Οι μεγάλες φωνές της Ελλάδας: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

Επιμέλεια κειμένου: Αχιλλέας Κουλαξίζης

Αν ο ελληνικός κινηματογράφος είχε φωνή, αυτή θα ήταν σίγουρα η δική του. Μία φωνή που «σκλάβωσε» μεγαθήρια της ελληνικής μουσικής, όπως τον Μίκη Θεοδωράκη, τον Απόστολο Καλδάρα, τον Βασίλη Τσιτσάνη, τον Γιάννη Παπαϊωάννου, τον Σταύρο Ξαρχάκο, τον Μάνο Λοΐζο, τον Σταύρο Κουγιουμτζή, τον Γιάννη Σπανό, τον Μίμη Πλέσσα. Μία φωνή πουαποφάσισε να σιγήσει νωρίς, απογοητευμένη από το χώρο του τραγουδιού.

Ο Γιάννης Πουλόπουλοςγεννήθηκε στις 29 Ιουνίου του 1941 στην Καρδαμύλη Μεσσηνίας. Οι γονείς του, μεσσηνιακής καταγωγής, που κατοικούσαν όμως στην Αθήνα στην περιοχή του Μεταξουργείου, ύστερα μετακόμισαν στο Περιστέρι και συγκεκριμένα στην περιοχή της Αγίας Τριάδας. Σε ηλικία 5 ετών μένει ορφανός από μητέρα, και μεγαλώνει με τον πατέρα του, Γιώργο και τον μικρό αδερφό του, Βασίλη.

Το ξεκίνημα και η καταξίωση

Ο Γιάννης Πουλόπουλος από μικρός είχε κλίση στο τραγούδι, αλλά στη συνοικία και στον στενό κύκλο που μεγάλωνε, δεν υπήρχε ο «άνθρωπος» που θα τον προωθούσε. Παρακινημένος όμως από τους φίλους του που τον άκουγαν να τραγουδάει, αλλά και έχοντας ο ίδιος μεγάλη πίστη στην φωνή του, πήγαινε στην εταιρία COLUMBIA το 1962 κάνοντας προσπάθειες για να πει κάποια τραγούδια, που γίνονταν τότε ακροάσεις, ζητώντας να τον ακούσουν, αλλά κανείς δεν του έκλεινε ραντεβού. Ο Πουλόπουλος όμως, πείσμων από τότε, δεν το έβαζε κάτω και συνέχιζε να ζητάει ακρόαση σχεδόν καθημερινά, παρ’ όλα τα μεροκάματα που έχανε, αφού δούλευε τότε σαν ελαιοχρωματιστής και οικοδόμος, ενώ παράλληλα έπαιζε ποδόσφαιρο στον Άγιο Ιερόθεο και στον Ατρόμητο. Την ίδια χρονική περίοδο φοιτούσε στη νυχτερινή σχολή «ΝΤΗΖΕΛ» με ειδικότητα ηλεκτρολόγου.

Κάποια μέρα – μάλλον γιατί βαρέθηκαν να τον βλέπουν καθημερινά μπροστά τους – του έκλεισαν αυτό που επιθυμούσε με όλη του τη ψυχή… μία ακρόαση. Έτσι μπαίνει στο στούντιο για να ηχογραφήσει το πρώτο του τραγούδι σε μουσική και στίχο του Μπαμπή Δαλιάνη με τον τίτλο«Κορμί μου πονεμένο». Στην πίσω πλευρά του δίσκου 45 στροφών θα έμπαινε το τραγούδι «Στο άδειο προσκεφάλι», που όμως τελικά το πήρε επί πληρωμή ο Στέλιος Καζαντζίδης από τον συνθέτη. Τελικά το τραγούδι δεν κυκλοφορεί και μένει ως δείγμα στην COLUMBIA. Ένας επιπλέον λόγος, ήταν οτι ο Πουλόπουλος ήταν ακόμα ανήλικος και απαγορευόταν να εκδοθεί δισκογραφημένο τραγούδι. Το δεύτερο τραγούδι ήταν ένα συρτοτσιφτετέλι του Πάνου Πετσά με τίτλο «Δως μου την καρδιά μου πίσω».

