Θεσσαλονίκη: Χάνουν πελατεία τα ταξί – Μειωμένη έως και 40% η κίνηση

Ελπίδες για οικονομική «ανάσα» από τα 9θέσια ταξί

Πεσμένη πελατεία και αυξημένα έξοδα συντήρησης βλέπουν οι ταξιτζήδες στη Θεσσαλονίκη. Η κατάσταση βαίνει ολοένα και χειρότερα για τους επαγγελματίες του κλάδου.

Της Λεμονιάς Βασβάνη

Όπως δήλωσε στον «ΤyposThes» ο Πρόεδρος Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί “Ο Ερμής” κ. Κλήμης Λεοντιάδης: «Αυτή την στιγμή η επιβατική κίνηση στα ταξί  είναι 30-40% μικρότερη σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Με την άνοδο του κόστους διαβίωσης, τις αυξήσεις σε βασικές πρώτες ύλες και στο ενεργειακό κόστος ο κόσμος δεν κατεβαίνει στην Αγορά, και συνεπώς δεν θα μπει σε ταξί. Συνήθως η κίνηση είναι μειωμένη τους πρώτους μήνες μετά τις γιορτές όμως πλέον έχουμε φτάσει στην άνοιξη και η μειωμένη κίνηση συνεχίζει να υπάρχει. Αυτό συμβαίνει ενώ το κόστος συντήρησης των οχημάτων μας έχει αυξηθεί κατά 30%. Το πετρέλαιο είναι στα 1,85-1,90 ευρώ, τα ελαστικά και τα λάδια έχουν αυξηθεί. Όλα τα ανταλλακτικά επίσης».

Με αυτά τα δεδομένα υπάρχουν πολλοί ταξιτζήδες που προβληματίζονται για το μέλλον τους και αρκετοί που έχουν αποφασίσει μέχρι και να παραδώσουν κλειδιά και να αλλάξουν επάγγελμα.

Τα ηλεκτρικά ταξί που φαίνεται να είναι ένα φιλόδοξο πλάνο της πολιτείας δεν έχουν μπει στους δρόμους και απ΄ ό,τι φαίνεται θα αργήσουν. «Δεν μπορούμε να μιλάμε για ηλεκτροκίνηση την στιγμή που τα ηλεκτρικά οχήματα κοστίζουν 60.000 ευρώ, δεν υπάρχουν συνεργεία που να ξέρουν πώς να φτιάξουν προβλήματα σε τέτοια οχήματα, ούτε και σταθμοί φόρτισης», ανέφερε ο κ. Λεοντιάδης.

Ο ίδιος ωστόσο σχολίασε πως οικονομική ανακούφιση μπορεί να φέρει η μετατροπή των ταξί σε 9θέσια. «Η αλλαγή των οχημάτων μας σε οχήματα που θα μπορούν να μεταφέρουν έως και 9 άτομα θα μας δώσει μεγάλη βοήθεια ειδικά στην τουριστική περίοδο. Ευελπιστούμε η πολιτεία να εισακούσει το σχετικό μας αίτημα στο πολυνομοσχέδιο που κατατίθεται», σημείωσε.

Μοίρασε το άρθρο!