Οι τελευταίες στιγμές της μοιραίας πτήσης της Lion Air, από το εσωτερικό της καμπίνας επιβατών

Οι ινδονησιακές αρχές εντείνουν τις έρευνές τους για τον εντοπισμό της ατράκτου του επιβατικού αεροσκάφους με 189 επιβαίνοντες-θεωρούνται όλοι νεκροί – στη θάλασσα ανοικτά της Ιάβας, αναπτύσσοντας υποβρύχια μέσα, καθώς ελπίζουν να μπορέσουν να ανακτήσουν το συντομότερο τα λεγόμενα μαύρα κουτιά, που είναι απολύτως απαραίτητα για να εξιχνιαστεί το γιατί ένα ολοκαίνουργιο, προηγμένο αεροσκάφος έπεσε λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του.

Αν όντως επιβεβαιωθούν οι φόβοι των αρχών και δεν υπάρχει ουδείς επιζών, θα πρόκειται για το δεύτερο φονικότερο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία της Ινδονησίας, μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές για την αεροπορική βιομηχανία παγκοσμίως.

Ο πύργος ελέγχου έχασε την επαφή με το πλήρωμα του αεροπλάνου που εκτελούσε την πτήση JT610 της εταιρείας χαμηλού κόστους Lion Air 13 λεπτά αφότου το Boeing 737 Max 8 απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Τζακάρτας.

«Ελπίζουμε ότι σήμερα το πρωί θα καταφέρουμε να βρούμε (…) την άτρακτο», ή το κύριο μέρος των συντριμμιών, εξήγησε ο Σεργιάντο Τιαχιόνο, επικεφαλής της εθνικής υπηρεσίας ασφάλειας των μεταφορών της Ινδονησίας, μιλώντας στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς. Πρόσθεσε ότι ακόμα ένα υποβρύχιο ακουστικό μέσο αναπτύχθηκε στην περιοχή στην προσπάθεια για να βρεθεί το κύριο τμήμα του αεροπλάνου.

Τέσσερα πολεμικά σαρώνουν με σόναρ ήδη την περιοχή όπου βρέθηκαν συντρίμμια αυθημερόν, στα ανοικτά των ακτών της Δυτικής Ιάβας, και 15 πλοία χτενίζουν την επιφάνεια. Ένα ελικόπτερο έκανε νωρίτερα κύκλους πάνω από πέντε φουσκωτές βάρκες με 36 μέλη συνεργείων έρευνας και διάσωσης, ανάμεσά τους πολλούς δύτες έτοιμους να βουτήξουν στην πρώτη ένδειξη πως βρέθηκε κάτι.

Ο Μουχάμαντ Σιάουγκι, επικεφαλής της υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης της Ινδονησίας, δήλωσε χθες ότι δεν είχε ακόμη καταγραφεί κάποιο σήμα από τον πομπό εντοπισμού έκτακτης ανάγκης του αεροσκάφους.

Το Μπόινγκ είχε αντιμετωπίσει ένα τεχνικό πρόβλημα σε προηγούμενη πτήση, που όμως αντιμετωπίστηκε «βάσει της προβλεπόμενης διαδικασίας», διαβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Λάιον, Έντουαρντ Σιράιτ. Πρόσθεσε ότι τα υπόλοιπα 10 Boeing 737 Max 8 της εταιρείας δεν θα καθηλωθούν στο έδαφος, διότι δεν έχουν παρουσιάσει το πρόβλημα.

Δεν διευκρίνισε τη φύση του προβλήματος αυτού.

Το βρετανικό δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο BBC, που είναι ενήμερο για το περιεχόμενο του δελτίου τεχνικού ελέγχου της πτήσης Μπαλί-Τζακάρτα που είχε κάνει το Μπόινγκ την Κυριακή, μετέδωσε πως αναφέρθηκε «έλλειψη αξιοπιστίας» σε ένα όργανο μέτρησης της ταχύτητας και παρουσιάζονταν επίσης αποκλίσεις στις μετρήσεις υψομέτρου μεταξύ των οργάνων του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη.

Η κατασκευάστρια του αεροσκάφους διαβεβαίωσε ότι είναι έτοιμη να παράσχει όποια τεχνική βοήθεια χρειαστεί στην έρευνα.

Η χειρότερη αεροπορική τραγωδία στην Ινδονησία σημειώθηκε το 1997, όταν ένα A300 της Garuda συνετρίβη στην πόλη Μεντάν, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 234 άνθρωποι.

Μοίρασε το άρθρο!