Κυκλοφορεί σε 45αρι και στην πίσω πλευρά είχε ένα «μπαγιό» του ίδιου του συνθέτη με την Πολύ Πάνου και την Βούλα Γκίκα με τίτλο «Γεννήθηκα να σε αγαπώ». Εκείνη την περίοδο η COLUMBIA, έχοντας στο δυναμικό της μεγάλο αριθμό άγνωστων και ανερχόμενων τραγουδιστών, αποφασίζει να κάνει εκκαθάριση και να κάνει νέες ακροάσεις, από τις οποίες θα κρατούσε 50 άτομα. Ο Πουλόπουλος δεν τα παρατάει και βλέποντας ότι τα τραγούδια του δεν είχαν τύχη, πηγαίνει σε μια άλλη ακρόαση, το 1963 αυτή τη φορά. Η ακρόαση γινόταν πάλι στην COLUMBIA και στα STUDIO στα Πευκάκια της Νέας Ιωνίας, ευελπιστώντας σε μεγαλύτερη τύχη.

Την επιτροπή ακροάσεων αποτελούσαν μερικά από τα μεγαθήρια της ελληνικής μουσικής: Ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Απόστολος Καλδάρας, οΒασίλης Τσιτσάνης, ο Γιάννης Παπαϊωάννου. Τότε, ο Πουλόπουλος διάλεξε δύο δύσκολα τραγούδια να πει: «Μάνα μου και Παναγιά» και το«Παράπονο». Μόλις τελείωσε, τον πλησίασε ο Μίκης Θεοδωράκης λέγοντας: «Αυτόν εγώ θα τον κάνω τραγουδιστή», και τελικά ήταν ο μόνος που πέρασε από αυτή την ακρόαση.

Ο Μίκης Θεοδωράκηςδιακρίνοντας ένα πολύ μεγάλο ταλέντο, πήρε αμέσως τον Πουλόπουλο «υπό την προστασία του». Του δίνει να πει τρία τραγούδια στο θεατρικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Η γειτονιά των Αγγέλων», που εκείνη τη χρονιά (1963) ανεβαίνει στο ΡΕΞ από τον θίασο Τζένης Καρέζη – Νίκου Κούρκουλου. Τα τραγούδια αυτά ήταν τα «Στρώσε το στρώμα σου για δυο», «Δόξα τω Θεώ», και «Το ψωμί είναι στο τραπέζι». Αυτά είναι και τα πρώτα τραγούδια που ηχογραφεί σε δίσκο ο Πουλόπουλος, τραγούδια που αργότερα στην ίδια εταιρεία θα δισκογραφήσει και ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης.

Εκείνη την περίοδο ηχογραφεί το ένα και μοναδικό τραγούδι με τον Σταυρό Ξαρχάκο με τον τίτλο «Πρωινό τραγούδι» σε στίχους του Νίκου Γκάτσου, το οποίο, επίσης, δεν κυκλοφορεί και μένει ως δείγμα. Το 1983 συμπεριλαμβάνεται σε ένα διπλό LP με τον τίτλο «Χρυσές επιτυχίες του Σταύρου Ξαρχάκου». Ο χειμώνας του ’63 τον βρίσκει να τραγουδά στοκέντρο «Ξημερώματα» στα Άνω Πατήσια, μαζί με τη Καίτη Γκρέυ, τον Γιάννη Αγγέλου στο μπουζούκι και τον Γιάννη Μπουρνέλη ως κονφερασιέ. Στην συνέχεια, απομακρύνεται από την COLUMBIA εξ’ αιτίας του Γρήγορη Μπιθικώτση, ο οποίος έθεσε βέτο στην εταιρεία και στους αδελφούς Λαμπρόπουλους, ότι δεν τον ήθελε εκεί. Το 1964 κατατάσσεται φαντάρος και απολύεται το 1966.

Η συνέχεια βρίσκει τον Πουλόπουλο να τραγουδάει σε αρκετές μπουάτ στην Πλάκα (Το Στέκι Του Γιάννη, Ταβάνια, κ.λ.π). Στη ΛΥΡΑ ηχογραφεί ξανά τα τρία τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη και άλλα 12 του ίδιου συνθέτη όπως τα«Βράχο βράχο τον καημό μου», «Βρέχει στη φτωχογειτονιά», «Καημός»κ.ά.

