Θεσσαλονίκη: Η αγορά πρέπει να ανοίξει άμεσα-Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν εξαντληθεί

«Κόκκινο» έχει χτυπήσει η αγωνία των μικρομεσαίων επιχειρηματιών και εμπόρων της Θεσσαλονίκης οι οποίοι προσπαθούν να επιβιώσουν από το δεύτερο –μέσα σε ένα χρόνο- lockdown.

Την αβεβαιότητα που τους διακατέχει και τον έντονο προβληματισμό τους για την επόμενη μέρα καταγράφει η διοίκηση του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Θεσσαλονίκης (ΣΕΘ)- «Νέοι Ορίζοντες» στην επικοινωνία που έχει καθημερινά με τα μέλη του. Αίτημα όλων είναι η επιστροφή της αγοράς στην κανονικότητα, ενώ δεν κρύβουν την έκπληξή τους για την πρόσφατη απόφαση για παράταση του lockdown, παρότι είχαν καλλιεργηθεί προσδοκίες περί του αντιθέτου.

 «Η υγεία είναι πράγματι το ύψιστο αγαθό. Ωστόσο, όταν βλέπουμε εικόνες συνωστισμού σε παραλίες και πλατείες που κάνουν τον γύρο των διεθνών μέσων ενημέρωσης, δεν μπορούμε να κατανοήσουμε για ποιον λόγο το λιανεμπόριο παραμένει με κατεβασμένα τα ‘’ρολά’’. Η αγορά πρέπει να ανοίξει έστω και με τη μέθοδο του click in shop, δηλαδή με την ‘’παράδοση εντός καταστήματος’’ κατόπιν ραντεβού». Αυτό επισημαίνει ο πρόεδρος του ΣΕΘ- «Νέοι Ορίζοντες», Ιωάννης (Στάθης) Φωτιάδης με αφορμή τον άτυπο δημόσιο διάλογο που είναι σε εξέλιξη τα τελευταία 24ωρα για τον τρόπο επαναλειτουργίας της αγοράς. Παράλληλα επισημαίνει πως οι επιχειρηματίες έχουν αποδείξει με τη συμπεριφορά τους μετά την άρση του πρώτου lockdown ότι τηρούν όλα τα μέτρα προστασίας, ενώ στην παρούσα φάση είναι διατεθειμένοι να λειτουργήσουν με ακόμη αυστηρότερα μέτρα όσον αφορά στον επιτρεπόμενο αριθμό των πελατών που θα εισέρχονται στο κατάστημα.

«Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν εξαντληθεί και έχουν οδηγηθεί σε οικονομικό αδιέξοδο. Για τη συντριπτική πλειοψηφία τους ο εορταστικός τζίρος χάθηκε, καθώς το click away βοήθησε λίγους και κυρίως τους ‘’μεγάλους’’. Και τώρα κινδυνεύουν να χάσουν και τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο η οποία άρχισε τη Δευτέρα μόνο για ηλεκτρονικές πωλήσεις. Περιθώρια δεν υπάρχουν. Η αγορά πρέπει να ανοίξει άμεσα και με μέτρα. Και ως η πλέον πρόσφορη μέθοδος είναι αυτή του click in shop», σημειώνει ο κ. Φωτιάδης υπογραμμίζοντας ωστόσο πως οι όποιες αποφάσεις πρέπει να ληφθούν εντός των επόμενων ωρών. Παράλληλα, τονίζει ότι η αγορά δεν πρέπει να αιφνιδιάζεται και πως η εναλλαγή μεταξύ επιβολής μέτρων και χαλάρωσης (lockdown-«ακορντεόν») έχει κουράσει τον επιχειρηματικό κόσμο και τους καταναλωτές.

 Λύγισε η… ραχοκοκαλιά

«Οι αρμόδιοι πρέπει να καταλάβουν, πως η ‘’ραχοκοκαλιά’’ της οικονομίας –όπως θέλουν να αποκαλούν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις-έχει πλέον λυγίσει, ενώ την ίδια ώρα οι ισχυροί του λιανεμπορίου συγκεντρώνουν ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι της ‘’πίτας’’ μέσω των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Οι μικροί έμποροι, οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες και οι ελεύθεροι επαγγελματίες αντιμετωπίζουν πλέον σοβαρά προβλήματα επιβίωσης, καθώς τα μέτρα στήριξης που έχουν ληφθεί μέχρι σήμερα, δεν επαρκούν για να τις κρατήσουν ζωντανές», προσθέτει ο κ. Φωτιάδης.

Μοίρασε το άρθρο!