Προλάβετε τη γρίπη…πριν καν ξεκινήσει

 

images

Νιώθετε ότι σας τριγυρνάει γρίπη; Όσο πλησιάζουμε τον χειμώνα, αυξάνονται οι προειδοποιήσεις των ειδικών για την έλευση κύματος γρίπης.

Πονόλαιμος, βαρύ κεφάλι και σώμα που πονάει είναι κάποια από τα πρώτα συμπτώματα. Ωστόσο, δεν χρειάζεται να “παραδοθείτε” ακόμα στο κρυολόγημα. Τα συμπτώματα της γρίπης και του κρυολογήματος μπορούν να προληφθούν, όταν το ανοσοποιητικό σύστημα, δηλαδή το δίκτυο των κυττάρων, των ιστών και των οργάνων που συνεργάζονται για την προστασία του οργανισμού, λειτουργεί ικανοποιητικά στη διάρκεια του χειμώνα.

Σας παρουσιάζουμε τρόπους πρόληψης που θα σας βοηθήσουν να γλιτώσετε την αρρώστια, ή τουλάχιστον να μειώσετε αισθητά τα ενοχλητικά της συμπτώματα.

Κοιμηθείτε καλά και πολύ

Ο ύπνος είναι το καλύτερο γιατρικό. Τα συμπτώματα της γρίπης και του κρυολογήματος μπορούν να προληφθούν, όταν το ανοσοποιητικό σύστημα, δηλαδή το δίκτυο των κυττάρων, των ιστών και των οργάνων που συνεργάζονται για την προστασία του οργανισμού, λειτουργεί ικανοποιητικά στη διάρκεια του χειμώνα.

Βιταμίνη C

Είναι σημαντικό να καταναλώνετε καθημερινά 5-8 μερίδες φρούτων και λαχανικών πλούσιων σε βιταμίνη C (εσπεριδοειδή, ακτινίδια, πιπεριές, μπρόκολο κλπ.). Η λήψη συμπληρώματος βιταμίνης C μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας. Η βιταμίνη C αυξάνει την αντοχή του σώματος σε ιούς, βοηθά στην αποκατάσταση των μυών μετά την άσκηση, βοηθά στην επούλωση των πληγών και ενισχύει τα οστά.

Εχινάτσεα

Πρόκειται για  ένα βότανο γνωστό για τη δράση του στο ανοσοποιητικό σύστημα. Ιδιαίτερα τα είδη Echinacea purpurea, Echinacea pallida και Echinacea augustifolia ανακουφίζουν από τα συμπτώματα της γρίπης και του κρυολογήματος, δρουν κατά των ιών και των βακτηρίων, ενώ χρησιμοποιούνται τοπικά για την επούλωση ελκών και πληγών. Είναι πολύ αποτελεσματική στην αντιμετώπιση λοιμώξεων στο ανώτερο αναπνευστικό και το ουροποιητικό σύστημα.

Ενυδατωθείτε

Νερό και χυμοί είναι η πρώτη ασπίδα προστασίας απέναντι στην ύπουλη αυτή φθινοπωρινή ασθένεια. Το ανοσοποιητικό εξαρτάται από το νερό, καθώς είναι αυτό που μεταφέρει θρεπτικά συστατικά στα κύτταρα και μέσω αυτού απομακρύνονται απόβλητα και τοξίνες. Διατηρεί τη θερμοκρασία του σώματος σταθερή, προστατεύει τις αρθρώσεις και διατηρεί τη στοματική κοιλότητα υγρή, μειώνοντας την ευαισθησία στα κρυολογήματα. Παράλληλα, βοηθά στην αραίωση της βλέννας, συμβάλλοντας στην εξάλειψη των βακτηρίων και των ιών που προκαλούν τη γρίπη και το κρυολόγημα.

Αλατόνερο

Για να αντισταθείτε σε έναν λαιμό που «τσούζει», προσθέστε σε ένα ποτήρι χλιαρό νερό μισό κουταλάκι του γλυκού αλάτι. Μπορεί να μην ακούγεται ιδιαίτερα δελεαστικό αλλά το αλάτι αντλεί περισσότερο νερό στους ιστούς του λαιμού, περιορίζοντας τη λοίμωξη και καθαρίζοντας παράλληλα τους βλεννογόνους αδένες από τα ενοχλητικά «στοιχεία», που βρίσκονται στο πίσω μέρος του λαιμού σας.

Κοτόσουπα

Δεν υπάρχει καλύτερη τροφή για τις περιπτώσεις που δεν αισθάνεστε καλά. Όσο και αν σας μοιάζει ότι αυτό είναι απλά ένα “γιατροσόφι”, έχει αποδειχτεί επιστημονικά ότι η κοτόσουπα βοηθάει πάρα πολύ. Δεν ξέρουμε ακόμα το “πώς”, αλλά είναι σίγουρο ότι βοηθάει.

Σκόρδο

Το σκόρδο είναι ένα φυτικό φάρμακο. Τονώνει το ανοσοποιητικό και διεγείρει τον πολλαπλασιασμό των λευκοκυττάρων που καταπολεμούν τις λοιμώξεις, ενώ αυξάνει την αποτελεσματικότητα της παραγωγής αντισωμάτων.

Αποφύγετε τα γαλακτοκομικά προϊόντα

Προσπαθήστε να αποφεύγετε τα γαλακτοκομικά προϊόντα, αν θέλετε να συνέλθετε πιο γρήγορα από γρίπη και κρυολόγημα. Ο λόγος είναι ότι διεγείρουν την παραγωγή βλέννας.

Αυξομειώστε τη θερμοκρασία του νερού στο μπάνιο

Με αυτόν τον τρόπο θα τονώσετε το ανοσοποιητικό αυξάνοντας δύο τύπους λευκοκυττάρων, των μονοκυττάρων και των λεμφοκυττάρων. Το ανοσοποιητικό διεγείρεται από την προσπάθεια του σώματος να ζεσταθεί όταν πέφτει κρύο νερό, ενώ η αλλαγή στο ζεστό νερό το βοηθά να αποτοξινωθεί. Όσο λιγότερες τοξίνες υπάρχουν στο σώμα, τόσο καλύτερα ανταποκρίνεται στην αντιμετώπιση των ιών και των βακτηρίων.

Μοίρασε το άρθρο!