Πόσο αξίζουν οι κορυφαίες ποδοσφαιρικές ομάδες του πλανήτη

images

31/05/2016

Η Real Madrid CF και η Manchester United FC βρίσκονται στην κορυφή της λίστας με αξία η καθεμία κοντά στα 2.9 δισ, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές οι δυο ομάδες μαζί με την τρίτη της κατάταξης, την FC Barcelona αντιπροσωπεύουν το 1/3 της αξίας όλων των ομάδων της έρευνας.

Μια νέα ανάλυση της KPMG για τις 32 κορυφαίες ποδοσφαιρικές ομάδες της Ευρώπης δείχνει ότι στο σύνολο τους οι ομάδες αυτές έχουν αξία επιχείρησης που φτάνει συνολικά τα 26.3 δισ.

Η Real Madrid CF και η Manchester United FC βρίσκονται στην κορυφή της λίστας με αξία η καθεμία κοντά στα 2.9 δισ, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές οι δυο ομάδες μαζί με την τρίτη της κατάταξης, την FC Barcelona αντιπροσωπεύουν το 1/3 της αξίας όλων των ομάδων της έρευνας.

Όπως σχολιάζει ο Andrea Sartori, Global Head of Sports της KPMG «παρά το γεγονός ότι οι ποδοσφαιρικές ομάδες είναι από τα πιο αναγνωρίσιμα brands παγκοσμίως, η ανάλυση μας δείχνει πως όταν μετράμε την αξία τους με τον τρόπο που το κάνουμε για οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση αυτή φαίνεται να είναι σχετικά μικρή».

Οι ομάδες του αγγλικού πρωταθλήματος έχουν τη μεγαλύτερη αξία επιχείρησης στο σύνολο τους (ξεπερνούν τα 10 δισ. ευρώ) και αντιστοιχούν στο 40% της αξίας όλων των ομάδων του δείγματος. Η αξία των αγγλικών ομάδων επηρεάζεται σημαντικά από τα ακριβά τηλεοπτικά δικαιώματα που έχουν οι αγώνες της Premier League σε εθνικό επίπεδο, τα οποία αγγίζουν τα 2.4 δισ. ανά σεζόν.

Οι ισπανικές ομάδες, που έχουν κατακτήσει όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές διοργανώσεις τα τελευταία τρία χρόνια, ακολουθούν σε αξία με 6.6 δισ. από τα οποία το 85% αντιστοιχεί στη Real Madrid CF και στην FC Barcelona μαζί. Η αξία αυτών των δυο ομάδων έχει το 21% από τη συνολική ποδοσφαιρική πίτα έτσι όπως αυτή καταγράφεται στην έρευνα της KPMG. H Ισπανία είναι η μόνη χώρα η οποία εκπροσωπείται με δυο ομάδες, κάθε μια από τις οποίες ξεπερνά σε αξία επιχείρησης τα 2 δισ. ευρώ.

Η Γερμανία έχει μόνο τρεις ομάδες ανάμεσα στις 32 κορυφαίες της Ευρώπης, οι οποίες στο σύνολο τους έχουν αξία 3.5 δισ. ευρώ.

Οι ιταλικές ομάδες έχουν πλέον πιο περιορισμένο ρόλο τόσο μέσα όσο και έξω από το γήπεδο. Παρά το γεγονός ότι η Ιταλία (μαζί με την Αγγλία) έχει εκπροσώπηση με το μεγαλύτερο αριθμό ομάδων (7 ομάδες) στο γενικό δείγμα, η συνολική αξία επιχείρησης αυτών των ομάδων είναι κατά 70% χαμηλότερη από τις αντίστοιχες αγγλικές (3.1 δισ. ευρώ έναντι 10.2 δισ. ευρώ). Η Juventus FC είναι η μόνη ιταλική ομάδα που μπαίνει στο Top 10 με αξία που φτάνει τα 1 δισ. ευρώ.

Η Paris Saint-Germain FC από το γαλλικό πρωτάθλημα κατατάσσεται 10η στη λίστα με τις ομάδες με τη μεγαλύτερη αξία με ποσό 843 εκατ. ευρώ. Μόνο 6 από τις 32 ομάδες δεν προέρχονται από τα πέντε μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα (AFC Ajax, PSV Eindhoven, SL Benfica, FC Porto, Fenerbahçe SK και Galatasaray SK) και αυτές οι ομάδες αντιστοιχούν συνολικά σε αξία στο περίπου 5% της αξίας των 32 ομάδων που συμμετείχαν στην έρευνα.

Θέση Ομάδα Εύρος αξίας επιχείρησης –εκατ. ευρώ
Κατώτατη τιμή Μέση τιμή Ανώτατη τιμή
1 RealMadridCF 2,814 2,905 2,996
ManchesterUnitedFC 2,829 2,905 2,981
3 FC Barcelona 2,677 2,758 2,840
4 FC Bayern Munich 2,076 2,153 2,231
5 Arsenal FC 1,594 1,663 1,731
6 Manchester City FC 1,530 1,620 1,710
7 Chelsea FC 1,365 1,453 1,541
8 Liverpool FC 1,198 1,273 1,348
9 Juventus FC 929 983 1,038
10 Paris Saint-Germain FC 798 843 887
11 Borussia Dortmund 781 830 879
12 Tottenham Hotspur FC 768 801 834
13 FC Schalke 04 591 624 657
14 Atlético de Madrid 565 592 618
15 AC Milan 507 545 583
16 Everton FC 428 455 482
17 FC Internazionale Milano 381 399 417
18 SSC Napoli 374 394 414
19 AS Roma 337 358 379
20 AFC Ajax 283 297 311
21 SL Benfica 271 285 298
22 Fenerbahçe SK 239 256 274
23 SS Lazio 219 233 247
24 Galatasaray SK 208 225 241
25 Valencia CF 192 203 214
26 AS Monaco FC 184 195 206
27 Olympique de Marseille 181 190 200
28 FC Porto 175 188 201
29 Olympique Lyonnais 176 186 195
30 Sevilla FC 170 181 192
31 PSV Eindhoven 167 175 184
32 ACF Fiorentina 148 156 165

Η ανάλυση της KPMG για της αξία επιχείρησης των πιο διακεκριμένων ευρωπαϊκών ομάδων, βασίστηκε σε δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία και σε μη οικονομικές πληροφορίες για τις αγωνιστικές περιόδους 2013/14 και 2014/15 των 32 πιο διακεκριμένων ομάδων.

Η προσέγγιση που ανέπτυξε η KPMG έχει ως βάση τα πολλαπλάσια αποτίμησης των ομάδων σε σχέση με τα έσοδά τους, ενώ λαμβάνει υπόψη πέντε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά κάθε ομάδας, την κερδοφορία, την αναγνωρισιμότητα, το ιδιοκτησιακό καθεστώς του σταδίου-έδρας της ομάδας, τα τηλεοπτικά δικαιώματα καθώς και τη δυναμική της ομάδας ως προς τις υπόλοιπες.

πηγή ΕΘΝΟΣ

Μοίρασε το άρθρο!