«Ορφανό» θα μείνει για αρκετούς μήνες ακόμα το χιλιόμετρο επί της οδού Λαγκαδά από το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά μέχρι τη διασταύρωση με την Αγίων Πάντων. Η δημοπράτηση του έργου, που ουσιαστικά θα ανάψει και το πράσινο φως για να προχωρήσει η διαπλάτυνση του συγκεκριμένου τμήματος με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας, αναμένεται εντός του 2025, έχοντας ήδη εξασφαλισμένη χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ.
Οι πρόσθετες μελέτες που ζήτησαν οι αρχαιολογικές υπηρεσίες για τα Συμμαχικά Νεκροταφεία ήταν μεταξύ άλλων ο λόγος που η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δεν μπόρεσε έως σήμερα να δημοπρατήσει το έργο, με το οποίο θα αποκτήσει πλέον η Λαγκαδά σε όλο το μήκος της χαρακτηριστικά λεωφόρου. «Είμαστε στη φάση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Υπήρχαν κάποιες αντιρρήσεις από την αρχαιολογική υπηρεσία. Γι΄ αυτό τον λόγο προχωρήσαμε σε μια προγραμματική σύμβαση για να γίνει μια αρχιτεκτονική μελέτη για την αποκατάσταση των τοίχων περίφραξης και τον τρόπο με τον οποίο θα μετακινηθούν», τόνισε στη Voria.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας.
Αναφορικά με το θέμα των απαλλοτριώσεων ο αρμόδιος αντιδήμαρχος επισήμανε ότι είναι κυρίως από τα τμήματα των δήμων Αμπελοκήπων Μενεμένης και Νεάπολης Συκεών και το κόστος εκτιμάται περίπου σε 5 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Μπίλλια θα ενταχθεί το ποσό στον συνολικό προϋπολογισμό του έργου, που ανέρχεται κοντά στα 10 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, όμως, και η ΕΥΑΘ ζήτησε να γίνουν κάποιες παρεμβάσεις με έναν αγωγό αποχέτευσης προκειμένου να αποφεύγονται πλημμυρικά φαινόμενα.

Ο κεντρικός άξονας στη δυτική πλευρά της πόλης, έχει ήδη διαπλατυνθεί εδώ και χρόνια από το ΤΙΤΑΝ έως το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά και από την οδό Αγίων Πάντων μέχρι την Εγνατία. Το μόνο τμήμα που έχει μείνει με την αρχική του κατάσταση είναι το ένα χιλιόμετρο, από το υπό διαμόρφωση Μητροπολιτικό Πάρκο έως την Αγίων Πάντων, στο σημείο εκείνο δηλαδή, όπου καθημερινά τις ώρες αιχμής καταγράφεται κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Η διαπλάτυνση του συγκεκριμένου τμήματος είναι ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα για τη δυτική Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τη μελέτη, το «ορφανό» χιλιόμετρο της οδού Λαγκαδά θα αποκτήσει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με πλάτος 3,5 μέτρων, κεντρική διαχωριστική νησίδα 1,5 μ., ενώ θα αναμορφωθούν και τέσσερις ισόπεδοι κόμβοι στην Αγίων Πάντων, στη Νεοχωρίου, στην Αγίου Γεωργίου και στον κόμβο Παύλου Μελά. Επίσης, τα πεζοδρόμια θα είναι πλάτους 3,5 μέτρων και στις δυο κατευθύνσεις. To συγκεκριμένο τμήμα ανήκει στα διοικητικά όρια των δήμων Θεσσαλονίκης, Νεάπολης – Συκεών, Αμπελοκήπων – Μενεμένης.