Οι χάρτες των επεκτάσεων του μετρό Θεσσαλονίκης σε Επτάλοφο – Ευκαρπία – Σταυρούπολη – Νεάπολη – Πολίχνη – Εύοσμο – Μενεμένη – Κορδελιό

Tην επέκταση του Mετρό Θεσσαλονίκης σε δυτικά και ανατολικά αποκάλυψε από το 11ο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση στην Κεντρική Μακεδονία ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα διαβούλευση με τους δημάρχους της Θεσσαλονίκης, η οποία θα κρατήσει περίπου έναν μήνα, ώστε μετά να προχωρήσουν οι πρόδρομες εργασίες για τους σταθμούς στις δυτικές συνοικίες και το αεροδρόμιο. Μάλιστα η σύνδεση με το αεροδρόμιο σε ένα κομμάτι θα είναι υπέργεια.

Ο υπουργός παρουσίασε την πρόταση για τους νέους σταθμούς της επέκτασης του μετρό στις δυτικές συνοικίες (τους βλέπετε στην απέναντι σελίδα) σχολιάζοντας πως «γενικότερα στις Δυτικές Συνοικίες υπήρχε ένας αποκλεισμός και πιστεύουμε ότι ο αποκλεισμός αυτός και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη για τις Δυτικές Συνοικίες ήτανε κάτι…  Είχαν πρόβλημα με τις δυτικές συνοικίες… Δεν ήθελαν ούτε μεταφορές ούτε καθαρό περιβάλλον. Δεν θέλανε πάρα πολλά πράγματα. Πιστεύω ότι όλοι έχουμε χρέος αυτό να το αντιστρέψουμε».

Ένα εκατομμύριο επιβάτες καθημερινά

«Υπολογίζουμε ότι η επέκταση στις δυτικές συνοικίες θα μεταφέρει σχεδόν ένα εκατομμύριο πολίτες καθημερινά. Άρα καταλαβαίνετε την αναγκαιότητα, την πνοή, την ανάσα που θα πάρει η πόλη. Και βέβαια, το επόμενο θα είναι η επέκταση προς το αεροδρόμιο, όπου ένα μέρος θα είναι υπέργειο» πρόσθεσε ο Χρ. Σπίρτζης.  Παρότρυνε μάλιστα την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ να εντάξει τους σταθμούς στις πρόδρομες εργασίες, σχολιάζοντας πως πρέπει να καλυφθούν τα νοσοκομεία.

«Εντός του 2018 ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες για τις επεκτάσεις του μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη, οι οποίες είναι οι αρχαιολογικές εργασίες και οι μετακινήσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας, προκειμένου να εξοικονομηθεί χρόνος και να απελευθερωθεί ο χώρος για να ξεκινήσουν οι εργασίες του κανονικού έργου. Για τον σκοπό αυτό υπάρχει ήδη εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ποσού των 30.000.000 ευρώ, η οποία προέκυψε από το εξαιρετικά σημαντικό γεγονός πως το 2017 απορροφήθηκαν από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ στα δύο έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης, της βασικής γραμμής και της επέκτασης της γραμμής προς Καλαμαριά, 200 εκατομμύρια ευρώ» σημείωσε ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Γ. Μυλόπουλος.

«Η επέκταση του μετρό στις δυτικές συνοικίες θα αποτελείται από δύο γραμμές, η πρώτη μήκους 4,4 χλμ., θα έχει 4 σταθμούς και συγκεκριμένα θα είναι οι Αμπελόκηποι, η Μενεμένη, ο Εύοσμος και το Κορδελιό και η δεύτερη μήκους 5χλμ. και θα έχει 5 σταθμούς, οι οποίοι θα είναι η Νεάπολη, η Παύλου Μελά, η Σταυρούπολη, η Πολίχνη και η Ευκαρπία, ενώ η γραμμή θα καταλήγει μέχρι το νοσοκομείο Παπαγεωργίου» συμπλήρωσε ενημερώνοντας πως η γραμμή θα είναι κυκλική, ώστε να ενώνονται μεταξύ τους και οι δήμοι.
«Παράλληλα, έχει δρομολογηθεί ακόμα μία επέκταση, αυτή της γραμμής προς το αεροδρόμιο “Μακεδονία”, που αυτή τη στιγμή μελετάται και εξετάζεται η πιθανότητα να είναι υπέργεια, μια «ελαφριά» λύση δηλαδή, προκειμένου να εξασφαλίσει μικρότερο κόστος και συντομότερη διάρκεια κατασκευής, αφού θα αποφευχθούν η διάνοιξη υπογείων σηράγγων, οι υπόγειοι σταθμοί και οι απαλλοτριώσεις» κατέληξε.

