
Η ανησυχία για την κλιματική κρίση, η επιτακτική ανάγκη για έργα υποδομής και μια πόλη που προσπαθεί να αλλάξει νοοτροπία.
Ενδιαφέρουσες απόψεις σχετικά με τον δημόσιο χώρο, τη βιώσιμη κινητικότητα και το περιβάλλον αναπτύχθηκαν στην ανοιχτή συζήτηση για τις προοπτικές και τις προκλήσεις της πόλης, σε εκδήλωση της διοικούσας παράταξης «Ομάδα για τη Θεσσαλονίκη».
Ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης είπε πως «οδηγός μας θα είναι η αντικειμενική καταγραφή των προβλημάτων» και τόνισε πως «ο δημόσιος χώρος έχει αρχίσει να αλλάζει, παρότι πρέπει να κάνουμε ακόμη τεράστια βήματα».
Στάθηκε επίσης στο στοίχημα της ενεργοποίησης της κοινωνίας των πολιτών με την οποία «θα γίνει το άλμα που θα αλλάξει την κοινωνία της πόλης» και ανέφερε ότι ο δημόσιος χώρος δεν είναι μόνο οι μάχες, όπως αυτή με τα τραπεζοκαθίσματα, αλλά «είναι η ζωή μας και όταν αυτό συνδέεται με το περιβαλλοντικό πρόβλημα που έχουμε ως πλανήτης, ως χώρα και ιδιαίτερα ως πόλη πρέπει να δώσουμε εμείς -ως διοίκηση- εξετάσεις».
Όπως είπε ο εκ των συντονιστών της «Ομάδας για τη Θεσσαλονίκη», Ευριβιάδης Ελευθεριάδης, η πόλη αλλάζει. «Εμείς είμαστε μέρος αυτής της κοινωνίας που αλλάζει αλλά και μέρος των προβλημάτων, των προτάσεων και των λύσεων».
Ο γενικός γραμματέας της Ακαδημίας Αθηνών και εθνικός εκπρόσωπος για την Κλιματική Αλλαγή, Χρήστος Ζερεφός, μίλησε για τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης η οποία όπως είπε είναι υπεύθυνη για τον θάνατο χιλιάδων ανθρώπων ακόμη και στη χώρα μας.
Στάθηκε επίσης στην άνοδο της στάθμης της θάλασσας και είπε πώς η Θεσσαλονίκη έχει περιοχές με την υψηλότερη τρωτότητα στην κλιματική κρίση, μετά από το 2050.
«Όσο θα οδεύουμε προς το τέλος του 20ού αιώνα η Θεσσαλονίκη θα υποστεί εισβολή από τη θάλασσα και πλημμυρικές καταστάσεις που θα απειλούν σχεδόν όλες τις ακτογραμμές μας», πρόσθεσε και έκανε λόγο για την ανάγκη εξοικονόμησης ενέργειας και φυσικών πόρων, καθώς και για λιγότερα σκουπίδια.
Η Αστυνόμος Α’ της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Ελισάβετ Κασαπάκη, στάθηκε στις δράσεις της Υπηρεσίας για τη βελτίωση της κυκλοφορίας αλλά και στη συνεργασία με τον δήμο Θεσσαλονίκης.
«Την περίοδο 2023-2024 καταγράφηκαν 233.000 παραβάσεις παράνομης στάθμευσης», συμπλήρωσε σχετικά.
Ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Κεντρικής Μακεδονίας Πανελλήνιου Συνδέσμου Τυφλών, Νίκος Χατζηδαφνής, ανέφερε ότι το ζήτημα της προσβασιμότητας στη Θεσσαλονίκη αποτελεί μια δύσκολη συζήτηση.
«Χθες με χτύπησε με μηχανάκι ένας διανομέας επειδή ήμουν πάνω στον δρόμο διότι δεν υπήρχε… πεζοδρόμιο. Σε άλλες χώρες, οι ηχητικοί σηματοδότες στα φανάρια καλύπτουν τουλάχιστον το 70% των δρόμων. Στη Θεσσαλονίκη, από τα 348 φανάρια δουλεύουν μόνο τα 78. Το κράτος δεν έχει καν την υποδομή να κάνει αυτήν την καταμέτρηση και την κάναμε εμείς», είπε σχετικά.


