ήταν διαφορετικά» λέει ο κ. Μερελής τονίζοντας ωστόσο τη σημασία του «ποιος είναι επισπεύδων σε μια συζήτηση».       

Μοίρασε το άρθρο!