Το 1965 τραγουδάει εκπληκτικά τέσσερα τραγούδια του πρωτοεμφανιζόμενου τότε Μάνου Λοΐζου, ενώ θα τραγουδήσει σε πρώτη εκτέλεση το «Ακορντεόν» το 1966 σε μια ταινία μικρού μήκους σε σκηνοθεσία του Λάμπρου Λιαρόπουλου για το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με τίτλο «Αθήνα πόλη χαμόγελο», ενώ σχεδόν παράλληλα κάνει μεγάλη επιτυχία με το «Μη μου θυμώνεις μάτια μου», του επίσης καινούργιου εκείνη την εποχή, Σταύρου Κουγιουμτζή.

Το 1966 τραγουδά σε συναυλία του Μίκη Θεοδωράκη στο γήπεδο της ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια μαζί με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση, τη Μαρία Φαραντούρη και τον πρωτοεμφανιζόμενο, Δημήτρη Μητροπάνο. Την ίδια χρονιά μπαίνει για τα καλά στη δισκογραφία. Τα 45άρια δισκάκια του κυκλοφορούν σωρηδόν και εμφανίζεται για πρώτη φορά σε κινηματογραφικές ταινίες. Στους «Στιγματισμένους» με τον Γιώργο Φούντα και τη Μάρω Κοντού, όπου τραγουδάει μαζί με την Ελένη Κλάδη το «Πολύ αργά» και το «Σ’ αγαπώ», στον «Τετραπέρατο» με τον Κώστα Χατζηχρήστο, όπου τραγουδάει το τραγούδι του Γιώργου Κατσαρού«Στον Πειραιά στον Πειραιά» και στο «Εκείνος κι εκείνος» με την Τζένη Καρέζη και τον Φαίδωνα Γεωργίτση, που τραγουδάει τη σύνθεση του Γιάννη Μαρκόπουλου «Ξεγυμνώστε τα σπαθιά».

Για το νέο κύμα

Είναι όμως η εποχή του «νέου κύματος». Ο Πουλόπουλος το ακολουθεί. Γράφει και συνθέτει δικά του τραγούδια, όπως το «Θα ‘θελα να ‘χα» που γνωρίζει μεγάλη επιτυχία. Στη συνέχεια συνεργάζεται με τον Γιάννη Σπανό (συμμετέχει στην Α και Β Ανθολογία, ερμηνεύοντας αριστουργηματικά το«Παιδί μου ώρα σου καλή» σε ποίηση Γιώργου Βιζυηνού), με τον Δήμο Μούτση («Το κορίτσι μου στ’ άστρα»), με τον Κυριάκο Σφέτσα και με τον Νίκο Μαμαγκάκη («Άνθη» και «Πέτρινα λουλούδια» σε στίχους του Βασίλη Βασιλικού).

Η συνεργασία με τον Πλέσσα και η εμφάνιση στον κινηματογράφο

Το 1966 έρχεται σε επαφή με τον Μίμη Πλέσσα. Μιασυνεργασία που άφησε εποχή στο χώρο του ελληνικού τραγουδιού. Αφορμή η ταινία μιούζικαλ«Οι Θαλασσιές οι Χάντρες»(1967). Ακολούθησαν βέβαια οι «Μια Κυρία Στα Μπουζούκια» (1967),«Γοργόνες και μάγκες»(1968), «Η Παριζιάνα»(1969) και άλλες όπως «Κάτι κουρασμένα παλικάρια» (1969), «Ο ψεύτης»,«Η ωραία του κουρέα».

Άλλες εμφανίσεις την περίοδο 1967- 1970

Το 1967 εμφανίστηκε στο«Χρυσό Βαρέλι» στις Τζιτζιφιές, μαζί με την Μαρινέλλα, τον Τόλη Βοσκόπουλο, την Δούκισσα, τον Στράτο Διονυσίου και την Μπέμπα Μπλανς. Κατόπιν, αποφάσισε με την Μαρινέλλα να εμφανιστούν στην «Νεράιδα» για τις επόμενες 2 σεζόν (1968-1969) με εκπληκτική επιτυχία. Το 1968 στην Αθήνα γίνεται ένα ολυμπιακό φεστιβάλ τραγουδιού, οπού ερμηνεύει το τραγούδι «Μα τώρα, αγάπη μου» του Μίμη Πλέσσα.

