Οι μεγάλες φωνές της Ελλάδας: ΤΑΝΙΑ ΤΣΑΝΑΚΛΙΔΟΥ

Μία σπουδαία φωνή, μία ισχυρή προσωπικότητα και μία γυναίκα με ταμπεραμέντο είναι μερικά από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την Τάνια Τσανακλίδου.

Γεννήθηκε στις 9 Απριλίου του 1952 στη Δράμα και σε μικρή ηλικία μετακόμισε με την οικογένειά της στη Θεσσαλονίκη, μια πόλη που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη ζωή της.

Στα 8 της χρόνια άκουσε για μια θεατρική σκηνή που λειτουργούσε στην πόλη και από παιδική περιέργεια  διεκδίκησε έναν ρόλο στο παιδικό θέατρο της Μαίρης Σοΐδου (1962), ενώ την επόμενη χρονιά έπαιξε στο «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» του θιάσου Μυράτ – Ζουμπουλάκη. Έχοντας αποφασίσει από πολύ μικρή τι ήθελε να σπουδάσει, γράφτηκε στη δραματική σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, ενώ ταυτόχρονα σπούδαζε αρχαιολογία ενώ ασχολιόταν και με τον χορό. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της συμμετείχε σε πολλές παραστάσεις, κυρίως αρχαίου δράματος του Κ.Θ.Β.Ε.

Σε ηλικία 21 χρονών κατέβηκε στην Αθήνα, όπου έπαιζε στον Μορμόλη, ενώ το βράδυ τραγουδούσε στη μπουάτ «Λήδρα» μαζί με τον Γιάννη Μαρκόπουλο, ενώ συμμετείχε και στον δίσκο του «Θητεία». Το 1974 έπαιξε στην τηλεοπτική σειρά «Ανήσυχα νιάτα», και το 1975 εργάστηκε στο Θέατρο Τέχνης με τον Κάρολο Κουν στις «Τρεις αδελφές» του Τσέχωφ. Το 1978 συμμετείχε στη σειρά «Η δασκάλα με τα χρυσά μάτια» και την ίδια χρονιά εκπροσώπησε την Ελλάδα στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision που έγινε στο Παρίσι.

Το 1976 τραγούδησε μαζί με τον Νίκο Ξυλούρη στο δίσκο Ερωτόκριτος.Το 1978 τραγούδησε στην απονομή των βραβείων του φεστιβάλ των Καννών με τα «Παιδιά του Πειραιά», ενώ το 1980 απέσπασε βραβείο ερμηνείας στο γαλλικό «Rose d’or». Μέχρι το 1979 είχε συμμετάσχει σε 9 δίσκους, είτε δικούς της, είτε ερμηνεύοντας τραγούδια του δίσκου.

Το 1981 έπαιξε τον ρόλο της Εντίτ Πιάφ στο Αθηναϊκό Κηποθέατρο, όπου απέσπασε υμνητικές κριτικές. Η ίδια θεωρεί την Πιάφ σαν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της καριέρας της, ενώ της έχει αφιερώσει δίσκο όπου διασκεύασε τραγούδια της, ήταν ο δίσκος «Piaf» (1981). Στα μέσα της δεκαετίας ξεκινά μια συνεργασία με τον Γιάννη Σπανό με τους δίσκους «Φίλε» (1982) και «Της βροχής και της νύχτας» (1984). Το 1988 γνωρίζει και συνεργάζεται με τον Σταμάτη Κραουνάκη και τη Λίνα Νικολακοπούλου όπου μαζί δημιουργούν τον δίσκο «Μαμά γερνάω»,έναν από τους καλύτερους δίσκους της, όπου εμπεριέχονται μερικά από τα πλέον κλασικά και διαχρονικά τραγούδια της. Σε όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του ’80 έκανε μεγάλες συναυλίες στο εξωτερικό.

Το 1990 κυκλοφορεί τον δίσκο «Αλλιώτικη μέρα» που κάνει αίσθηση. Διάφορα προβλήματα με τη δισκογραφική της εταιρεία αλλά και προσωπικές αναζητήσεις, την κρατούν μακριά από τη δισκογραφία, όχι όμως κι από το τραγούδι. Επιστρέφει το 1995 με τον δίσκο «Τραγούδια του παράξενου κόσμου» σε συνεργασία με το συνθέτη Γιώργο Ανδρέου, όμως εξακολουθεί να απέχει από τη δισκογραφία αν δεν υπάρχει κάτι ουσιαστικό να πει.

