ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Συνέντευξη του Γ.Αρβανιτίδη στο ειδησεογραφικό site “The Socialist”

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, Γιώργος Αρβανιτίδης, παραχώρησε συνέντευξη στον Αρχισυντάκτη του “The Socialist”, Άγγελο Γαβρή. Τοποθετήθηκε για όλα τα ζητήματα της επικαιρότητας ασκώντας κριτική στην κυβέρνηση Μητσοτάκη και υπενθυμίζοντας τόσο τις θέσεις όσο και τις δράσεις του ΠΑΣΟΚ και του Κινήματος Αλλαγής για ζητήματα όπως η προστασία της 1ης κατοικίας, η υφαλοκρηπίδα και η ΑΟΖ.

Συγκεκριμένα, ο Κος Αρβανιτίδης σχολίασε για το ζήτημα της έξαρσης των κρουσμάτων κορονοϊού πως “Η πανδημία δεν κάνει διακοπές” ενώ για τα Ελληνοτουρκικά, στάθηκε στην άρνηση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να διεξαχθεί συμβούλιο πολιτικών αρχηγών υπό την ΠτΔ με στόχο την χάραξη κοινής εθνικής γραμμής- πάγια θέση του ΚΙΝΑΛ από την αρχή της κρίσης στα εθνικά.

Σχετικά με την “Εκθεση Πισσαρίδη” σχολίασε πως “Απο Σοφούς είμαστε πλήρεις στην Ελλάδα, από εφαρμογές των εκθέσεων υστερούμε” ενώ αναφορικά με την προστασία της 1ης κατοικίας δήλωσε: “Η μοναδική πραγματική προστασία της 1ης κατοικίας, τα 10 αυτά δύσκολα χρόνια της κρίσης, ήταν ο νόμος του ΠΑΣΟΚ 3869/2010 που συγκράτησε τους πλειστηριασμούς και την υπερχρέωση των νοικοκυριών.”

Τέλος, για την “πράσινη ανάπτυξη” και το περιβαλλοντικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης Μητσοτάκη είπε: “Θέλω να θυμίσω ότι το όραμα της «πράσινης ανάπτυξης» το έχουμε βάλει ως ΠΑΣΟΚ στην δημόσια ατζέντα από το 2009 και δυστυχώς τότε λοιδορηθήκαμε.”

Αναλυτικά η Συνέντευξη του Κου Αρβανιτίδη στο “The Socialist”:

-Κύριε Αρβανιτίδη, σας καλωσορίζουμε στο The Socialist. Είναι πολλά τα ζητήματα που απασχολούν την επικαιρότητα μα αυτή τη στιγμή πιο μείζον θέμα είναι αυτό του κορονοϊού. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε μέτρα πρόληψης και την επόμενη μέρα αύξησε την πληρότητα των επιβατικών πλοίων, πιστεύετε πως το 2ο κύμα της πανδημίας μπορεί να αντιμετωπιστεί όπως το 1ο; 

Σας ευχαριστώ πολύ για τη ευκαιρία που μου δίνετε να συνομιλήσουμε. Εύχομαι καλή επιτυχία στην προσπάθεια ενημέρωσης που κάνετε, σε δύσκολους καιρούς για τα ΜΜΕ, και πρέπει να σημειώσω ότι ήδη έχετε καθιερωθεί ως ένα αξιόλογο μέσο πληροφόρησης για πολύ κόσμο.
Είναι αλήθεια ότι ο κορωνοϊός δεν πήγε διακοπές. Υπάρχει ο κίνδυνος ό,τι κερδήθηκε στην αρχή του πρώτου κύματος, σε υγειονομικό επίπεδο, από όλη την ελληνική κοινωνία, να χαθεί τόσο σε υγειονομικό όσο και στο οικονομικό τώρα με το δεύτερο κύμα.
Δεν είμαι ειδικός αλλά σίγουρα η πρώτη φάση, μέσα σε συνθήκες καραντίνας, δεν είναι ίδια με αυτή τώρα που όλα είναι ανοικτά. Η κυβέρνηση κάνει βήματα μπρος – πίσω και έστειλε αντιφατικά μηνύματα όταν άρχισε να ανοίγει η οικονομική δραστηριότητα. Το στοίχημα του τουρισμού φαίνεται να χάνεται. Είναι ωστόσο βασικό η υγειονομική ασφάλεια της χώρας, αν αυτή χαθεί ουσιαστικά θα χαθεί και κάθε ελπίδα οικονομικής ανάκαμψης.