Την περίοδο 1969-70 κυκλοφορεί μια ποιητική συλλογή με τίτλο«Τετράδιο», που βλέπουμε και μια άλλη πτυχή του καλλιτέχνη, η οποία φωτίζει δικά του άγνωστα τοπία και κάποιες ουσιαστικές πλευρές του σκεπτόμενου Γιάννη. Παράλληλα, κάνειζωγραφική και χαλκογραφία, αποκτώντας μερικές γνώσεις από τον φίλο του τραγουδιστη και ζωγράφο, Σταυρο Πασπαράκη. Έτσι, γεμάτος ταπεραμέντο και οξυδέρκεια, κατοχυρώνει τις εμπειρίες του σε μια πλατιά εκφραστική καλλιτεχνική γκάμα.

«Ο Δρόμος»

Το 1969 είναι μια σημαδιακή χρονιά. Ο δίσκος «Ο δρόμος» των Μίμη Πλέσσα – Λευτέρη Παπαδόπουλου, όπου ο Γιάννης Πουλόπουλος τραγουδάει 10 από τα 12 τραγούδια, γίνεταιαμέσως χρυσός. Είναι ο πρώτος ελληνικός δίσκος που γίνεται χρυσός – παρά την απαγόρευση μετάδοσής του από το τότε μονοπώλιο της ΕΡΤ- δίσκος που στα χρόνια που θα ακολουθήσουν καταρρίπτει κάθε ρεκόρ πωλήσεων, 3.000.000 αντίτυπα, ρεκόρ που ακόμη και σήμερα δεν έχει φτάσει κανένας άλλος ελληνικός δίσκος. Την ίδια χρονιά συμμετέχει στο δίσκο «Οι ώρες» των Λίνου Κόκοτου – Άκου Δασκαλόπουλου.

Μετά τον «Δρόμο»

Μετά την ανεπανάληπτη επιτυχία του «Δρόμου», άλλες δισκογραφικές εταιρείες προσπαθούν να προσελκύσουν τον «χρυσό» ερμηνευτή, ο οποίος μέσα από τα τραγούδια και τις κινηματογραφικές του εμφανίσεις, έχει γίνει το μεγαλύτερο όνομα του ελληνικού τραγουδιού. Το χαρακτηρισμό αυτό αποδεικνύει μια δημοσκόπηση που είχε γίνει το 1970 σε περιοδικό της εποχής, σχετική με τη δημοσιότητα και την απήχηση των τραγουδιστών, όπου κατατάχθηκε πρώτος ανάμεσα σε πολλά άλλα μεγάλα ονόματα. Ο Αλέκος Πατσιφάς όμως, βρίσκει τρόπο να τον κρατήσει στη ΛΥΡΑ. Ξέροντας την επιθυμία του τραγουδιστή να βρίσκεται συνέχεια στο στούντιο, τον βάζει να ηχογραφεί διαρκώς τραγούδια. Είναι χαρακτηριστικό ότι την περίοδο 1969-71, ο Πουλόπουλος τραγουδά σε δέκα μεγάλους δίσκους 33 στροφών και σε αρκετούς μικρούς 45 στροφών. Σε συνέντευξή του το 1987, ο Πουλόπουλος όταν ρωτήθηκε αν έχει κάνει λάθη στην καριέρα του, θα αναφέρει την έκδοση των 10 δίσκων που κυκλοφόρησαν μέσα σε δύο χρόνια, υπογραμμίζοντας όμως ότι περιέχουν μερικά από τα «κλασσικά» (όπως τα αποκάλεσε) τραγούδια που έχει πει.