Το 1996 δημιούργησε με τον πιανίστα Τάκη Φαραζή «Το μαγικό κουτί», μία μουσικοθεατρική παράσταση που βασίστηκε στο ποίημα της Κικής Δημουλά «Ο πληθυντικός αριθμός», καθώς και σε αποσπάσματα από το «Άσμα ασμάτων» του Σολομώντα, τον «Ματωμένο γάμο» του Λόρκα και τη «Μήδεια» του Ευριπίδη. Οι μουσικές συνθέσεις ήταν του Μάνου Χατζιδάκι, του Μίκη Θεοδωράκη, της Ελένης Καραΐνδρου, του Γιάννη Σπανού, του Σταμάτη Κραουνάκη και άλλων συνθετών. Συμμετείχε και σε μουσική παράσταση του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Πάτρας με θέμα τη ζωή του Μίκη Θεοδωράκη, ερμηνεύοντας τραγούδια του Έλληνα συνθέτη με τους Κώστα Μακεδόνα και Γιάννη Μπέζο.

Το 2001 συνεργάζεται με τον Μιχάλη Δέλτα στον δίσκο «Το χρώμα της μέρας» όπου παρουσιάζει ένα άλλο της πρόσωπο ερμηνεύοντας δικά της κομμάτια με έντονη ηλεκτρονική μουσική. Κλασικό θα μείνει το τραγούδι «Μια αγάπη μικρή». Στη συνέχεια εμφανίζεται στο «Μετρό» με τεράστια επιτυχία για αρκετές σαιζόν, ενώ κυκλοφορεί έναν διπλό επετειακό δίσκο με ζωντανές ηχογραφήσεις και επενεκτελέσεις αγαπημένων της τραγουδιών. Τον Μάρτιο του 2008 αποφασίζει να επιστρέψει στο θέατρο με το έργο «Ο ήχος του όπλου». Τον Νοέμβριο του 2009 κυκλοφόρησε τον δίσκο «Προσωπογραφία».

Η νέα δεκαετία τη βρίσκει να εμφανίζεται στο Μετρό το χειμώνα 2010-11. Οι κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις την ταράζουν και μετά από κάποιες συναυλίες το καλοκαίρι του 2011 αποφασίζει να αποσυρθεί στις Μηλιές Πηλίου φτιάχνοντας την δική της γωνιά “Το ρόδο και το αηδόνι”. Τον Οκτώβρη του 2013 εμφανίζεται στην παράσταση Cabaret στο ρόλο της Φρόιλαιν Σνάιντερ σε σκηνοθεσια Κωνστανίνου Ρήγου.

Λίγους μήνες αργότερα φτιάχνει βαλίτσες και απομονώνεται στο εξοχικό της στης Μηλιές Πηλίου που λατρεύει. «Αν έμενα λίγο ακόμα στην Αθήνα θα σάλταρα», είχε πει τότε σε συνέντευξή της. Επέστρεψε στη σκηνή τον Φεβρουάριου του 2014 ξεκινώντας εμφανίσεις με τη Χαρούλα Αλεξίου.

Δυναμική και έντονη προσωπικότητα από μικρή. Μάλιστα όπως έχει αποκαλύψει σε συνεντεύξεις της έχει αποχωρήσει δύο φορές από μαγαζί που εμφανιζόταν. «Πολλές φορές έχω νιώσει μαλ@κ@ς και ψώνιο στη σκηνή. Δύο φορές έχω φύγει. Τη μια έδωσα κλωτσιά στο μικρόφωνο. Η άλλη ήταν στη «Νεράιδα». Η πρώτη μου εμφάνιση σε κοσμικό μαγαζί. Βγαίνω να τραγουδήσω και μιλάνε όλοι, δεν με ακούει κανένας. Περίμενα πέντε ολόκληρα λεπτά. Κάποια στιγμή ένιωσαν πως τους έλειψε η μουσική υπόκρουση στη φασαρία τους και όταν σώπασαν τους είπα, «ευχαριστώ πολύ» κι έφυγα. Δεν τραγούδησα καθόλου εκείνο το βράδυ. Ήταν δύσκολο. Ίδρωνα, είχα ένταση αλλά είναι από τα highlights μου».

