Υπουργείο Παιδείας: Επιτρέπονται οι εξετάσεις με self test και μέτρα προστασίας

Η αρχή της επιστροφής στην κανονικότητα και τη δια ζώσης λειτουργία της εκπαίδευσης θα γίνει με τη διενέργεια εξετάσεων, οι οποίες είχαν «παγώσει» για μήνες, όπως αυτές της Γλωσσομάθειας και Πιστοποίησης Δεξιοτήτων Την επιστροφή προς την κανονικότητα και τη δια ζώσης λειτουργία της εκπαίδευσης, προανήγγειλε το υπουργείο Παιδείας, επιτρέποντας σιγά-σιγά τη διενέργεια εξετάσεων, που είχαν «παγώσει», όπως αυτές της Γλωσσομάθειας, πιστοποίησης Δεξιοτήτων, πάντα όμως με την προϋπόθεση της βεβαίωσης αρνητικού self test.

1. Επιτρέπεται η διεξαγωγή κάθε είδους εξετάσεων, όπως γλωσσομάθειας, πιστοποίησης δεξιοτήτων κ.ά., τηρουμένων των μέτρων προστασίας και πρόληψης όπως η υποχρεωτική χρήση μάσκας από τους μαθητές και εκπαιδευτικούς στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, ο συχνός καθαρισμός των χεριών με χρήση νερού και σαπουνιού ή με αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα, ο καθαρισμός αιθουσών, επιφανειών και εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση, η εξασφάλιση επαρκούς φυσικού αερισμού των αιθουσών. Η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1558/17-4-2021) ορίζει ότι η είσοδος στο εξεταστικό κέντρο επιτρέπεται μόνο με την επίδειξη χειρόγραφης βεβαίωσης αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self test), που πραγματοποιείται έως και 24 ώρες πριν από την εξέταση ή άλλου τύπου διαγνωστικού ελέγχου (rapid test ή PCR test) που πραγματοποιείται έως και 72 ώρες πριν την εξέταση, η οποία υπογράφεται από τον εξεταζόμενο ή τον γονέα/κηδεμόνα του εάν πρόκειται για ανήλικο. Η δαπάνη για τον αυτοδιαγνωστικό ή τον διαγνωστικό έλεγχο βαρύνει τον εξεταζόμενο.

2. Οδηγίες αναφορικά με τον προγραμματισμό της εκπαιδευτικής λειτουργίας και τη διαχείριση της ύλης διαρκούσης της πανδημίας (Covid-19) εστάλησαν από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στα σχολεία όλης της χώρας. Ειδικότερα, σε συνέχεια αναλυτικών οδηγιών που έχουν ήδη σταλεί για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, εστάλησαν αναλυτικές οδηγίες σχετικά με τα κεντρικά σημεία της ύλης μαθημάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα οποία είναι απαραίτητα για την ορθολογική διαχείριση της ύλης των τάξεων αυτών κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά καθώς και την επόμενη. Περαιτέρω, οι σχολικές μονάδες όλης της χώρας έλαβαν προτάσεις για την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των μαθητών/μαθητριών στις παρούσες συνθήκες κατά την επιστροφή στη διά ζώσης διδασκαλία, που εκπονήθηκαν από επιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, οδηγίες για τη διαπίστωση του βαθμού αφομοίωσης της ύλης από την πλευρά των μαθητών/μαθητριών, καθώς και προτάσεις και κατευθύνσεις για την εκπαιδευτική λειτουργία.

Μοίρασε το άρθρο!