Και έχει απόλυτο δίκιο σε αυτή του τη γνώμη περί «κλασσικών», γιατί μέσα στους 10 δίσκους αυτής της περιόδου, υπάρχουν εξαίσια δείγματα της φωνής του καιυπέροχες ερμηνείες σε τραγούδια που βασίζονται πάνω σε στίχους ποιημάτων του Λόρκα, και του Νερούντα «Emiliano Zapata», του Γιάννη Γλέζου, στην «Ερωφίλη» του Νίκου Μαμαγκάκη, στη «Γύφτισσα μέρα» του Γιώργου Κοντογιώργου και στη«Μαρία» του Νίκου Σκέμπρη (Λαβράνου) και την επόμενη χρονιά κυκλοφορεί δίσκο με τον επιστήθιο φίλο του τον Γιώργο Ζαμπέτα, το«Μουσικόραμα». Κατά την περίοδο 1971-73, συνεργάζεται με τον σκηνοθέτη Όμηρο Ευστρατιάδη, ντύνοντας κάποιες ταινίες του με μουσική και στίχο. Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι αυτή την περίοδο δίνει ένα τραγούδι στην Ελένη Ανουσάκη με τίτλο «Μη μου ζητάς» για τις ανάγκες της ταινίας «Αδιέξοδο» (1971), καθώς και ένα τραγούδι στην Ελένη Ροδά και δύο στην Καίτη Χωματά. Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, καλεσμένος στην εκπομπή του Νίκου Μαστοράκη, τραγουδά το «It was a very good year» του Frank Sinatra, ηχογράφηση η οποία δεν κυκλοφόρησε. Λίγο πριν την έκδοση αυτού του δίσκου, μόλις πρόλαβε την σύλληψη από τα όργανα της χούντας, μιας και το τραγούδι των Γιώργου Κατσαρού – Πυθαγόρα «Πάμε για ύπνο Κατερίνα», θεωρήθηκε αντιστασιακό. Κατέφυγε τότε σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Βέβαια προϋπήρχε και ο δίσκος «Μίλα μου για τη λευτεριά» των Μίμη Πλέσσα – Λευτέρη Παπαδόπουλου, που όλα τα τραγούδια – εκτός από ένα – είχαν απαγορευτεί από το καθεστώς της επταετίας.

Το 1973 τραγουδάει σε στίχους Κώστα Βίρβου και μουσική Μίμη Πλέσσα στο «Θάλασσα πικροθάλασσα» και το 1975 ερμηνεύει τα «12 ρεμπέτικα», ένα είδος τραγουδιού που αποδεικνύει πια πως ο Γιάννης Πουλόπουλος είναι ένας τραγουδιστής μοναδικός, που άνετα μπορεί να κινηθεί σε όλα τα είδη του ελληνικού τραγουδιού. Αυτός ήταν και ο τελευταίος δίσκος του στη ΛΥΡΑ.

Η ζωή μετά τη ΛΥΡΑ

Μετά την αποχώρησή του από τη ΛΥΡΑ, ηχογραφεί κάποιους δίσκους στηΜΙΝΟΣ -οι οποίοι γίνονταιαμέσως χρυσοί– με ελαφρολαϊκά και με διασκευασμένες ξένες επιτυχίες, όπως το «Αγάπα με».

Όλα αυτά τα χρόνια η ΛΥΡΑ δεν έπαψε να επανεκδίδει τραγούδια που είχε πει, κυρίως τραγούδια που είχαν κυκλοφορήσει σε δίσκους 45 στροφών. Στο διάστημα 1977-89 συνεργάζεται και πάλι με τον Μίμη Πλέσσα, τον Γιάννη Σπανό, τον Γιώργο Κριμιζάκη, ενώ το 1982 σε ένα δίσκο που έγινε χρυσός, τραγούδησε με το δικό του ξεχωριστό τρόπο τραγούδια του «νέου κύματος» σε δεύτερη εκτέλεση (πιάνο-επιμέλεια ορχήστρας ο Γιάννης Σπανός).

Στην εταιρία ΜΙΝΟΣ μένει ως το 1989, έχοντας 11 χρυσούς δίσκους στο ενεργητικό του εκεί. Την εποχή εκείνη, ο χρυσός αντιστοιχούσε σε 60.000 πωλήσεις και ο πλατινένιος σε 100.000. Μάλιστα, οι τρεις τελευταίοι δίσκοι έγιναν πλατινένιοι μετά την αποχώρησή του από τη ΜΙΝΟΣ. Το 1983 κυκλοφορεί τη δεύτερη ποιητική του συλλογή με τίτλο «Ταξίδι στο κέντρο της Γης», ενώ δεν σταματά να ασχολείται και με τη ζωγραφική, που όπως είχε δηλώσει, ήταν κάτι που τον ξεκούραζε. Την ίδια χρονιά γνωρίζεται με τη μέλλουσα γυναίκα του Μπέττυ και το 1985 γίνεται ο γάμος τους. Το 1992 γεννιέται η κόρη του, Αλεξάνδρα.

