Στο «κόκκινο» τα μέσα μεταφοράς, στον «κάλαθο» οι εξαγγελίες

Aδυναμία πύκνωσης των δρομολογίων εξαιτίας έλλειψης προσωπικού στις σταθερές συγκοινωνίες της Αττικής, είναι ο κοινός παρονομαστής της διοίκησης της Στα.Συ και των εργαζομένων. Αυτό είναι γεγονός. Μόνο που η διοίκηση, κι άρα το υπουργείο Μεταφορών έχουν την ευθύνη, μιας και έχουν αργήσει χαρακτηριστικά στην εκτέλεση των απαραίτητων προσλήψεων, κι ενώ βρισκόμαστε σε κατάσταση πανδημίας, όπου ο συνωστισμός πρέπει να αποφεύγεται στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό. Από τη μεριά τους οι εργαζόμενοι τονίζουν την αναγκαιότητα των προσλήψεων ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο και συμμετέχουν στην μεγάλη κινητοποίηση του δημόσιου τομέα, αύριο Πέμπτη 15 Οκτωβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΑΠΠΑΣ

Στις 3 Σεπτεμβρίου ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής είχε εξαγγείλει την πρόσληψη με διαδικασίες εξπρές 680 ατόμων στα μέσα μεταφοράς Συγκεκριμένα για το μετρό είχε πει πως “στη γραμμή 2 και 3 πολύ σύντομα θα δείτε ότι οι χρονοαποστάσεις σε σχέση με πέρυσι θα πέσουν δηλαδή θα πάμε στα 4 λεπτά στις ώρες αιχμής”. Στα μέσα Οκτωβρίου, αυτό έχει επιτευχθεί μόνο στη γραμμή 3, όπως φαίνεται στο παρακάτω διάγραμμα από την ιστοσελίδα της Στα.Συ. Για τη γραμμή 1, τον παλιό ΗΣΑΠ, όπου παρατηρείται έντονος συνωστισμός κι έχει ούτως ή άλλως τα πιο αραιά δρομολόγια, ούτε κουβέντα.

 
 

. “Είμαστε στο maximum των δυνατοτήτων μας με το υφιστάμενο προσωπικό και τον υφιστάμενο αριθμό διαθέσιμων συρμών. Το υπουργείο έχει εξαγγείλει την πρόσληψη 550 ατόμων, 200 εκ των οποίων θα έρθουν σε εμάς στις Σταθερές Συγκοινωνίες. Ωστόσο για τις προσλήψεις είναι αρμόδιος ο ΑΣΕΠ. Αν οι προσλήψεις γίνουν μέσα στον Οκτώβριο, εμείς στη συνέχεια χρειαζόμαστε 1 με 1μιση μήνα για την εκπαίδευση των νέων συναδέλφων”, ήταν η απάντηση που λάβαμε. Είναι σαφές ότι πολύ δύσκολα οι νέοι υπάλληλοι θα πιάσουν δουλειά πριν το νέο έτος, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για την πυκνότητα των δρομολογίων και την εξάπλωση του ιού κατά την παραμονή των επιβατών σε αποβάθρες και συρμούς.

Γιατί όμως δεν έχουν γίνει νωρίτερα προσλήψεις; Ήταν Δεκέμβριος του 2019, όταν οι εργαζόμενοι της Στα.Συ, είχαν ανακοινώσει δημόσια ότι υπήρχαν «δραματικές ελλείψεις σε προσωπικό». Στη συνέχεια ξέσπασε η πανδημία, οι πολίτες κλήθηκαν να κρατούν αποστάσεις. Όμως προσλήψεις στις σταθερές συγκοινωνίες της Αττικής δεν έγιναν. Ο κατ’ οίκον περιορισμός της περασμένης άνοιξης και η περίοδος του καλοκαιριού που ακολούθησε αποδείχτηκαν μικρό χρονικό διάστημα για την κυβέρνηση, που τελικά ανακοίνωσε προσλήψεις στις αρχές Σεπτέμβρη, προσλήψεις που στα μέσα Οκτώβρη ακόμα δεν έχουν γίνει.

Σε αυτό το περιβάλλον, οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες συμμετέχουν στην κινητοποίηση της Πέμπτης με 3ωρη στάση εργασίας (από τις 2 μετά το μεσημέρι ως τις 5 το απόγευμα), ζητώντας:

  • Να αγοραστούν ανταλλακτικά, υλικά και αναλώσιμα προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, με πυκνότερα δρομολόγια στο άμεσο μέλλον, που θα αποτρέπουν τον συνωστισμό στις αποβάθρες.
  • Να επισπευσθούν οι διαδικασίες για την πραγματοποίηση των προσλήψεων, που έχουν εξαγγελθεί, και να γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για την κάλυψη του συνόλου των υπαρχόντων κενών αποκλειστικά με μόνιμο και τακτικό προσωπικό.
  • Να γίνονται, με μέριμνα της εταιρείας, τεστ για τον COVID-19 σε όλους τους εργαζόμενους, όπου και όταν υπάρχει ανάγκη.

Μοίρασε το άρθρο!