Social media και ψυχολογικά χαρακτηριστικά των χρηστών

Netizens –  δικτυϊτες– πολίτες του διαδικτύου, αντί του citizens –  πολίτες, είναι ο καινούριος όρος που προτάθηκε για την περιγραφή των πολιτών της νέας εποχής η οποία διαμορφώνεται καθημερινά και μέσα από το διαδίκτυο, με τις πολλαπλές ευκαιρίες και διαστάσεις που αυτό δημιουργεί για πρόσκτηση πληροφοριών, κοινωνική δικτύωση και αυτοπαρουσίαση των χρηστών.

Με το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού να είναι συνδεδεμένο στο διαδίκτυο και με το Facebook να αριθμεί 2,1 δισεκατομμύρια μέλη και 1,7 δισεκατομμύρια καθημερινούς χρήστες, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η ανάλυση της σχέσης συγκεκριμένων γνωρισμάτων της προσωπικότητας των χρηστών, με ορισμένα χαρακτηριστικά των social media (Facebook, Twitter κτλ).
Συγκεκριμένα, διαστάσεις της προσωπικότητας όπως η εξωστρέφεια και η δεκτικότητα – ανοικτή στάση έχουν βρεθεί να σχετίζονται θετικά με τη χρήση των social media, με τον χρόνο που το άτομο ξοδεύει σε αυτά και με τον αριθμό των διαδικτυακών του φίλων. Αντίθετα η ικανότητα να είναι κάποιος κοινωνικά ευχάριστος και η ευσυνειδησία φαίνεται να σχετίζονται αρνητικά με τη χρήση των Ιστοτόπων Κοινωνικής Δικτύωσης. 

Έρευνες που διεξήχθησαν στη Γερμανία, την Πολωνία και την Κίνα συσχετίζουν την υψηλή αυτοεκτίμηση των χρηστών με τον μεγαλύτερο αριθμό διαδικτυακών φίλων, με τον συχνότερο σχολιασμό των τελευταίων καταστασιακών ενημερώσεων (status updates) και με την αυξημένη συμμετοχή σε ομάδες συζήτησης. Ο αυξημένος, μάλιστα, αριθμός των διαδικτυακών φίλων στο Facebook έχει βρεθεί να σχετίζεται με γνωρίσματα της ναρκισσιστικής και ιστριονικής δομής προσωπικότητας. Ανάλογη έρευνα που έλαβε χώρα στις Η.Π.Α συμπέρανε πως όσο μεγαλύτερη είναι η αυτοεκτίμηση κάποιου, τόσο λιγότερος είναι ο χρόνος που περνά συνδεδεμένος στο Facebook. Την ίδια στιγμή, η χρήση των Ιστοτόπων Κοινωνικής Δικτύωσης αποκτά αυξημένη προσωπική σημασία και όφελος για τους ντροπαλούς χρήστες με μειωμένη αυτοεκτίμηση, καθώς το Facebook εμφανίζεται να βοηθά στην αύξηση της τελευταίας, στο χτίσιμο «κοινωνικού κεφαλαίου» για το άτομο και στην απόκτηση κοινωνικής υποστήριξης.

Οι χρήστες του facebook …

Διαβάστε αναλυτικά στο ourlife.gr

Μοίρασε το άρθρο!