– Η Ευρωπαϊκή συμφωνία για το ταμείο ανάκαμψης επαναφέρει στο οικονομικο-πολιτικό λεξιλόγιο την φράση “πράσινη ανάπτυξη”. Αρχικά ποιά είναι η γνώμη σας για την εν λόγω συμφωνία και εν συνεχεία, με ποιον τρόπο μπορεί να επιτευχθεί η πράσινη ανάπτυξη σε μια χώρα που το πρόσφατο “περιβαλλοντολογικό” νομοσχέδιο θυμίζει άλλες εποχές; 

Θέλω να θυμίσω ότι το όραμα της «πράσινης ανάπτυξης» το έχουμε βάλει ως ΠΑΣΟΚ στην δημόσια ατζέντα από το 2009 και δυστυχώς τότε λοιδορηθήκαμε.
Τώρα, καθίσταται βασική στόχευση της Ε.Ε. σε μια εποχή που ανοίγεται μπροστά μας, η οποία πέρα από τις προκλήσεις της Κλιματικής Αλλαγής έρχονται να προστεθούν και οι προκλήσεις της πανδημίας που επηρεάζουν κάθε κοινωνική και οικονομική δραστηριότητα. H Ευρωπαϊκή Ένωση άλλωστε έχει δεσμευτεί να καταστεί η 1η κλιματικά ουδέτερη, μηδενικών εκπομπών, ήπειρος του κόσμου, μέχρι το 2050, ενώ τόσο μέσα από την Πράσινη Συμφωνία (Green Deal) όσο και μέσα από τις προτάσεις χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης που αποφάσισε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, ο πράσινος, ψηφιακός μετασχηματισμός της ευρωπαϊκής οικονομίας έχει μπει στην κορυφή της ατζέντας. Είναι θετική η αποτίμηση των αποφάσεων της Ε.Ε. και οι κατευθύνσεις που δίνονται για την ανάκαμψη των ευρωπαϊκών κοινωνιών και οικονομιών. Βέβαια οφείλω να σημειώσω ότι τα ποσά για παράδειγμα που θα κατευθυνθούν στις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και Μεγαλόπολης για την ενεργειακή μετάβαση και την απεξάρτηση από τον λιγνίτη είναι σημαντικά μειωμένα από αυτά που είχαν προταθεί και η χώρα μας χάνει περίπου 1 δις από το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης που ήταν ο μεγάλος χαμένος των πολυήμερων διαπραγματεύσεων στις Βρυξέλλες. Αυτό σημαίνει ότι θα δυσκολευτούμε περισσότερο και δυστυχώς η κυβέρνηση δεν έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να εξασφαλίσει κάποιο bonus για την απόφασή της να επισπεύσει την απόσυρση των λιγνιτικών μονάδων για το 2023, ενώ ακόμα περιμένουμε τα master plan για τις περιοχές αυτές.
Στον ένα χρόνο διακυβέρνησης της χώρας από την ΝΔ το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος εμφανίζει μια φιλοσοφία που χαρακτηρίζεται από συγκεντρωτισμό, συντήρηση και εύνοια των λίγων μεγάλων και ισχυρών.
Η ΝΔ υποστηρίζει ότι πρωτοπορεί σε περιβαλλοντικές πολιτικές, αλλά στην ουσία ασκεί μια βαθιά συντηρητική πολιτική. Δείχνει να υιοθετεί μια «πράσινη ατζέντα» ή τους τίτλους και φράσεις των προτάσεών μας αλλά δεν υιοθετεί το περιεχόμενό τους. Αντιμετωπίζει τα ζητήματα ΑΠΕ αποσπασματικά και καθυστερεί το Χωροταξικό που είναι σημείο κλειδί για την ανάπτυξή τους. Δεν αντιμετωπίζει την ενεργειακή φτώχεια και δεν προωθεί την Ενεργειακή Δημοκρατία. Η Κυβέρνηση αντί να επιλέξει να κάνει Πράσινη Μετάβαση με κοινωνικές πρόνοιες και ρήτρες βιωσιμότητας, που είναι το ζητούμενο της εποχής των κρίσεων, επιλέγει να κάνει business με λίγους. Σε όλα αυτά εμείς στο Κίνημα Αλλαγής απαντάμε ότι η Ελλάδα χρειάζεται μια ΠΡΑΣΙΝΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ και ζητάμε η Βουλή να αναλάβει θεσμικά αναβαθμισμένο ρόλο και ουσιαστικό λόγο στο συντονισμό των προτάσεων και των κατευθύνσεων της Πράσινης Συμφωνίας. Σε κάθε περίπτωση το κεντρικό ζητούμενο είναι να υπάρξει ένα εθνικό σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης όπου τα χρήματα να «πιάσουν τόπο», να αξιοποιηθούν σωστά οι άμεσες χρηματοδοτήσεις αλλά και τα δάνεια σε τομείς και επενδύσεις που να φέρουν μια αειφόρο ανάπτυξη στην χώρα. Είναι η τελευταία εθνική ευκαιρία για να κερδίσουμε το στοίχημα της βιωσιμότητας μας ως ευημερούσα κοινωνία.