Ο Πουλόπουλος εκτός δισκογραφίας

Ακολουθούν δύο δίσκοι και ένας τρίτος με μια συμμετοχή, στηνPOLYGRAM μεταξύ 1990-92. Για ένα διάστημα πέντε χρόνων μένει οικειοθελώς εκτός δισκογραφίας, συνεχίζοντας ωστόσο τις εμφανίσεις του σε μεγάλα νυχτερινά κέντρα.

Επανασύνδεση με τη ΛΥΡΑ και… αποχώρηση από τα μουσικά δρώμενα

Το 1997, ο Πουλόπουλος αρχίζει μια καινούργια συνεργασία με τη ΛΥΡΑ, μετά από 22 χρόνια, με το δίσκο «Του τραγουδιού το βλέμμα», σε μουσική Αντώνη Στεφανίδη. Δίσκος που γνωρίζει αμέσως μεγάλη επιτυχία. Στο δίσκο αυτό για τους φανατικούς ακροατές του, υπάρχει και μια μεγάλη έκπληξη. Ο Πουλόπουλος «ξέθαψε» δύο δικά του τραγούδια από τα τέσσερα συνολικά που είπε σε κινηματογραφικές ταινίες γύρω στα 1972 – 1973 και ήταν άγνωστα, αλλά και δεν είχαν μέχρι σήμερα κυκλοφορήσει. Τα τραγούδια αυτά, το «Πάλι μεθυσμένος» και το «Αφού μου έφυγες εσύ», ξανατραγουδάει στον καινούργιο του δίσκο. Το 1998, κυκλοφορεί σε CD η ζωντανή του εμφάνιση στην Πύλη Αξιού -πρόκειται για την μόνη του δισκογραφική δουλειά με περιεχόμενο από εμφάνισή του-, εμφάνιση η οποία γνώρισε μεγάλη επιτυχία και αποτελεί και την τελευταία του. Το 1999 κυκλοφορεί ο δίσκος με τίτλο «Στα όνειρά μου περπατώ», με τον οποίο αποφασίζει να απομακρυνθεί από τα μουσικά δρώμενα. Σε ορισμένες συνεντεύξεις της εποχής δηλώνει πως η νύχτα, έτσι όπως έχει ευτελιστεί, δεν είναι πια γι’ αυτόν και δηλώνει την απομάκρυνση του από τις βραδινές εμφανίσεις και εν γένει τα μουσικά δρώμενα. Το 2005 κυκλοφορεί σε περιορισμένες εκδόσεις ένας δίσκος 10 ιντσών, με τίτλο «Τα χρυσά κινηματογραφικά» με 10 τραγούδια, ενώ στο διάστημα αυτό οι επανεκδόσεις τραγουδιών, και από τη LYRA και από τη MINOS, διαδέχονται η μία την άλλη.

Τα προβλήματα υγείας

Τα τελευταία χρόνια ο Πουλόπουλος αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας με την καρδιά και τα μάτια του.

Συγκεκριμένα, τον περασμένο Φεβρουάριο, είχε διακομιστεί στην καρδιολογική κλινική «ΕΛΠΙΣ», αφού διαπιστώθηκαν φραγμένες αρτηρίες.

Είχε υποβληθεί σε αγγειοπλαστική (διάνοιξη των στενωμένων στεφανιαίων αρτηριών).

Παράλληλα, αντιμετωπίζει προβλήματα και με τα μάτια του, λόγω γλαυκώματος, με την όρασή του να έχει μειωθεί αρκετά.

