Το πολύ σοβαρό ζήτημα που αντιμετωπίζουν τα τελευταία χρόνια, κυρίως ηλικιωμένοι και ευάλωτοι πολίτες, από τις τηλεφωνικές και διαδικτυακές απάτες, οι οποίες προκαλούν σημαντικές οικονομικές απώλειες και ενισχύουν το αίσθημα ανασφάλειας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της 3ης Οκτωβρίου 2025 (Law and Order), η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος δέχθηκε κατά το έτος 2024 περί τις 89.343 κλήσεις που αφορούσαν υποθέσεις τηλεφωνικής και διαδικτυακής απάτης, δηλαδή περίπου 240 περιστατικά ημερησίως. Την ίδια ώρα, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ECB) και η Ευρωπαϊκή Αρχή Τραπεζών (EBA) καταγράφουν αύξηση κατά 110 % των περιστατικών ηλεκτρονικής απάτης την τελευταία διετία. Ωστόσο, παρά τον εξαιρετικά υψηλό αριθμό καταγγελιών, δεν υπάρχουν δημοσιοποιημένα στοιχεία που να αποτυπώνουν το ποσοστό διαλεύκανσης των σχετικών υποθέσεων, ούτε τον αριθμό των περιπτώσεων που οδήγησαν σε ταυτοποίηση δραστών, ασκήσεις διώξεων ή καταδικαστικές αποφάσεις.