31/05/2016
Η Real Madrid CF και η Manchester United FC βρίσκονται στην κορυφή της λίστας με αξία η καθεμία κοντά στα 2.9 δισ, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές οι δυο ομάδες μαζί με την τρίτη της κατάταξης, την FC Barcelona αντιπροσωπεύουν το 1/3 της αξίας όλων των ομάδων της έρευνας.
Μια νέα ανάλυση της KPMG για τις 32 κορυφαίες ποδοσφαιρικές ομάδες της Ευρώπης δείχνει ότι στο σύνολο τους οι ομάδες αυτές έχουν αξία επιχείρησης που φτάνει συνολικά τα 26.3 δισ.
Η Real Madrid CF και η Manchester United FC βρίσκονται στην κορυφή της λίστας με αξία η καθεμία κοντά στα 2.9 δισ, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές οι δυο ομάδες μαζί με την τρίτη της κατάταξης, την FC Barcelona αντιπροσωπεύουν το 1/3 της αξίας όλων των ομάδων της έρευνας.
Όπως σχολιάζει ο Andrea Sartori, Global Head of Sports της KPMG «παρά το γεγονός ότι οι ποδοσφαιρικές ομάδες είναι από τα πιο αναγνωρίσιμα brands παγκοσμίως, η ανάλυση μας δείχνει πως όταν μετράμε την αξία τους με τον τρόπο που το κάνουμε για οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση αυτή φαίνεται να είναι σχετικά μικρή».
Οι ομάδες του αγγλικού πρωταθλήματος έχουν τη μεγαλύτερη αξία επιχείρησης στο σύνολο τους (ξεπερνούν τα 10 δισ. ευρώ) και αντιστοιχούν στο 40% της αξίας όλων των ομάδων του δείγματος. Η αξία των αγγλικών ομάδων επηρεάζεται σημαντικά από τα ακριβά τηλεοπτικά δικαιώματα που έχουν οι αγώνες της Premier League σε εθνικό επίπεδο, τα οποία αγγίζουν τα 2.4 δισ. ανά σεζόν.
Η Γερμανία έχει μόνο τρεις ομάδες ανάμεσα στις 32 κορυφαίες της Ευρώπης, οι οποίες στο σύνολο τους έχουν αξία 3.5 δισ. ευρώ.
Οι ιταλικές ομάδες έχουν πλέον πιο περιορισμένο ρόλο τόσο μέσα όσο και έξω από το γήπεδο. Παρά το γεγονός ότι η Ιταλία (μαζί με την Αγγλία) έχει εκπροσώπηση με το μεγαλύτερο αριθμό ομάδων (7 ομάδες) στο γενικό δείγμα, η συνολική αξία επιχείρησης αυτών των ομάδων είναι κατά 70% χαμηλότερη από τις αντίστοιχες αγγλικές (3.1 δισ. ευρώ έναντι 10.2 δισ. ευρώ). Η Juventus FC είναι η μόνη ιταλική ομάδα που μπαίνει στο Top 10 με αξία που φτάνει τα 1 δισ. ευρώ.
Η Paris Saint-Germain FC από το γαλλικό πρωτάθλημα κατατάσσεται 10η στη λίστα με τις ομάδες με τη μεγαλύτερη αξία με ποσό 843 εκατ. ευρώ. Μόνο 6 από τις 32 ομάδες δεν προέρχονται από τα πέντε μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα (AFC Ajax, PSV Eindhoven, SL Benfica, FC Porto, Fenerbahçe SK και Galatasaray SK) και αυτές οι ομάδες αντιστοιχούν συνολικά σε αξία στο περίπου 5% της αξίας των 32 ομάδων που συμμετείχαν στην έρευνα.
Θέση | Ομάδα | Εύρος αξίας επιχείρησης –εκατ. ευρώ | ||
Κατώτατη τιμή | Μέση τιμή | Ανώτατη τιμή | ||
1 | RealMadridCF | 2,814 | 2,905 | 2,996 |
ManchesterUnitedFC | 2,829 | 2,905 | 2,981 | |
3 | FC Barcelona | 2,677 | 2,758 | 2,840 |
4 | FC Bayern Munich | 2,076 | 2,153 | 2,231 |
5 | Arsenal FC | 1,594 | 1,663 | 1,731 |
6 | Manchester City FC | 1,530 | 1,620 | 1,710 |
7 | Chelsea FC | 1,365 | 1,453 | 1,541 |
8 | Liverpool FC | 1,198 | 1,273 | 1,348 |
9 | Juventus FC | 929 | 983 | 1,038 |
10 | Paris Saint-Germain FC | 798 | 843 | 887 |
11 | Borussia Dortmund | 781 | 830 | 879 |
12 | Tottenham Hotspur FC | 768 | 801 | 834 |
13 | FC Schalke 04 | 591 | 624 | 657 |
14 | Atlético de Madrid | 565 | 592 | 618 |
15 | AC Milan | 507 | 545 | 583 |
16 | Everton FC | 428 | 455 | 482 |
17 | FC Internazionale Milano | 381 | 399 | 417 |
18 | SSC Napoli | 374 | 394 | 414 |
19 | AS Roma | 337 | 358 | 379 |
20 | AFC Ajax | 283 | 297 | 311 |
21 | SL Benfica | 271 | 285 | 298 |
22 | Fenerbahçe SK | 239 | 256 | 274 |
23 | SS Lazio | 219 | 233 | 247 |
24 | Galatasaray SK | 208 | 225 | 241 |
25 | Valencia CF | 192 | 203 | 214 |
26 | AS Monaco FC | 184 | 195 | 206 |
27 | Olympique de Marseille | 181 | 190 | 200 |
28 | FC Porto | 175 | 188 | 201 |
29 | Olympique Lyonnais | 176 | 186 | 195 |
30 | Sevilla FC | 170 | 181 | 192 |
31 | PSV Eindhoven | 167 | 175 | 184 |
32 | ACF Fiorentina | 148 | 156 | 165 |
Η ανάλυση της KPMG για της αξία επιχείρησης των πιο διακεκριμένων ευρωπαϊκών ομάδων, βασίστηκε σε δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία και σε μη οικονομικές πληροφορίες για τις αγωνιστικές περιόδους 2013/14 και 2014/15 των 32 πιο διακεκριμένων ομάδων.
Η προσέγγιση που ανέπτυξε η KPMG έχει ως βάση τα πολλαπλάσια αποτίμησης των ομάδων σε σχέση με τα έσοδά τους, ενώ λαμβάνει υπόψη πέντε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά κάθε ομάδας, την κερδοφορία, την αναγνωρισιμότητα, το ιδιοκτησιακό καθεστώς του σταδίου-έδρας της ομάδας, τα τηλεοπτικά δικαιώματα καθώς και τη δυναμική της ομάδας ως προς τις υπόλοιπες.
πηγή ΕΘΝΟΣ