Στην τελική ευθεία έχει μπει ο σχεδιασμός του δήμου Θεσσαλονίκης για τη δημιουργία ελεύθερων θέσεων στάθμευσης στο κέντρο και τις γειτονιές της πόλης.
Πηγές από τον δήμο αναφέρουν, ότι στα τέλη Σεπτεμβρίου θα έχει ανακοινωθεί το τελικό σχέδιο για τουλάχιστον 1.000 νέες θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, ενώ ήδη κάποιες έχουν ανοίξει ή διαμορφώνονται αυτές τις ημέρες. Ταυτόχρονα, η διοίκηση του Στέλιου Αγγελούδη αναζητά χώρους και για τη στάθμευση δικύκλων, δεδομένου ότι αυτοί είναι ανύπαρκτοι στις γειτονιές, πέραν ελαχίστων που υπάρχουν στο ιστορικό κέντρο.
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες ο δήμος ολοκληρώνει αυτές τις ημέρες τον έλεγχο των προτάσεων που έχουν καταθέσει οι Δημοτικές Κοινότητες, σχετικά με σημεία που δύνανται να μετατραπούν σε πάρκινγκ. Ταυτόχρονα, οι αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες έχουν ερευνήσει διεξοδικά πιθανά οικόπεδα σε κάθε γειτονιά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν γι’ αυτόν τον σκοπό, είτε πρόκειται για αυτοκίνητα είτε για μηχανάκια. Επίσης, η ενημέρωση της «ΜτΚ» είναι ότι η διοίκηση Αγγελούδη ασκεί πιέσεις στην κυβέρνηση για τουλάχιστον 14 χώρους που έχει εντοπίσει και οι οποίοι ανήκουν σε φορείς του δημοσίου, όπως η ΕΤΑΔ, η ΓΑΙΑΟΣΕ, ο ΟΣΕ, η Ελληνικό Μετρό, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας κ.ά. Άλλωστε, στο υπόμνημα που έχει καταθέσει ο Στέλιος Αγγελούδης στον Κυριάκο Μητσοτάκη, υπάρχει αίτημα για την παραχώρηση των σχετικών χώρων. Υπενθυμίζεται ότι στο λιμάνι της πόλης έχουν ήδη ανοίξει 234 θέσεις ελεύθερης στάθμευσης αυτοκινήτων.
Τα διεκδικούμενα «φιλέτα»
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Φεβρουάριο ο Στ. Αγγελούδης είχε γνωστοποιήσει κάποια από τα οικόπεδα αυτά και πόσες θέσεις μπορούν να αποδώσουν περίπου.
• Δύο πάρκινγκ στον Εμπορευματικό Σταθμό (έναντι των Δικαστηρίων) και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (300 θέσεων).
• Ένα πάρκινγκ στο πρώην στρατόπεδο Μυστακίδη επί της 26ης Οκτωβρίου (180 θέσεων).
• Δύο πάρκινγκ στα δημόσια ακίνητα στη συμβολή των οδών Λαγκαδά και Δραγουμάνου (150 θέσεων).
• Ένα πάρκινγκ στην πρώην Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, επί της Βασ. Όλγας δίπλα στον σταθμό Μετρό «ΝΟΜΑΡΧΙΑ» (100 θέσεων).
• Ένα πάρκινγκ στο πρώην στρατόπεδο Φαρμάκη, στη συμβολή των οδών Παπανδρέου και Μητροπολίτου Καλλίδου (100 θέσεων).
• Δύο πάρκινγκ σε πρώην εργοτάξια της Ελληνικό Μετρό, μπροστά από τη Λέσχη και τη Βιβλιοθήκη του ΑΠΘ (συνολικά 200 θέσεων).
• Δύο πάρκινγκ σε δημόσια ακίνητα εκατέρωθεν της Κατσιμίδη, στο ύψος του Θεάτρου Γης (συνολικά 160 θέσεων).
• Ένα πάρκινγκ σε δημοτικό ακίνητο, στη συμβολή των οδών Βούλγαρη και Ε.Ο. Μουδανιών (150 θέσεων).
• Δύο πάρκινγκ σε δημοτικά ακίνητα εκατέρωθεν της υπό διάνοιξη οδού Ψελλού, δίπλα στο σταθμό μετρό «ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ» (200 θέσεων).
Ο στόχος του δήμου είναι να δημιουργηθούν τουλάχιστον 1.000 νέες θέσεις στάθμευσης, στους προαναφερθέντες μεγάλους χώρους και τις γειτονιές.
Όπως έχει ανακοινώσει ο δήμαρχος από την αρχή της θητείας του, επιδίωξή του είναι να δημιουργηθούν πολλές θέσεις στάθμευσης πέριξ του κέντρου της πόλης, ώστε οι επισκέπτες και οι εργαζόμενοι να μπορούν να βρίσκουν πιο εύκολα θέση στάθμευσης και να έχουν γρήγορη πρόσβαση στην «καρδιά» της πόλης.
Σε ό,τι αφορά τις θέσεις πάρκινγκ για δίκυκλα, η διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας και οι Δημοτικές Κοινότητες έχουν κάνει την έρευνά τους για πιθανούς χώρους, οι οποίοι θα πρέπει όμως να πληρούν τις προδιαγραφές του νόμου και να λάβουν έγκριση από την τροχαία. Βέβαια, αυτές οι θέσεις θα κόψουν κάποιες άλλες που σήμερα χρησιμοποιούνται από αυτοκίνητα.