Ψηφιακός φάκελος ακινήτων
Μετά τις πρώτες παρεμβάσεις που έκανε το υπουργείο στο φλέγον πρόβλημα των Κτηματολογικών Γραφείων, με την καθιέρωση του συστήματος ηλεκτρονικής έκδοσης αριθμού προτεραιότητας για εξυπηρέτηση κατ’ αρχάς στο γραφείο των Αθηνών, φαίνεται ότι στις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας είναι να γίνει αρκετή δουλειά σε ό,τι αφορά την ψηφιοποίηση των πράξεων για τα ακίνητα.
Μέχρι την πλήρη ψηφιοποίηση της κτηματολογικής διαδικασίας που θα πάρει ακόμα χρόνο, το υπουργείο δρομολογεί σε πρώτη φάση την ψηφιοποίηση του τεράστιου αρχείου των υποθηκοφυλακείων της χώρας, διαδικασία που αναμένεται να κρατήσει περίπου 2 χρόνια, ως τις αρχές φθινοπώρου του 2025.
Παράλληλα, ένα ακόμα ζήτημα που αποτελεί άμεση προτεραιότητα για το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι ο ψηφιακός φάκελος ακινήτων. Μια πλατφόρμα μέσω του gov.gr δηλαδή, μέσω της οποίας οι συμβολαιογράφοι, μετά από εξουσιοδότηση του αγοραστή και του πωλητή, θα αντλούν ηλεκτρονικά όλα τα απαραίτητα έγγραφα και δικαιολογητικά για τη μεταβίβαση και στη συνέχεια οι υποθέσεις θα περαιώνονται ταχύτερα και με μικρότερα γραφειοκρατικά κωλύματα.