Δημιουργία ενός σύγχρονου εμπορικού κέντρου στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης

Σε ορίζοντα διετίας εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός της ΓΑΙΑΟΣΕ για την αναβάθμιση του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού της Θεσσαλονίκης με τη δημιουργία μεταξύ άλλων ενός σύγχρονου εμπορικού κέντρου, μία επένδυση που αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκατ.ευρώ. Όπως επισημαίνει στη Voria.gr ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ Περικλής Νικολάου, μέχρι τον Φεβρουάριο του 2020 αναμένεται ότι το ακίνητο θα είναι «ώριμο» σε ό,τι αφορά τον καθορισμό των χρήσεων, ώστε να προχωρήσει στη συνέχεια η αξιοποίηση και η μετατροπή του σε ένα νέο τοπόσημο για την πόλη της Θεσσαλονίκης.

«Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα μικρό “Ελ. Βενιζέλος” στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, έναν πόλο έλξης όχι μόνο για τους επιβάτες των αμαξοστοιχιών αλλά και για τους περίοικους, τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης και τους τουρίστες. Στόχος είναι το κέντρο να είναι έτοιμο σε βάθος διετίας», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ.Νικολάου.

Στον σχεδιασμό του νέου σταθμού λαμβάνεται φυσικά υπόψη και το γεγονός ότι στο κομβικό αυτό σημείο της οδού Μοναστηρίου και της δυτικής πλευράς της Θεσσαλονίκης βρίσκονται τόσο η αφετηρία λεωφορείων του ΟΑΣΘ όσο και ο τερματικός σταθμός του Μετρό Θεσσαλονίκης, που, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Αττικό Μετρό, αναμένεται να λειτουργήσει μέσα στο 2020.

Σύμφωνα με τον κ.Νικολάου, η διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ επιδιώκει να χρηματοδοτήσει την κατασκευή του project μέσω της παραχώρησης των εμπορικών χώρων σε ιδιώτες.

Η συνολική έκταση του σιδηροδρομικού σταθμού καταλαμβάνει 90 στρέμματα, ενώ το κεντρικό κτήριο, που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα της μοντέρνας αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα, καλύπτει επιφάνεια 55.000 τετραγωνικών μέτρων. Σήμερα διαθέτει μια μεγάλη κεντρική αίθουσα όπου βρίσκονται τα εκδοτήρια, και όλες οι σχετικές με την εξυπηρέτηση επιβατών υποδομές, όπως χώρος αποσκευών, καφέ, εστιατόρια, ταχυδρομείο και εμπορικά καταστήματα, ενώ ο επάνω όροφος στεγάζει τις υπηρεσίες του ΟΣΕ.

Η θεμελίωση του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού έγινε στις 26 Οκτωβρίου 1937. Κατά την έναρξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και καθ’ όλην την διάρκεια της Κατοχής διεκόπησαν οι εργασίες και ξανάρχισαν το 1949 μετά από μικροαλλαγές. Στις αρχές του 1951 ο σιδηροδρομικός σταθμός άρχισε να λειτουργεί υποτυπωδώς. Κατόπιν με νέα αρχιτεκτονική έγιναν επεκτάσεις στο αρχικό κτήριο, το οποίο εγκαινιάστηκε πανηγυρικά στις 4 Φεβρουαρίου 1962.

Πηγή: voria.gr

Μοίρασε το άρθρο!