Η πρόοδος του έργου

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Γ. Μυλόπουλο, σήμερα η βασική γραμμή (από Ν.Σ. Σταθμό έως Νέα Ελβετία), η οποία έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σταθμούς και θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες καθημερινά, κατασκευάζεται με ταχείς ρυθμούς.

Συγκεκριμένα έχουν ήδη ολοκληρωθεί:
-το 100% των δίδυμων σηράγγων
-το 95% των αρχαιολογικών εργασιών
-το 84% των έργων πολιτικού μηχανικού
-το 46% των αρχιτεκτονικών εργασιών και
– το 7% των έργων Η/Μ

Την ίδια ώρα, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και η επέκταση της γραμμής προς Καλαμαριά, η οποία ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2013 και συνεχίζει να εκτελείται με εξαιρετικά ικανοποιητικούς ρυθμούς. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε λειτουργία και τα δύο TBM, διανοίγοντας τις δίδυμες σήραγγες της γραμμής. Το συνολικά εκτελεσθέν ποσοστό της επέκτασης της γραμμής προς Καλαμαριά ανέρχεται σήμερα σε ποσοστό 50%.

Το χρονοδιάγραμμα

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, στα τέλη του 2018 σήραγγες και σταθμοί θα έχουν ολοκληρωθεί και στην Καλαμαριά. Στο τέλος του 2018 θα ξεκινήσει η προμήθεια των συρμών που θα εγκατασταθούν στο αμαξοστάσιο, το οποίο επίσης στον ίδιο χρόνο θα έχει ολοκληρωθεί.

Σήμερα το αμαξοστάσιο, ένα τεράστιο σύμπλεγμα κτιρίων με δομημένη επιφάνεια 80.000 τετραγωνικών μέτρων που αποτελείται από μικτές κατασκευές σίδερου και τσιμέντου και έχει ανεγερθεί σε μία έκταση 50.000 τετραγωνικών μέτρων, έχει ολοκληρωθεί κατασκευαστικά κατά σχεδόν 95%.

Οι συρμοί του μετρό της Θεσσαλονίκης θα αποτελούνται από νέας τεχνολογίας, υπερσύγχρονα βαγόνια, τα οποία θα είναι αυτόματα, δηλαδή δεν θα έχουν μηχανοδηγό (driverless), αλλά θα ελέγχονται ηλεκτρονικά από απόσταση από το κέντρο λειτουργίας τους που θα βρίσκεται στο αμαξοστάσιο. Θα κινούνται σε μονή σήραγγα ανά κατεύθυνση και στις αποβάθρες των σταθμών θα υπάρχουν θύρες οι οποίες θα ανοιγοκλείνουν ταυτόχρονα με τις πόρτες των βαγονιών.
Το 2019 θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των σταθμών και η προμήθεια και εγκατάσταση του εξοπλισμού και του τροχαίου υλικού και θα ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές λειτουργίες των συρμών που θα κρατήσουν περίπου έναν χρόνο.

Το 2020 Σιντριβάνι-Ν. Ελβετία

Σύμφωνα με το αυστηρό χρονοδιάγραμμα της Αττικό Μετρό Α.Ε., τον Νοέμβριο του 2020 θα παραδοθεί σε εμπορική λειτουργία το 75% της βασικής γραμμής, το τμήμα δηλαδή της βασικής γραμμής από τη Ν. Ελβετία μέχρι το Σιντριβάνι και αρχές του 2021 θα παραδοθεί και η επέκταση προς Καλαμαριά, ενώνοντας τη Μίκρα με το Σιντριβάνι, ώστε να συνδεθεί με μέσον σταθερής τροχιάς η Ανατολική Θεσσαλονίκη με το κέντρο της πόλης.

«Τέλος, εντός των δύο επόμενων ετών, με την ολοκλήρωση των δύο ταλαιπωρημένων αλλά και καινοτόμων σταθμών της Βενιζέλου και της Αγίας Σοφίας θα παραδοθεί και η υπόλοιπη γραμμή» συμπλήρωσε ο κ. Μυλόπουλος.

 

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΣΤΑ ΔΥΤΙΚΑ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΥΡΜΑΤΣΗΣ || sirmatsis@gmail.com

Από το φύλλο της THESSNEWS

Μοίρασε το άρθρο!