Τα πρώτα επισκευασμένα λεωφορεία παραλαμβάνει ο ΟΑΣΘ

Τα πρώτα τρία λεωφορεία που επισκευάστηκαν στην ΕΛΒΟ παρέλαβε σήμερα η διοίκηση του ΟΑΣΘ κατά τη διάρκεια επίσκεψης στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων.

Συγκεκριμένα, παραδόθηκαν τρία από τα 17 λεωφορεία που έχουν μεταφερθεί στην ΕΛΒΟ για να επισκευαστούν. Τα συγκεκριμένα οχήματα τα οποία είχαν εκτεταμένες ζημιές στα αμαξώματα «μεταμορφώθηκαν» μετά τις τεχνικές παρεμβάσεις στα συνεργεία της ΕΛΒΟ και θα τεθούν άμεσα σε κυκλοφορία. Από εδώ και στο εξής, δύο με τρία λεωφορεία θα παραδίδονται κάθε εβδομάδα.

Συνολικά, ο ΟΑΣΘ έχει προγραμματίσει να επισκευαστούν περί τα 50 λεωφορεία τα οποία ήταν για καιρό παροπλισμένα, επειδή δεν ήταν ούτε λειτουργικά ούτε και ασφαλή. Το κόστος εργασιών κυμαίνεται από 8.000 έως 15.000 ανά όχημα και αφορά το σώμα των λεωφορείων, καθώς οι μηχανικές και ηλεκτρολογικές επισκευές θα γίνουν από τον ΟΑΣΘ.

«Ήδη τηρούμε την υπόσχεση που δώσαμε στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης για 50 λεωφορεία, που θα προστεθούν στον στόλο του Οργανισμού το επόμενο τρίμηνο», δήλωσε ο Στέλιος Παππάς, πρόεδρος του ΟΑΣΘ, ο οποίος επιθεώρησε τα ανακατασκευασμένα λεωφορεία καθώς και αυτά που βρίσκονται υπό επισκευή. Όπως υπογράμμισε ο ίδιος, έπρεπε πρώτα να γίνουν βήματα εξυγίανσης του ΟΑΣΘ για να αρχίσουν να επισκευάζονται λεωφορεία.

Όταν ανέλαβε τον ΟΑΣΘ τον Αύγουστο του 2017 η νέα διοίκηση ήταν σε κυκλοφορία 240 λεωφορεία. Σήμερα είναι σε κυκλοφορία 416 λεωφορεία, ενώ 180 λεωφορεία παραμένουν εκτός λειτουργίας. Με τις ενέργειες της διοίκησης, πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, είναι πλέον δυνατός ο προγραμματισμός σε βάθος 12μηνου και μάλιστα κυλιόμενα, ενώ στόχος είναι να βγαίνουν κάθε μέρα στο δρόμο τουλάχιστον 450 λεωφορεία.

Για μία ακόμη φορά τόνισε ότι ο στόλος του ΟΑΣΘ είχε απαξιωθεί επειδή η προηγούμενη διοίκηση δεν έκανε τις προβλεπόμενες προληπτικές συντηρήσεις, που πρέπει να εκτελούνται κάθε 45 ημέρες. “Τα λεωφορεία είχαν 3 ή ακόμη και 5 χρόνια να συντηρηθούν, πολλά δεν χρειάζονταν συντήρηση αλλά ανακατασκευή, ανάταξη”, πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις της επιτροπής, η οποία έχει αναλάβει να προσδιορίσει το ύψος της ζημιάς που έχει προκληθεί στον ΟΑΣΘ από το γεγονός ότι πλήθος λεωφορείων ήταν σε ακινησία λόγω βλαβών, η απώλεια εσόδων φτάνει τα 20 εκατ. ευρώ και έχουν χαθεί 41.000 ημέρες με τα έσοδα ανά λεωφορείο για μία ημέρα να εκτιμώνται σε περίπου 500 ευρώ. «Εδώ υπάρχει συνειδητή εγκατάλειψη και φθορά δημόσιας περιουσίας. Τα λεωφορεία ήταν και είναι ιδιοκτησίας του ελληνικού δημοσίου. Οι πρώην μέτοχοι διαχειρίζονταν περιουσία του ελληνικού δημοσίου. Από τις αποσβέσεις έπρεπε να δημιουργείται κεφάλαιο ικανό να ανανεώνει το στόλο είτε με καινούργια οχήματα είτε με επιδιορθώσεις. Αυτό το κεφάλαιο έπρεπε να είναι της τάξεως των 38 έως 40 εκατ. ευρώ και εμείς βρήκαμε στην τράπεζα 614 ευρώ! Τα τελευταία τρία χρόνια είχαν μοιράσει 36 εκατ. ευρώ ως επιχειρηματικό κέρδος και την ίδια στιγμή «εξαφάνισαν» το αποθεματικό που ήταν για την ανανέωση του στόλου» δήλωσε ο κ.Παππάς.

Ο κ. Παππάς ανέφερε ότι από το βήμα του Αναπτυξιακού Συνεδρίου Κεντρικής Μακεδονίας που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη από τις 26 έως τις 28 Μαρτίου θα ανακοινώσει ότι με τις ενέργειες της νέας διοίκησης ο ΟΑΣΘ θα εξοικονομήσει φέτος 22 – 23 εκατ. ευρώ για το ελληνικό δημόσιο.

Τέλος, επισήμανε ότι σε τούτη τη χρονική περίοδο οι συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης βρίσκονται σε ένα μεταβατικό στάδιο και πως στη νέα τους εποχή θα μπούνε όταν τεθεί σε λειτουργία το Μετρό.

Πηγή:voria.gr

Μοίρασε το άρθρο!