Με ηλεκτρονικό τρόπο θα μπορούν οι πολίτες να βλέπουν όλα τα στοιχεία των ακινήτων τους

Με ηλεκτρονικό τρόπο θα μπορούν οι πολίτες να βλέπουν όλα τα στοιχεία των ακινήτων τους, ενώ οι επαγγελματίες μόνο ό,τι απαιτεί η άσκηση της δραστηριότητάς τους. Μια ακόμα πάρα πολύ σημαντική καινοτομία, την ελεύθερη και γρήγορη πρόσβαση στο κτηματολογιο προσθέτει το gov.gr στις 1.138 εφαρμογές του, έναν χρόνο μετά τη λειτουργία του. Στο εξής όλα τα στοιχεία για τα ακίνητα της χώρας γίνονται προσιτά στους ιδιοκτήτες τους, αλλά και στους επαγγελματίες που ασχολούνται με τις συναλλαγές γύρω από αυτά, καταργώντας γραφειοκρατία και ταλαιπωρία και εξοικονομώντας φυσικά χρόνο και πόρους.

Με ηλεκτρονικό τρόπο, «οι πολίτες θα μπορούν να βλέπουν όλα τα στοιχεία των ακινήτων τους, ενώ οι επαγγελματίες μόνο ό,τι απαιτεί η άσκηση της δραστηριότητάς τους» με λίγα κλικ θα γίνεται γνωστή η νομική κατάσταση κάθε ακινήτου, ενόψει κάποιας μεταβίβασης, η φερεγγυότητά του για τη λήψη ενός δανείου. Ακόμα όλες οι πληροφορίες οι οποίες χρειάζονται για την έκδοση οικονομικών θα είναι προσβάσιμες αλλά θα καταχωρούνται και πράξεις όπως συμβόλαια και θα υποβάλλονται αιτήσεις για διορθώσεις στις κτηματογραφικές εγγραφές.

Σε παραπάνω από 100.000 μηχανικούς, συμβολαιογράφους, δικηγόρους, επιμελητές, προσφέρει η εφαρμογή αυτή χρόνο, μειώνοντας έξοδα και βέβαια για τις υπηρεσίες του Δημοσίου μεταφράζεται σε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα αλλά και σε μία συνολική επιτάχυνση της κτηματογράφησης, όταν επί 23 ολόκληρα χρόνια, η ευθύνη αφηνόταν στη διακριτική ευχέρεια των υπαλλήλων του, κάτι που σήμαινε κόστος, συνεχείς μετακινήσεις, αλλά φυσικά και πολύ συχνές παρεξηγήσεις» και «σήμερα η μεταβίβαση ενός ακινήτου χωρίς ιδιάζον ιδιοκτησιακό καθεστώς χρειάζεται τουλάχιστον δύο μήνες για να ολοκληρωθεί.

 

Ποιους εξυπηρετεί το Κτηματολόγιο

Το Κτηματολόγιο εξυπηρετεί σήμερα 43.000 δικηγόρους, 52.000 μηχανικούς, 2.800 συμβολαιογράφους και 2.000 δικαστικούς επιμελητές. Οι υπηρεσίες για τις οποίες οι πολίτες απευθύνονται στο Κτηματολόγιο, είναι έρευνα για στοιχεία ακινήτων (ΚΑΕΚ), πληροφορίες για διόρθωση μιας εγγραφής, αίτηση για μεταγραφή συμβολαίου, αίτηση για έκδοση πιστοποιητικών και παραλαβή, παραλαβή πράξης και διόρθωση σφάλματος (νομικού ή γεωχωρικού).

Ο φορέας εκδίδει 9 είδη πιστοποιητικών, 4 από τα οποία είναι ήδη ψηφιακά διαθέσιμα από τον Οκτώβριο του 2020, ενώ τα υπόλοιπα θα εκδίδονται ηλεκτρονικά μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2021 για το σύνολο της χώρας. Το 2020 εκδόθηκαν είτε ψηφιακά είτε σε φυσική μορφή 735.000 πιστοποιητικά και αντίγραφα για το 33% των δικαιωμάτων. Παράλληλα υπάρχουν 4 κατηγορίες εγγραπτέων πράξεων (μεταγραφές, υποθήκες, προσημειώσεις και δικαστικές αποφάσεις, από τις οποίες υποστηρίζονται ήδη ψηφιακά από τον Ιούλιο του 2020 εκείνες που αφορούν δικηγόρους και από τον Οκτώβριο του 2020 για τους συμβολαιογράφους. Το 2020 υπεβλήθησαν 148.000 εγγραπτέες πράξεις για το 33% των δικαιωμάτω.

 

Μοίρασε το άρθρο!