Η ιστορία πίσω από το κομμάτι «Μαμά γερνάω»

Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, ήταν καθιερωμένη πλέον στις συνειδήσεις μας ως τραγουδίστρια, ένα κορίτσι που έβγαινε και έκανε γκελ στη σκηνή, μια φωνή που φλεγόταν από δύναμη και πάθος. Θα περίμενε κανείς μάλιστα να είναι από τα πρόσωπα που θα πλησίαζε το δίδυμο Σταμάτης Κραουνάκης- Λίνα Νικολακοπούλου για τις ανάγκες της παράστασης τους «Λεωφόρος Α», ακριβώς γιατί είχε το θεατράλε ύφος που χαρακτήριζε την ομάδα. Ήταν η περίοδος που βίωνε την απώλεια της μητέρας της.

«Είχαμε γνωριστεί με τα παιδιά και όλο λέγαμε να κάνουμε κάτι μαζί, αλλά δεν καθόταν. Εν τω μεταξύ παθαίνει η μητέρα μου. Νοέμβρης του ’86. Είμαι στα χάλια μου εγώ, δεν θέλω να βγαίνω, να τρώω, περνάω δύσκολα. Ένα βράδυ, αρχές του άλλου χρόνου, με τραβάνε τα παιδιά να πάω στην παράσταση τους, να βγω λιγάκι, και όντως πάω στη «Λεωφόρο Α», όπου τραγουδούσαν η Άλκηστις και η Ελευθερία. Είμαι όμως χάλια. Απαρηγόρητη. Μου λένε πάλι να κάνουμε κάτι μαζί και τους απαντώ, «παιδιά, ούτε δίσκο θέλω, ούτε τίποτα. Το μόνο που θα είχε τώρα νόημα για μένα θα ήταν ένα τραγούδι που θα έλεγα στη μάνα μου ό,τι δεν πρόλαβα να της πω».

Περνάνε λίγες ημέρες και ένα βράδυ, που παίζουμε χαρτιά με το Σταμάτη, καταλαβαίνω ότι το πάει από ‘δω, το πάει από ‘κει, κάτι θέλει να μου πει. Στο τέλος δεν αντέχει και μου το ξεφουρνίζει: «Σου ‘χει γράψει ένα η Λίνα που δεν θα το πιστεύεις». Έτσι όπως είμαστε, παρατάμε τα χαρτιά, τα παρατάμε όλα και δίνουμε ραντεβού με τη Λίνα. Αυτό το τραγούδι, όντως δεν μπορούσα να το προβάρω όπως τα άλλα που έγιναν για τον δίσκο. Δεν το άντεχα. Έτοιμος ήταν ο υπόλοιπος, αλλά αυτό δεν μπορούσα…Πρώτη φορά λοιπόν μπαίνουμε και οι τρεις στο στούντιο να ψάξουμε τόνο και αρχίζω… Κάποια στιγμή ψάχνω να τους βρω και είχαν εξαφανιστεί όλοι. Ο Σταμάτης, ο ηχολήπτης, όλοι. Μόνο η Λίνα έκανε ότι διάβαζε εφημερίδα. Όλοι μέσα στο στούντιο έκλαιγαν. Τελικά αυτή την πρώτη «πρόβα» την κρατήσαμε και στον δίσκο, είναι το «Υστερόγραφο»..

Η σχέση της με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου και ο ρόλος του έρωταστη ζωή της

Με το ίδιο πάθος που δινόταν και δίνεται στη δουλειά της δινόταν και στους έρωτες. Η Τάνια Τσανακλίδου έζησε ένα μεγάλο έρωτα στο πλευρό του Βασίλη Παπακωνσταντίνου. Μετά το χωρισμό τους εκείνος γνώρισε την Ελένη Ράντου, με την οποία παντρεύτηκε. Ωστόσο, οι σχέσεις του με την Τσανακλίδου παραμένουν μέχρι σήμερα άψογες.

