
Πολιτισμός, εξυπηρέτηση, γαστρονομία και θάλασσα, αποτελούν τα δυνατά χαρτιά της Κεντρικής Μακεδονίας, μιας περιοχής που συγκεντρώνει υψηλό βαθμό για τη σχέση τιμής – κόστους, κερδίζοντας συνεχώς φανατικούς οπαδούς, που δεν παραλείπουν να γράφουν τα σχόλια τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε ταξιδιωτικές ιστοσελίδες, κάνοντας τη γνωστή και σε άλλους χρήστες του διαδικτύου.
ΓΡΑΦΕΙ Η ΛΙΝΑ ΤΣΙΡΕΚΑ
Όπως προκύπτει από σχόλια 40.391 χρηστών του διαδικτύου, την περίοδο Οκτωβρίου 2024 – Μαρτίου 2025, που συνέλεξε το ΙΝΣΕΤΕ, στο πλαίσιο παρακολούθησης της τουριστικής δραστηριότητας μέσα από διαφοροποιημένες πηγές (κοινωνικά δίκτυα και ιστοσελίδες ταξιδιών) σε συνεργασία με την εταιρεία TCI Research, η Κεντρική Μακεδονία συγκεντρώνει κατά μέσο όρο βαθμολογία 9,2, βαθμός αντίστοιχος με τον μέσο πανελλαδικό όρο.
Ωστόσο υπερτερεί κατά τι στο θέμα του πολιτισμού καθώς λαμβάνει 9,5, την ώρα που ο μέσος όρος πανελλαδικά είναι στο 9,4.
Σχεδόν άριστα παίρνει και στην εξυπηρέτηση με 9,5, ενώ υψηλή βαθμολογία λαμβάνει για τη γαστρονομία και τη θάλασσα, 9,2 αντίστοιχα. Στην κατηγορία value for money λαμβάνει 9,1.
Αναφορικά με τα βιώσιμα ταξίδια, η Κεντρική Μακεδονία συγκεντρώνει 8,7 όταν πέρυσι στο αντίστοιχο διάστημα ο βαθμός τοποθετούνταν στο 8. Σημειώνεται πως ο μέσος όρος της βαθμολογίας στην κατηγορία βιώσιμα ταξίδια στην Ελλάδα είναι στο 8,6. Το χαμηλότερο βαθμό η Κεντρική Μακεδονία το λαμβάνει για τα ζητήματα υγιεινής με 8,5.
Την υψηλότερη βαθμολογία δίνουν Γερμανοί και Βρετανοί
Τον υψηλότερο βαθμό στην Κεντρική Μακεδονία δίνουν οι Γερμανοί και οι Βρετανοί τουρίστες, οι οποίοι την «τιμούν» για την συνολική της εικόνα με 9,1 και ακολουθούν οι Τούρκοι και οι Κύπριοι που την αξιολογούν με 8,6. Τον…χειρότερο βαθμό στην Κεντρική Μακεδονία δίνουν οι Ιταλοί χρήστες του διαδικτύου, και συγκεκριμένα 8,5, ενώ οι Έλληνες τη βαθμολογούν με 8,9.
Τι επηρεάζει αρνητικά τη φήμη της Ελλάδας
Βάσει της ανάλυσης, οι διαδικτυακές συζητήσεις που επηρεάζουν αρνητικά τη φήμη της Ελλάδας εξακολουθούν να επικεντρώνονται κυρίως σε περιβαλλοντικά ζητήματα και φυσικά φαινόμενα (πχ σεισμοί στην Σαντορίνη, πλημμύρες στην Πάρο και τη Μύκονο, έρευνα στον πυθμένα της θάλασσα στο Calypso Deep που αποκάλυψε υψηλά επίπεδα θαλάσσιων απορριμμάτων).
Με βάση τις αξιολογήσεις σε τουριστικά sites (online travel agents, travel review sites κλπ.), τα κύρια σημεία έχουν ως εξής:
-Το επίπεδο ικανοποίησης για την Ελλάδα παρέμεινε πολύ υψηλό (9,2).
-Αν και ο όγκος των αξιολογήσεων μειώθηκε μετά τον Οκτώβριο, τα επίπεδα ικανοποίησης παρέμειναν υψηλά σε ολόκληρη τη χώρα – η συντριπτική πλειονότητα των περιφερειών έχει βαθμολογία τουλάχιστον 9 συμπεριλαμβανομένης της Αθήνας, η οποία παρουσίασε σταθερά υψηλή απόδοση (9,2) καθ’ όλη τη διάρκεια της χαμηλής περιόδου.
-Οι πολιτιστικές εμπειρίες συνέχισαν να έχουν την καλύτερη επίδοση σε εθνικό επίπεδο, με κορυφαία βαθμολογία 9,4, ακολουθούμενες από την εμπειρία στη θάλασσα (9,2) και τη γαστρονομία (9,1).
Γενικά, καταγράφεται ικανοποίηση ως προς την αξία των εμπειριών σε σχέση με το κόστος (Value For Money) αποδίδοντας βαθμολογία στη χώρα 9,2 και μικρές διακυμάνσεις μεταξύ των περιφερειών, με τη χαμηλότερη βαθμολογία να αποδίδεται στην Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη (8,6). Ως προς τη βιωσιμότητα (8,6) και την υγιεινή (8,2) καταγράφεται μεγαλύτερη διαφοροποίηση μεταξύ των περιφερειών.


