Ελαστικά: Τα πιο αυστηρά όρια φέρνουν αυξήσεις στις τιμές

Έπειτα από την αναδίπλωση της ΕΕ στο χρονικό όριο επιβολής ισχύος του Euro 7 στην Αυτοκινητοβιομηχανία, οι Ευρωβουλευτές θέτουν αυστηρότερα όρια στις εκπομπές ρύπων σε λεωφορεία, φορτηγά, ελαστικά και φρένα.

Η πρόσφατη επικράτηση της άποψης των στελεχών για την παράταση του χρόνου εφαρμογής της νόρμας προστασίας του περιβάλλοντος «Euro 7» στα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα έκανε τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Ένωσης να στραφούν σε άλλους τομείς.

Θυμίζουμε ότι Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε υπέρ των υπαρχόντων κανόνων και όχι τη θέσπιση του συνόλου των νέων προτάσεων. Το αποτέλεσμα της διαδικασίας ήταν 329 ψήφοι υπέρ, 230 κατά και 41 αποχές.

Αυτό σημαίνει ότι οι εκπομπές καυσαερίων από τους θερμικούς κινητήρες των καινούργιων αυτοκινήτων θα παραμείνουν ουσιαστικά αμετάβλητες και θα εξακολουθεί να ισχύει ο Κανονισμούς «Euro 6».

Πλέον, το Ευρωκοινοβούλιο ασχολείται με την αυστηροποίηση των ορίων εκπομπών ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα στα βαριά φορτηγά και λεωφορεία καθώς και με αυτά που αφορούν στα ελαστικά και στα τακάκια του συστήματος πέδησης.

Οι Ευρωβουλευτές αποφάσισαν ότι τα όρια εκπομπών για τα λεωφορεία και τα βαριά φορτηγά θα πρέπει ακόμη να γίνουν χαμηλότερα και συμφώνησαν να αυστηροποιήσουν τα όρια εκπομπής σωματιδίων από τη φθορά των ελαστικών και των φρένων στα αυτοκίνητα.

Όπως έγινε γνωστό, το σκεπτικό των μελών του Ευρωκοινοβουλίου είναι ότι θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί το πλαίσιο προστασίας του περιβάλλοντος και στον κλάδο των κατασκευαστών ελαστικών και υλικών του συστήματος πέδησης λόγω της εξάπλωσης των αμιγώς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.

Αυτά, εκ κατασκευής έχουν αυξημένο βάρος σε σχέση με ένα αντίστοιχο όχημα με θερμικό κινητήρα με αποτέλεσμα να προκαλείται μεγαλύτερη φθορά και να εκπέμπονται περισσότερα σωματίδια στο περιβάλλον κατά την κίνησή τους.

Συνεπώς, θα πρέπει να αναμένουμε νέα όρια γι’ αυτά και οι κατασκευαστές θα χρειαστεί να αναπροσαρμόσουν τις φόρμουλες των υλικών που χρησιμοποιούν, κάτι που θα σημάνει αύξηση του κόστους παραγωγής, μέρος της οποίας θα μεταφερθεί σίγουρα στην τελική τιμή που θα πληρώνει ο αγοραστής…

Μοίρασε το άρθρο!