Το ανανεωμένο Toyota C-HR ανέβηκε στα υβριδικά 2.000 κυβικά και τους 184 ίππους

Το C-HR είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά, αλλά και τα πιο εμπορικά σύγχρονα μοντέλα που έχει κατασκευάσει η Toyota. Από το 2016 έχουν βγει από το εργοστάσιο της εταιρίας στην Τουρκία περισσότερα από 400.000 C-HR εκ των οποίων τα 4.500 κυκλοφορούν στην χώρα μας. Δύο είναι τα βασικά συστατικά της επιτυχίας του: η τολμηρή SUV κουπέ σχεδίαση που ξεπερνά ότι άλλο μας έχει συνηθίσει η Toyota και φυσικά η υβριδική του τεχνολογία.

Η οποία συνεχίζει ως είχε στην έκδοση HSD (Hybrid Drive Synergy) με τον κινητήρα βενζίνης των 1.800 κυβικών με απόδοση 122 ίππων και διευρύνεται με τη δίλιτρη HDF (Hybrid Drive Force) έκδοση η οποία προέρχεται από την Corolla και το RAV4. Κάπου στο βάθος υπάρχει και ο συμβατικός υπερτροφοδοτούμενος 1.200άρης των 116 ίππων (με χειροκίνητο 6άρι, η AWD έκδοση δεν εισάγεται), ο οποίος ωστόσο έχει την μικρότερη ζήτηση.

Επί της ουσίας το ενδιαφέρον στο C-HR επικεντρώνεται στο δίλιτρο τετρακύλινδρο βενζίνης (σε κύκλο Atkinson, συμπίεση στο 14:1, με διπλό VVT-i) που συνδυάζεται με έναν ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα 80 kW με την συνολική απόδοση να διαμορφώνεται στους 184 ίππους, με εκπομπή CO2 στα 118- 120 γρ./χλμ. (WLTP). Και ενώ το δίλιτρο C-HR έχει μια μπαταρία νικελίου υδριδίου-μετάλλου (NiMH 216 V), το μικρότερο υβριδικό έχει μια νέα ιόντων λιθίου (Li-Ion 207,2 V).

Η επιτάχυνση και οι ρεπρίζ του δίλιτρου υβριδικού C-HR είναι αισθητά καλύτερες από  αυτές του μικρότερου, με την Toyota να δίνει τα 0- 100 χλμ./ ώρα σε 8,2 δεύτερα και την τελική στα 180 χλμ./ ώρα (έναντι 11,0 και 170, αντίστοιχα, του 1.8 HSD). Αν και αυτή η επίδοση δεν μπορεί να αποτυπώσει την μεγαλύτερη υπεροχή του 2.0 HFD, δύσκολα όμως θα μπορούσες να αποκαλέσεις και αυτό το C-HR σπορ ελέω της CVT μετάδοσης με την γνωστή λειτουργία. Άλλωστε, σε ένα υβριδικό δεν είναι αυτό το ζητούμενο αφού λίγες είναι οι φορές που θα «κολλήσεις» το γκάζι στο πάτωμα για να επιδιώξεις πλήρη ισχύ.

Έτσι, γίνεται αντιληπτό πως το δίλιτρο C-HR απευθύνεται κυρίως σε όσους θέλουν το κάτι παραπάνω σε δυναμική οδήγηση και επιδόσεις. Για αυτό και η ανάρτηση έχει νέα αμορτισέρ προσφέροντας ένα πιο συμπαγές «πάτημα» και γενικότερα μια πιο άμεση αντίδραση του πλαισίου σε κάθε του κίνηση. Βελτιωμένα είναι τα επίπεδα NVH, δηλαδή του θορύβου κύλισης και των όσων περνούν στην καμπίνα, με την ανάρτηση να λειτουργεί άψογα και να προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης. Το τιμόνι έχει μια ελαφριά αλλά ακριβή αίσθηση και στις στροφές αυτό το C-HR έχει ένα πιο αεράτο πέρασμα.

Εξωτερικά το C-HR έχει περάσει από ένα εντελώς διακριτικό facelift με την μάσκα να έχει ελαφρώς πλατύνει, οι προβολείς έχουν μετακομίσει πιο ψηλότερα, οι προφυλακτήρες έχουν επανασχεδιαστεί, όπως και τα φωτιστικά σώματα. Στο προσεγμένο ποιοτικά διάκοσμο το μέγεθος των αλλαγών είναι ανάλογα διακριτικό με το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων να περιλαμβάνει Apple CarPlay και Android Auto.

Από εκεί και πέρα το C-HR είναι αυτό που  γνωρίζουμε, παραμένοντας ένα από τα πιο ενδιαφέροντα Toyota, αλλά και ένα από τα πιο «κλειστοφοβικά» (σ.σ. αέρας για τα γόνατα υπάρχει μπόλικος) σε ότι αφορά τους χώρους για τους πίσω επιβάτες, ενώ τα 377 λίτρα (358 στο δίλιτρο) για τις αποσκευές αντιστοιχούν σε ένα ευρύχωρο υπέρ- μίνι.

Οι τιμές πώλησης έχουν ήδη ανακοινωθεί και βάσει του εξοπλισμού κυμαίνονται σε λογικά επίπεδα (1.2T από 21.270 ευρώ, 1.8 Hybrid από 24.070 ευρώ) με τη δίλιτρη έκδοση να ανεβαίνει αρκετά (από 29.070) και να απευθύνεται σε πιο συνειδητοποιημένους οδηγούς. Άλλωστε, η ίδια η Toyota έχει ως στόχο το 30% των πωλήσεων στην ελληνική αγορά να αναλογούν στο 2.0 HDF και το 20% στο 1.8 ΗSD.

TOYOTA C-HR 2.0 HDF
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.390×1.795×1.565 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.640 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 358 λίτρα
Βάρος: 1.485 κιλά
Κινητήρας: 1.968 κ.εκ., 4 κύλινδροι, βενζίνη & ηλεκτροκινητήρας
Συνδυαστική ισχύς: 184 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 390 Nm/ 4.400- 5.200 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 8,2”, 180 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 4,0- 4.3 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: από 92 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: από 83 €
Τιμή: από 29.070 €

Μοίρασε το άρθρο!