Δισκογραφία

1963 Η Γειτονιά Των Αγγέλων (Μίκης Θεοδωράκης/Ιάκωβος Καμπανέλης) (OST) (COLUMBIA)
1964 Ο Γιάννης Πουλόπουλος Τραγουδά Μίκη Θεοδωράκη (Μίκης Θεοδωράκης) (Δίσκος 10 ιντσών) (LYRA)
1965 Λαϊκά Τραγούδια-The Best Of Bouzouki (LYRA/GRECOPHONE)
1965 Στον Γαλανό Ελληνικό Ουρανό (LYRA)
1965 Το Νέο Κύμα Στο Ελληνικό Τραγούδι 2 (LYRA)
1965 Τα Ωραιότερα Τραγούδια (LYRA)
1966 Το Νέο Κύμα Στο Ελληνικό Τραγούδι 3 (LYRA)
1967 Γιάννης Πουλόπουλος 1 (LYRA)
1967 Γιάννης Πουλόπουλος 2 (LYRA)
1967 Οι Θαλασσιές Οι Χάντρες (Μίμης Πλέσσας) (OST) (LYRA)
1967 Ανθολογία (Γιάννης Σπανός) (LYRA)
1967 Μια Κυρία Στα Μπουζούκια (Μίμης Πλέσσας) (OST) (LYRA)
1968 Γοργόνες Και Μάγκες (Μίμης Πλέσσας) (OST) (LYRA)
1968 Ανθολογία Β’ (Γιάννης Σπανός) (LYRA)
1968 Η Ελένη Του Μάη (Γιάννης Γλέζος-Κώστας Κινδύνης) (LYRA)
1968 Γιάννης Πουλόπουλος 3 (LYRA)
1969 Η Παριζιάνα (Μίμης Πλέσσας) (OST) (LYRA)
1969 Ο Δρόμος (Μίμης Πλέσσας-Λευτέρης Παπαδόπουλος) (LYRA)
1969 Οι Ώρες (Λίνος Κόκοτος-Ακ.Δασκαλόπουλος-Αργ.Βεργόπουλος) (LYRA)
1969 12 Τραγούδια του F.G. Lorca (Γ. Γλέζος-F.G. Lorca-Λ. Παπαδόπουλος) (LYRA)
1970 Γύφτισσα Μέρα (Γιώργος Κοντογιώργου-Άκος Δασκαλόπουλος) (LYRA)
1970 Γιάννης Πουλόπουλος 4 (LYRA)
1970 Ερωφίλη (Νίκος Μαμάγκακης-Γεώργιος Χορτάτζης) (LYRA)
1970 Μέρες Του Καλοκαιριού (Μίμης Πλέσσας-Λευτέρης Παπαδόπουλος) (LYRA)
1971 Μαρία (Νίκος Σκέμπρης-Διονύσης Τζεφρώνης) (LYRA)
1971 Εμιλιάνο Ζαπάτα (Γ. Γλέζος-P. Neruda-Λ. Παπαδόπουλος) (LYRA)
1971 Ο Κήπος (Λίνος Κόκοτος-Άκος Δασκαλόπουλος) (LYRA)
1972 11 Λαϊκά Τραγούδια Του Γιάννη Ρίτσου (Νίκος Μαμαγκάκης-Γιάννης Ρίτσος) (LYRA)
1972 Ο Γαλαξίας Της Επιτυχίας (Συλλογή) (LYRA)
1973 The Best Of Yannis Poulopoulos (Συλλογή 6 Δίσκων) (LYRA/ARIS)
1973 Θάλασσα Πικροθάλασσα (Μίμης Πλεσσας-Κώστας Βίρβος) (LYRA)
1973 Μουσικόραμα Ζαμπέτα (Γιώργος Ζαμπέτας) (LYRA)
1973 Ο Γαλαξίας Της Επιτυχίας 3 (Συλλογή) (LYRA)
1974 Μίλα Μου Για Τη Λευτεριά (Μίμης Πλέσσας-Λευτέρης Παπαδόπουλος) (LYRA)
1974 Ο Γιάννης Πουλόπουλος Τραγουδά Μίκη Θεοδωράκη (Μίκης Θεοδωράκης) (LYRA)
1975 12 Ρεμπέτικα (LYRA)
1976 Τα Τραγούδια Της Ξενιτιάς (Γιώργος Κατσαρός-Δημήτρης Ιατρόπουλος) (MINOS)
1977 Οι Επιτυχίες Της MINOS 1977 (Συλλογή) (MINOS)
1977 Τα Άλλα Τραγούδια (Συλλογή) (LYRA)
1977 Αγάπα με… (MINOS)
