
Όσο περνούν οι μέρες νέα στοιχεία αποκαλύπτονται μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Με τον «αραμπά» συνέχιζαν τα απαραίτητα έργα στα τρένα κατά την τετραετία αυτή όπως καταγράφεται σε επίσημα έγγραφα. Και αυτό γιατί η περίφημη σύμβαση 717 για τα έργα στον ΟΣΕ έφτασε από το μηδέν μέσα σε σχεδόν τέσσερα χρόνια στο 68% και επί ΝΔ στο 77%. Αλλά δεν είναι το μοναδικό παράδειγμα.
Όπως αναφέρεται σε έγγραφο της διεύθυνσης έργων της ΕΡΓΟΣΕ, της 21ης Σεπτεμβρίου 2018, το τμήμα που είχε προγραμματιστεί με φιέστα – που τελικά ματαιώθηκε στο «παρά πέντε» μετά την τραγωδία στα Τέμπη – ήταν έτοιμο σε ποσοστό 95%. Πέντε ολόκληρα χρόνια πριν. Συγκεκριμένα αναφέρεται:
«Εργασίες Επιδομής:
Η ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή του Σ.Σ. Γαλλικού έχει κατασκευαστεί και αποδοθεί σε κυκλοφορία με ΔΠΧ.
Εργασίες Σημοτοδότησης και Τηλεδιοίκησης:
- Οι καλωδιοφορείς σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών έχουν ολοκληρωθεί.
- Η ανάταξη του σηματοτεχνικού εξοπλισμού γραμμής και τεχνικών δωματίων έχει ολοκληρωθεί.
- Υπολείπονται εργασίες που αφορούν τις δοκιμές καλής λειτουργίας της σηματοδότησης.
Για τη τηλεδιοίκηση Θεσσαλονίκης υπολείπονται συμβατικές εργασίες αναβάθμισης καθώς και εργασίες των οποίων η υλοποίηση εξαρτάται από την 1η Συμπληρωματική Σύμβαση.
Συνολικό ποσοστό ολοκλήρωσης των εργασιών για το συγκεκριμένο τμήμα περίπου 95%.
Εκτίμηση ολοκλήρωσης εργασιών Σηματοδότησης και Τηλεδιοίκησης: 3 μήνες για εργασίες σηματοδότησης και 8 μήνες για την τηλεδιοίκηση από την υπογραφή της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης».
Πρόκειται για το τμήμα που επρόκειτο να εγκαινιάσει 4 χρόνια μετά, την επόμενη ημέρα του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Επίσης, σε έγγραφο του 2023, αναφέρεται για την πορεία του έργου για τα εγκατεστημένα συστήματα σηματοδότησης της σιδηροδρομικής γραμμής του κύριου άξονα ΠΑΘΕΠ: «Η αρχική σύμβαση (Σ. 717/2014) έχει ολοκληρωθεί σήμερα σε ποσοστό 77% περίπου, ενώ η 1η ΣΣΕ (Σ. 717_1/2021) έχει ολοκληρωθεί σήμερα σε ποσοστό 17% περίπου».
Δηλαδή, από το 68% του έργου που είχε παραδώσει η προηγούμενη κυβέρνηση, μέσα σε 4 χρόνια η σημερινή αύξησε το ποσοστό μόλις στο 77%. Διαφορετικά, φαίνεται από τα έγγραφα ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πήρε ένα έργο από το μηδέν (σύμβαση 2014) φτάνοντας να το ολοκληρώσει σε ποσοστό 68% σε περίπου μια πενταετία.

Νέα ερωτήματα
Σημειώνουν δε, ότι στο σημείο αυτό «υποκρύπτεται και μια παρανομία. Ποιοι είναι οι μισοί σταθμοί που ανακατασκευάστηκαν; Γιατί δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο ούτε στην αρχική σύμβαση 717 της κυβέρνησης Σαμαρά, ούτε στη συμπληρωματική που υπέγραψαν το 2021 με καθυστέρηση δύο χρόνων». Και ανακύπτει το ερώτημα: Πώς τα «ξήλωσαν» όταν δεν προβλέπεται στη σύμβαση;
Ποιόν εξυπηρέτησαν με αυτή την πρακτική; Και γιατί αν έπρεπε να γίνει δεν το περιέλαβαν στη συμπληρωματική; Μάλιστα, είναι ένας από τους λόγους που αναφέρει ο Πρόεδρος της Επιτροπής ETCS στην επιστολή παραίτησης του. Επιστολής, που προκάλεσε σάλο η δημοσιοποίησή της, μετά την τραγωδία στα Τέμπη.
πηγή: i eidisis