– Με ελλείμματα όπως αυτό του πρώτου 6μηνου του 2020, φαίνεται, δυστυχώς, ότι οδεύουμε σε μια νέα περίοδο οικονομικής κρίσης. Πιστεύετε πως μια ‘επιτροπή Πισσαρίδη’ μπορεί να αποτρέψει εν μέρει, ένα χειρότερο σενάριο για την χώρα μας; 

Στην χώρα μας δεν έχουμε πρόβλημα από «σοφούς» και από πορίσματα επιτροπών, έχουμε πρόβλημα αποτελεσματικής εφαρμογής ολοκληρωμένων και συνεκτικών πολιτικών.
Είχαμε και στο παρελθόν κάθε είδους τεχνοκρατικές εκθέσεις και επιτροπές που συνέταξαν προτάσεις αλλά από εκεί και πέρα υπήρχε έλλειψη πολιτικής βούλησης για να προχωρήσουν πράγματα αλλά και μια δημόσια διοίκηση και οι μηχανισμοί της που δεν ανταποκρίθηκαν (όταν υπήρχε η βούληση). Η ύφεση θα είναι πρωτοφανής και θα αργήσουμε ακόμα να αποτιμήσουμε με ακρίβεια την συνολική ζημία που θα έχει επιφέρει. Για αυτούς του λόγους πρέπει να υπάρξει η μέγιστη δυνατή στήριξης στις πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των πόρων όπως προανέφερα.

– Οι δανειολήπτες και η 1η κατοικία βρίσκονται “στον αέρα” με απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη, το Κίνημα Αλλαγής έχει αντιδράσει έντονα σε αυτό και έχει προαναγγείλει πρωτοβουλίες, τί είδους κινήσεις να περιμένουμε από το Κίνημα Αλλαγής; 

Η μοναδική πραγματική προστασία της 1ης κατοικίας, τα 10 αυτά δύσκολα χρόνια της κρίσης, ήταν ο νόμος του ΠΑΣΟΚ 3869/2010 που συγκράτησε τους πλειστηριασμούς και την υπερχρέωση των νοικοκυριών.
Τώρα, η 1η κατοικία μένει απροστάτευτη με ευθύνες τόσο της προηγούμενης κυβέρνησης όσο και τη τωρινής της ΝΔ. Προτείναμε τη σύσταση διακομματικής επιτροπής για την προστασία της πρώτης κατοικίας που δέχτηκαν όλα τα κόμματα εκτός της ΝΔ. Έχουμε δε καταθέσει τέσσερις φορές συγκεκριμένη τροπολογία για την προστασία της 1ης κατοικίας με αναπροσαρμογή των ορίων του νόμου ώστε να καλύπτονται ευρύτερα κοινωνικά στρώματα και να αξιοποιείται η συνεισφορά του Δημοσίου για τη βελτίωση της ικανότητας αποπληρωμής του οφειλέτη, αλλά και την ικανοποίηση των πιστωτών που δεν έχει γίνει όμως αποδεκτή. Αυτή η στάση φανερώνει και την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήσει ανεξέλεγκτο το τοπίο των πλειστηριασμών από Σεπτέμβριο.