«Έχω κάνει πολλά ακραία πράγματα. Όλα όσα μπορείς να φανταστείς. Αλλά δεν θα πω κανένα. Γιατί αυτό θα ευτέλιζε τα όσα έζησα. Δεν είναι για να τα διηγείσαι έτσι. Τον πρώτο έρωτα βέβαια. Για μένα ο έρωτας έχει γίνει πια κάτι πολύ ευγενικό. Συνδέονται όλα μεταξύ τους. Τον εαυτό μου παρατηρώ επειδή κατ΄εμέ ο έρωτας είναι ακραία κατάσταση. Και οι πραγματικές όψεις φαίνονται όταν βιώνουμε ακραίες καταστάσεις. Εκεί καταλαβαίνεις πολλά και για σένα τον ίδιο. Πάντα ερωτευόμουνα τους ανθρώπους που κινδύνευαν. Τους φευγάτους. Ποτέ δεν την ήθελα τη συντροφικότητα, αφού ήμουν παθιασμένη με τον έρωτα. Από την ώρα που ξυπνάω μέχρι την ώρα που κοιμάμαι σκέφτομαι αυτόν και μόνο αυτόν κάθε φορά, τίποτε άλλο. Δεν σκέφτομαι τίποτε άλλο, δεν με απασχολεί τίποτε άλλο! Ζω σε έναν πυρετό, έχω πυρετό, πώς το λένε;». Ενώ παραδέχτηκε ότι το κεφάλαιο έρωτας έκλεισε για εκείνη μετά την ηλικία των 50. «Μετά τα 50, έκλεισα… Απέσυρα τον εαυτό μου από τον έρωτα, είπα “κοριτσάκι μου, δεν περνάει πια η μπογιά σου”. Τελείωσα οριστικά με τον έρωτα εγώ τώρα, το λέω και συγκινούμαι. Ήταν πολύ σκληρό αυτό που είπα στον εαυτό μου, αλλά έπρεπε να το κάνω».

Ο άγνωστος έρωτας με τον Γιάννη Φέρτη

Ο Γιάννης Φέρτης είχε ερωτευτεί την τραγουδίστρια ενώ ήταν παντρεμένος με την Ξένια Καλογεροπούλου. Η ηθοποιός στην αυτοβιογραφία της είχε αναφέρει ότι ο τότε σύζυγός της, της ανακοίνωσε μια ημέρα τον έρωτά του για την τραγουδίστρια και ότι ήθελε να χωρίσουν. «Είκοσι δυο ημέρες δεν μπορούσα να καταπιώ, δυσκολευόμουν και να ανασάνω. Την εικοστή δεύτερη μέρα ο Γιάννης ξαναγύρισε σπίτι, λέγοντας ξερά και μελαγχολικά ότι είχε κάνει την επιλογή του. “Δεν θέλω να σε χάσω” μου είπε.

Ο Γιάννης ήταν πάλι μαζί μου, αλλά τίποτα δεν ήταν όπως πριν». Οι δυο τους έκαναν προσπάθειες να τα ξαναβρούν, αλλά τελικά το γυαλί είχε ραγίσει. «Μια μέρα ο Γιάννης μού είπε με αφοπλιστική ειλικρίνεια: “Ξένια μου, σε βρίσκω πάντα όμορφη και αξιαγάπητη. Ένα είναι που μου λείπει, εκείνο το χτυποκάρδι της αρχής. Όπως στα πρωτογνωρίσματα”» γράφει, ενθυμούμενη ότι μετά την επανασύνδεσή τους σε μια γωνιά του σπιτιού τους, ο Γιάννης Φέρτης είχε κρατήσει διάφορα ενθύμια της Τάνιας.

Η κρίση ηλικίας στα 40, η σχέση με τον Άλκη Κούρκουλο και ο φόβος του θανάτου

Πρόσφατα μάλιστα είχε αποκαλύψει τη σχέση που είχε με τον Άλκη Κούρκουλο που δεν γνώριζαν πολλοί. Εκείνη την περίοδο είχε περάσει κρίση ηλικίας σβήνοντας τα 40α γενέθλιά της και ξύπνησε μέσα της ο φόβος του θανάτου.

«Στα 40 μου, που λες, που ήμουν και κουκλάρα, μου φέρνουν τα ανίψια μου μια τούρτα στα γενέθλιά μου. Είπα τότε ότι θα σβήσω 40 κεράκια, γιατί ήταν μια σημαντική επέτειος στη ζωή μου. Σημειωτέον, επειδή τα γενέθλιά μου έπεφταν πάντα σχεδόν μες στη Μεγάλη Εβδομάδα, σπάνια τα γιορτάζαμε στο σπίτι μου. Την ώρα, λοιπόν, που σκύβω να σβήσω τα κεράκια, κοιτιέμαι στον καθρέφτη και βλέπω μια μούρη κρεμασμένη. Μια εικόνα του εαυτού μου που δεν την ήξερα. Παθαίνω σοκ. Σοκ! Δεν έβλεπα την ώρα να φύγουν όλοι και μόλις έφυγαν, πατάω ένα κλάμα! Μπήκα στην πρώτη κρίση ηλικίας στα 40 μου, μολονότι ήμουν ακόμα και όμορφη και δημιουργική! Έκανε πάρα πολύ καιρό να μου περάσει η κρίση αυτή.