1978 Οι Επιτυχίες Της MINOS 1978 (Συλλογή) (MINOS)
1978 Ρεμπέτικα Και Θαλασσινά (Κώστας Βίρβος) (Συλλογή) (ZODIAC)
1978 Για Σένα (MINOS)
1979 Οι Επιτυχίες Της MINOS 1979 (Συλλογή) (MINOS)
1979 Το Δάκρυ Μας Σταλιά Σταλιά (Συλλογή) (LYRA)
1979 Αν Γυρίσεις Αν (MINOS)
1980 Οι Επιτυχίες Της MINOS 1980 (Συλλογή) (MINOS)
1980 Δεν Ξεχνιέσαι (MINOS)
1981 Οι Επιτυχίες Της MINOS 1981 (Συλλογή) (MINOS)
1981 Τα Ωραιότερα Τραγούδια (Εποχή Πρώτη) (Γιάννης Σπανός) (Συλλογή) (LYRA)
1981 Εγώ Για Σένα Τραγουδάω (MINOS)
1982 Οι Επιτυχίες Της MINOS 1982 (Συλλογή) (MINOS)
1982 Μια Φορά Θυμάμαι (MINOS)
1983 Οι Επιτυχίες Της MINOS (Συλλογή) (MINOS)
1983 Και Τώρα Πες Μου (MINOS)
1983 14 Τραγούδια Σε Πρώτη Εκτέλεση (Σταύρος Κουγιουμτζής) (Συλλογή) (LYRA)
1985 Χάρτινες Καρδιές (Γ. Σπανός-Θ. Σοφός-Ρ. Σοφού) (MINOS)
1985 Ο Δρόμος Του Μάνου (Μάνος Λοΐζος) (MINOS)
1985 Τραγούδια Από Τον Ελληνικό Κινηματογράφο (Μίμης Πλέσσας) (Συλλογή) (LYRA)
1986 Άλλοτε 30 Ανέκδοτες Επιτυχίες Του (Συλλογή) (LYRA)
1986 Στα Μεγάλα Ταξίδια (Μ. Πλέσσας-Θ. Σοφός-Ρ. Σοφού) (MINOS)’
1986 Για Το Θέατρο 2 (Μίμης Πλέσσας) (UNITED RECORDS)
1988 Τραγούδια Από Τον Ελληνικό Κινηματογράφο (Συλλογή) (MINOS)
1988 Όπου Πας Θα Πάω (MINOS)
1988 Ο Γιάννης Μαρκόπουλος Στον Ελληνικό Κινηματόγραφο (Γιάννης Μαρκόπουλος) (Συλλογή) (MINOS)
1989 Μια Ζωή Τραγούδια (MINOS)
1990 MINOS ’90 (Συλλογή) (MINOS)
1990 Τραγούδια Από Τον Κινηματογράφο (Κώστας Καπνίσης) (Συλλογή) (LYRA)
1990 Κλήσεις, Προκλήσεις, Προσκλήσεις (Αλέξης Παπαδημήτριου-Εύη Δρούτσα) (Συλλογή) (POLYGRAM)
1991 Γιάννης Πουλόπουλος (POLYGRAM)
1992 Φεγγάρι Άλλου Ουρανού (POLYGRAM)
1993 Οι Μεγάλες Επιτυχίες (Συλλογή) (LYRA)
1993 Το Άλλο Νέο Κύμα (Συλλογή) (LYRA)
1993 Το Άλλο Νέο Κύμα 2 (Συλλογή) (LYRA)
1994 Οι Μεγάλες Επιτυχίες 2 (Συλλογή) (LYRA)
1995 Οι Μεγάλες Επιτυχίες 3 (Συλλογή) (LYRA)
1996 Οι Μεγάλες Επιτυχίες 4 (Συλλογή) (LYRA)
1996 Οι Συνθέτες Και Οι Επιτυχίες Τους (Γιάννης Σπανός)(Συλλογή) (MINOS)
1996 Γιάννης Πουλόπουλος (Συλλογή) (LYRA)
1997 Του Τραγουδιού Το Βλέμμα (LYRA)
1998 Ζωντανή Επαφή (Ζωντανή Ηχογράφηση) (LYRA)
1998 Τα Μεγάλα Τραγούδια (Συλλογή) (MINOS-EMI)
1999 Στα Όνειρα Μου Περπατώ (LYRA)
2005 Τα Χρυσά Κινηματογραφικά (Συλλογή) (Δίσκος 10 ιντσών) (LYRA)

(poulopoulosgiannhs.blogspot.gr)

Μοίρασε το άρθρο!