-Πρόσφατα ήρθαν στο φώς της δημοσιότητας τα περί “μυστικής διπλωματίας” της κυβέρνησης Μητσοτάκη με την Τούρκικη πλευρά. Ξανά τίθεται θέμα υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ στο Αιγαίο, ένα ζήτημα που το ΠΑΣΟΚ ανέδειξε αλλά έμεινε στα “ράφια” της διπλωματίας πολλά χρόνια, τι έχετε να πείτε για τις τουρκικές προκλήσεις, είναι η Χάγη μονόδρομος;

Μονόδρομος είναι η υπεράσπιση της κυριαρχίας αλλά και των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων σε κάθε σημείο της ελληνικής επικράτειας αλλά και η διασφάλιση της ειρήνης και της σταθερότητας στην περιοχή μας μέσα από τις κατάλληλες συμμαχίες αλλά και την άριστη προετοιμασία των ενόπλων δυνάμεων. Η Τουρκία φαίνεται να έχει κάνει μια στρατηγική επιλογή για κλιμάκωση των προκλήσεων της αυτή την περίοδο και η όποια αναδίπλωση ή περιστασιακή αλλαγή της στάσης της δεν θα πρέπει να μας αποπροσανατολίζει. Για αυτό χρειάζεται χάραξη ενιαίας εθνικής γραμμής που να αντιμετωπίζει κάθε πρόκληση και να είναι γνωστή τόσο στους συμμάχους μας όσο και στην γειτονική Τουρκία.
Το Κίνημα Αλλαγής έχει ζητήσει πρώτο εδώ και μήνες τη σύγκληση του Συμβουλίου των πολιτικών αρχηγών υπό την πρόεδρο της Δημοκρατίας για να εκπέμψουμε ένα σαφές μήνυμα παντού.
Το διεθνές δίκαιο και το δίκαιο της θάλασσας υποδεικνύει δικαιώματα, υποχρεώσεις και ειρηνικούς τρόπους επίλυσης των διαφορών. Η Ελλάδα διαχρονικά τόνιζε ότι είμαστε υπέρ της ειρηνικής επίλυσης μιας και μόνο διαφοράς που έχουμε με την Τουρκία, επί τη βάση των αρχών και των κανόνων του διεθνούς και θαλασσίου δικαίου. Και αυτή είναι η χάραξη ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας. Αυτή η ειρηνική επίλυση εννοείται ότι προϋποθέτει διαπραγματεύσεις και πιθανή κατάληξη σε κάποιο διεθνές δικαστήριο, αλλά δεν μπορεί να γίνει υπό την απειλή τουρκικών κανονιοφόρων στο Αιγαίο ή στο Καστελλόριζο ή μέσω μυστικών διαπραγματεύσεων αμφιβόλου αποτελεσματικότητας, χρησιμότητας και σκοπιμότητας για το timing που αυτές λαμβάνουν χώρα, όπως αυτή στο Βερολίνο πριν την σύνοδο κορυφής. Η Ελλάδα χρειάζεται πλέον πιο ενεργητική εξωτερική πολιτική ώστε να βρίσκεται αυτή ένα βήμα πιο μπροστά και όχι απλά να τρέχουμε πίσω από κάθε ενέργεια της Τουρκίας, είτε αυτό είναι η έκδοση μιας NAVTEX, είτε μια άκρως επιθετική κίνηση όπως το παράνομο Τουρκολυβικό Μνημόνιο. Πρέπει να ορίσουμε ένα άλλο πλαίσιο ευρωτουρκικών σχέσεων και σε αυτό να εντάξουμε την διευθέτηση και των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Η Ευρώπη πρέπει να κατανοήσει ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο αυτός ο αναθεωρητισμός της Τουρκίας του Ερντογάν.

Μοίρασε το άρθρο!