Την ίδια περίοδο είχα και σχέση με τον Άλκη Κούρκουλο, έναν πολύ νεότερό μου άνδρα, κι αισθάνθηκα πραγματικά πολύ άσχημα. Γενικώς, δεν μπορώ να είμαι με άντρες συνομήλικούς μου. Ειδικά από μια ηλικία και μετά μου άρεσαν μόνο νεότεροί μου άνδρες. Από τα 35 μου μέχρι τα 40, όσο κράτησε η σχέση μου με τον Άλκη, τεσσεράμισι χρόνια περίπου. Ντράπηκα που είχα σχέση με έναν άνδρα, ένα αγόρι, την ίδια ώρα που έβλεπα να ‘χουν κρεμάσει τα μούτρα μου».

Τα τελευταία χρόνια έχει συμβιβαστεί με τον χρόνο και έχει επιλέξει να μη βάφει τα μαλλιά της και πλέον είναι μία 65χρονη κυρία με λευκά μαλλιά. Πώς αποφάσισε να τα αφήσει λευκά; «Έχει να κάνει με τη συμφιλίωση με τον χρόνο και το γήρας, γιατί ο χρόνος φέρνει το γήρας και φέρνει και τον θάνατο. Αισθάνθηκα ότι μπήκα σε μια ηλικία που έληξαν τα ψέματα ότι όλα αυτά δεν υπήρχαν στη ζωή μου – ήταν κάτι που με πλήγωνε και τραυμάτιζε την ψυχή μου».

Δισκογραφία

Έτος Τίτλος Ερμηνευτές
1974 ΘητείαΑχ έρωταΟ Μορμόλης

Διαγωνισμός νέων καλλιτεχνών

Μαρκόπουλος, Ελευθερίου, Γαργανουράκης, Τσανακλίδου, ΧαλκιάςΜανώλης Μητσιάς, Τάνια ΤσανακλίδουΓιάννης Σπανός, Γιάννης Φέρτης, Ξένια Καλογεροπούλου

Μητσιάς, Διονυσίου, Τσανακλίδου, Ξυλούρης, Γαλάνη, Ανδρεάδης

1975 Greece FreeΠαραστάσειςΚαπνισμένο τσουκάλι Τάνια Τσανακλίδου και άλλοιΛεοντής, Μητσιάς, Τσανακλίδου, Μεράντζας, ΞυλούρηςΝίκος Ξυλούρης, Τάνια Τσανακλίδου, Βασίλης Μπάρνης
1976 Ερωτόκριτος Ξυλούρης, Τσανακλίδου, Χάλαρης
1978 Charlie ChaplinΆρες μάρες κουκουνάρες Τάνια Τσανακλίδου
1980 Χωρίς ταυτότητα Χατζηνάσιος, Τσανακλίδου, Ελευθερίου
1981 PiafΤο μαγεμένο σπίτι του Τάκη ΤσίμπουΚέρκυρα 81 Αγώνες ελληνικού τραγουδιού Δαβαράκης, ΤσανακλίδουΤσανακλίδου, Κούτρας, ΧατζηνάσιοςΧατζηδάκις και διάφοροι
1982 Φίλε Σπανός, Τσανακλίδου
1983 50 χρόνια τραγούδι Μαρινέλλα, Χατζής, Τσανακλίδου, Σπάρτακος, Δάκης, Αργυράκη
1984 Μεταμορφώσεις Καρνάτσος, Τσανακλίδου
1985 Της βροχής και της νύχτας Σπανός, Τσανακλίδου
1986 ΚλισέΓια τα παιδιάΠαιχνίδι για δυο Τουρνάς, ΤσανακλίδουδιάφοροιΧατζηνάσιος, Τσανακλίδου, Γαλάνη
1987 ΡινγκΖήτω το ελληνικό τραγούδι Τσανακλίδου, ΚανελλοπούλουΣαββόπουλος και άλλοι
1988 Μαμά γερνάωΤα τραγούδια του μπαρ16 από τα ωραιότερα τραγούδια μου Τσανακλίδου, ΚραουνάκηςΤσανακλίδουΤσανακλίδου
1990 Φώτα παρακαλώΑλλιώτικη μέραΊσως φταίνε τα φεγγάρια ΤσακνήςΤσανακλίδουΜαυρουδής και άλλοι
1991 Ναδίρ Τάνια Τσανακλίδου
1992 Η Τάνια Τσανακλίδου τραγουδά Γιάννη Σπανό
1993 Τοπίο μυστικό Μαυρουδής και άλλοι
1994 ΚρυφάΜεγάλο καλοκαίριΔέκα τελευταία χρόνια Φαλάρας, ΤσανακλίδουΧαριτάτος, Τσανακλίδου, ΠασπαλάΓιώργος Ανδρέου και άλλοι
1995 Κάτω από ένα κουνουπίδιΟι μεγαλύτερες επιτυχίες τηςΤραγούδια του παράξενου κόσμου Μάνος Λοΐζος και άλλοιΤάνια ΤσανακλίδουΑνδρέου, Τσανακλιδου
1996 Η Γλυκερία τραγουδάει Αντώνη Βαρδή Γλυκερία, Δήμου, Τσανακλίδου
1997 LiveΠακέτοΒιταμίνα Τεκ

