Σημαντικές αλλαγές στον ΟΑΣΘ

Κατατέθηκε στη Βουλή αργά το απόγευμα από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η τροπολογία με τις αλλαγές του νόμου 4482 του 2017 – Τι προβλέπει

Τριετή παράταση στο ισχύον καθεστώς λειτουργίας του ΟΑΣΘ, κατάργηση της ΑΣΥΘ, δυνατότητα μίσθωσης μεταχειρισμένων λεωφορείων ηλικίας έως 15 ετών, διασφάλιση των θέσεων εργασίας των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, περιστολή αρμοδιοτήτων του ΟΣΕΘ, είναι μερικές από τις αλλαγές του νόμου 4482 του 2017 που επέρχονται με την τροπολογία την οποία κατέθεσε αργά το απόγευμα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στη Βουλή, σε νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης που αφορά τη διαμεσολάβηση σε εμπορικές και αστικές υποθέσεις.  

Μεταξύ άλλων η τροπολογία προβλέπει:

– Παράταση για μία τριετία, έως τις 31-12-2022, του σημερινού καθεστώτος εκκαθάρισης εν λειτουργία του ΟΑΣΘ, το οποίο με βάση τον ν.4482/2017 έληγε την προσεχή Τρίτη 3 Δεκεμβρίου.

– Κατάργηση της εταιρείας ΑΣΥΘ (Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης) στην οποία θα μεταβιβαζόταν το αργότερο ως τις 3 Δεκεμβρίου 2019 όλη η περιουσία, μαζί και το προσωπικό του ΟΑΣΘ.

– Κατάργηση μιας σειράς αρμοδιοτήτων του ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου) οι περισσότερες από τις οποίες σχετίζονται με την ΑΣΥΘ η οποία θα λειτουργούσε ως θυγατρική του ΟΣΕΘ.

– Διατηρείται η δυνατότητα ανάθεσης συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ ή και σε άλλους ιδιώτες, όπως προβλέπεται στο ν.4568/2018, άρθρ0 54, παρ.3 και 4.

– Διατηρείται η διασφάλιση των θέσεων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, καθώς στην τροπολογία επαναδιατυπώνεται ότι “επιτρέπεται η καταγγελία συμβάσεων, πλην των συμβάσεων εξηρτημένης εργασίας”.

– Αίρεται το καθεστώς οικονομικής ασφυξίας του ΟΑΣΘ καθώς με την τροπολογία αναστέλλεται ο συμψηφισμός απαιτήσεων του δημοσίου με απαιτήσεις από το δημόσιο που έχει ο ΟΑΣΘ. Η αναστολή αυτή ίσχυε και στο ν.4482, αλλά αφορούσε οφειλές του ΟΑΣΘ προς το Δημόσιο έως 25/7/2017 ενώ τώρα περιλαμβάνει και οφειλές έως τις 9/8/2019. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η αρμόδια Εφορία δεν θα μπορεί να κατάσχει τις επιδοτήσεις τις οποίες λαμβάνει ο ΟΑΣΘ από διάφορα υπουργεία, ενώ παράλληλα θα χορηγείται στον Οργανισμό φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, παρά το γεγονός ότι ο ΟΑΣΘ οφείλει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε Εφορία και ασφαλιστικά ταμεία.

– Επιτρέπεται στον ΟΑΣΘ να μισθώνει μεταχειρισμένα λεωφορεία τύπου Euro 4 και Euro 5, κατασκευής έτους 2005 ή μεταγενέστερα.

Η τροπολογία φέρει την υπογραφή τεσσάρων υπουργών, Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα, Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη, Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και Εργασίας Γιάννη Βρούτση.

 

Μοίρασε το άρθρο!