Θεσσαλονίκη: Όχι στο «click away» λένε τα καταστήματα – «Η αγορά δεν είναι ρομπότ»

Την αντίθεσή τους στα σχέδια της κυβέρνησης να προωθήσει τις αγορές με «click away» εκφράζουν τόσο ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), όσο και η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).

 «Είναι κάτι που δεν μας αφορά και πρακτικά δεν μπορεί να εφαρμοστεί από την πλειοψηφία των εμπορικών επιχειρήσεων. Η αγορά δεν λειτουργεί όπως ένα ρομπότ. Αυτό απέχει από την πραγματικότητα», δήλωσε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο πρόεδρος του ΕΣΘ κ. Παντελής Φιλιππίδης. Εξάλλου εξέφρασε την ελπίδα να μειωθούν τα κρούσματα και να αρχίσει το συντομότερο δυνατό η επαναλειτουργία των καταστημάτων «γιατί η αγορά δεν αντέχει άλλο».

«Σύγχυση και ανησυχία στους χιλιάδες μικρούς και μεσαίους εμπόρους όλης της χώρας»

 Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η ανάρτηση που έκανε στο facebook ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Γεώργιος Καρανίκας: «H προαναγγελία από το Υπουργείο Ανάπτυξης καθιέρωσης της μεθόδου “click away” στις αγορές, δημιουργεί σύγχυση και ανησυχία στους χιλιάδες μικρούς και μεσαίους εμπόρους όλης της χώρας, για τη συντριπτική πλειονότητα των οποίων η συγκεκριμένη μέθοδος αγορών δεν έχει πεδίο εφαρμογής. Η προστασία της δημόσιας υγείας δεν πρέπει να σημάνει υποχώρηση της Πολιτείας από την προστασία του υγιούς ανταγωνισμού. Κανένα νέο “εργαλείο” πωλήσεων δεν μπορεί να υποκαταστήσει τα ανοικτά εμπορικά καταστήματα, που έχουν αποδείξει ότι δεν αποτελούν εστίες υπερμετάδοσης του κορωνοϊού. Η επαναλειτουργία της αγοράς με ασφάλεια για τους καταναλωτές και ισότιμη αντιμετώπιση όλων των επιχειρήσεων είναι σε συνθήκες πανδημίας μία δύσκολη εξίσωση, η λύση της οποίας περνά μέσα από το συνεχή καλόπιστο διάλογο και τη συνεννόηση της κυβέρνησης με τους εκπροσώπους του ελληνικού εμπορίου».

Υπενθυμίζουμε πως με δηλώσεις του την περασμένη Κυριακή στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Άδωνις Γεωργιάδης είχε αναφέρει πως μια από τις μεθόδους επαναλειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων που εξετάζεται είναι μέσω click away. Ουσιαστικά, όπως είπε, «θα γίνεται παραγγελία από τον καταναλωτή στο κατάστημα, η παραγγελία θα ετοιμάζεται, ο πολίτης θα κλείνει ραντεβού με τον καταστηματάρχη και θα πηγαίνει να την παραλαμβάνει από το κατάστημα, μειώνοντας στο ελάχιστο την ανθρωπινή επαφή ενώ θα μειωθεί σε μεγάλο βαθμό ο συνωστισμός μέσα στα καταστήματα».

 Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας “Τύπος Θεσσαλονίκης”

Μοίρασε το άρθρο!