Η σφαγή του κόκορα

Τάνια ΤσανακλίδουΓανωτής, Τσανακλίδου, ΠάνουΑστεριάδη, Τσανακλίδου, Στέρεο Νόβα

Νταλάρας, Τσανακλίδου

1998 ΑφήλιοΤο μαγικό κουτίΠαράθυρα σε χρόνο ραγισμένο Ζουδιάρης, Τσανακλίδου, Κουρουκάκης, ΜπουρμάςΤάνια ΤσανακλίδουΤάνια Τσανακλίδου
1999 Βεντέτα Τσανακλίδου, Καραγιάννης
2000 Μια αγάπη μικρήΧελιδόνια της βροχής Τάνια Τσανακλίδου, Μιχάλης ΔέλταΓιώργος Ανδρέου, Διονύσης Καρατζάς
2001 Μάρμαρο και πέτραΤο χρώμα της ημέρας Άμμος, ΤσανακλίδουΤσανακλίδου
2002 Θα το μετανιώσειςΟπωσδήποτε παράθυροΖωντανές ηχογραφήσεις στο Ζυγό Γαλάνη, ΤσανακλίδουΝίκος Αντύπας, Λίνα ΝικολακοπούλουΓαλάνη, Τσανακλίδου
2004 Μη φεύγειςΠρώτη πράξη ηχογραφήσεις Κίτρινα ποδήλατα, ΤσανακλίδουΤάνια Τσανακλίδου
2005 Ποτέ όπως πρινΔυο χρόνια ΜετρόΦεστιβάλ Θεσσαλονίκης Μανώλης ΦάμελλοςΤάνια Τσανακλίδουδιάφοροι
2006 Πλάνο εξόδουΉρωες με καρμπόνΔεν ξέρω πόσο σ’αγαπώ Χαλβατζής, Μάλαμας, Τσανακλίδου, Τσάτσου, ΜιχαήλΜαχαιρίτσαςΣυναυλία για την Βίκυ Μοσχολιού
2007 Τα ερωτικά14 μεγάλα τραγούδια Τάνια Τσανακλίδου
2009 Προσωπογραφία Τάνια Τσανακλίδου
2011 Παλιες αγαπες και τραγουδια μεθυσμενα Τάνια Τσανακλίδου
2012 Ολα τα ναι του κοσμου διάφοροι

 

Θέατρο

Έτος Τίτλος Σημειώσεις
1962 Παιδικό θέατρο Μαίρης Σοΐδου
1963 Απόψε αυτοσχεδιάζουμε Θίασος Μυράτ – Ζουμπουλάκη
1972 Παραστάσεις του Κ.Θ.Β.Ε. ως φοιτήτρια
1974 Μορμόλης
1975 Τρεις αδελφές Θίασος Κάρολου Κουν
1981 Piaf Θίασος Τάνιας Τσανακλίδου
1990 Επιθεώρηση Θίασος Σταμάτη Φασουλή
1999 Ανδρομάχη Θίασος Αντωνόπουλου – Ζούνη
2001 Σαμία Κ.Θ.Β.Ε.
2008 Ο ήχος του όπλου σκηνοθεσία Έλλης Παπακωνσταντίνου
2013 Cabaret σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου / Μέγαρο μουσικής

Τηλεόραση

Έτος Τίτλος Κανάλι
1974 Ανήσυχα νιάτα Ε.Ρ.Τ
1978 Η δασκάλα με τα χρυσά μάτια Ε.Ρ.Τ
2003 Όνειρο ήταν ΝΕΤ
2004 Σαν γλυκό του κουταλιού ΑΝΤ1

 

Πηγή: Lifo, Wikipedia, πρώτο θέμα,relanews, mixanitouxronou.gr, cosmopoliti

Μοίρασε το άρθρο!